Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Sputnik

Menin sitten lupaamaan tytölle hamsterin. Tästä alkaa olla kymmenen vuotta kun minulla viimeksi noita vekkuleita ollut. Aika kulunut ja kehitys mennyt eteenpäin näissäkin hommissa. Minun ensimmäinen hamsterini oli Kalle, tavallinen kultahamsteri, jonka sain kun entinen omistaja muutti ulkomaille eikä voinut Kallea enää pitää, ollessani 6-vuotias. Kallen häkki oli minimaalinen ja loppu traaginen, alkoholisoitunut setäni möi sen.
Mutta nyt on ajat toiset. Pitäisi saada siis tytölle tavan kultahamsteri, värillä ei niin väliä, mutta mitään pitkäkarvaista yksilöä en ota. Mistä hemputista saan hyväluonteisen ja terveen yksilön? Asumme Porvoossa ja täällä on Faunatar, jolla eettisen eläinkaupan sertifikaatti. Tarkoittaako se, että sieltä ostaessani hamsteri on kotimaista tuotantoa, terve ja valmiiksi kesytetty? Tietysti voisin tätä paikanpäältäkin kysyä, mutta onko teillä täällä kokemuksia? Täällä Porvoossa ei taida mitään kasvattajia olla?
Kerran minulla oli yksi hervottoman kokoinen valkoruskealaikukas hamsteri ja se kuoli alle vuoden ikäisenä. Se oli eläinkaupasta. En halua sellaista enää.
Ostin tässä jo terraarion, joka oli 90x45cm mitoilta ja ajattelin alkaa laittaa sitä hamsterin kodiksi. Kuivike nykyään ilmeisesti hamppua. Mitäs kun tarvitsisi siihen katoksi jonkun verkkosysteemin, ettei kissa syö elikkoa. Miten sellainen tehdään ja mistä materiaalit? Unelma olisi tehdä itse terraariosta sellainen "ulkoilmareplika" ja liittää sieltä kulkemaan putkistoja ja huoneita Habitrail -systeemillä, jotta eläin saisi hieman luonnonmukaisemman ympäristön ja rakentaa koko systeemin kaappiin. Habitrailista olen kuullut jotain nurinaa, mikä vika siinä on? Haluaisin eläviä kasveja terraarioon, onko jotain sellaisia, jotka sopii myös hamsterille?
Ja mikä on paras kuivaruokaa hamsterille nykyään? En halua syöttää sille mitään kakkaa, onko jotain täysin luonnonmukaista ruokaa näille nykyään?
Kiitos vastauksistanne!