• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

Tiina

#315
^
1) Hopeanharmaa valkonauhainen

2) Normaali

Näin minä sanoisin.

Anzukka

#316
^^ ja ^

Samaa mieltä!  :yes:
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

jojo

#317
Lainaus käyttäjältä: "Tiina"^
1) Hopeanharmaa valkonauhainen

2) Normaali

Näin minä sanoisin.

Kiitos vastauksista! Ite epäilin harmata (hopeaa tai kyyhkyä).

Tuo normaali taas on kauhian keltainen mielestäni ja eikös normaalila ole tummempi selkäviiva..?

No mut nyt pistän teille lisää päänvaivaa, parhaan ystäväni hamsterin poikue joista jäljellä ovat:

1)


(pk Valkonauhainen luonnonvalkoinen?)

2)


(onkos tämä cremeä vai jotain keltaista? Nauhallinen pk ehkäpä ainakin..?)

3)


(tämä vaikuttaa saman tyyppiseltä kuin lk hopeanharmaa valkonauhainen, mutta turkki on pitkä)

Kiitos jo etukäteen!

(vautsi! Näin se kuvien lisäys tehtiinkin. :))

wiidii

#318
^Kaikilla poikasilla on värimerkit (klik) (tai ensimmäisestä en ole ihan varma), joten eivät voi olla yksivärisiä. :)

Kakkonen on pk cinnamon valkonauhainen, kolmonen pk hopeanharmaa valkonauhainen. Onko ykkösestä selvempää kuvaa olemassa? On myöskin pk ja valkonauhainen, mutta olisi kiva nähdä naamasta väriä vähän enemmän.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Tiina

#319
Lainaus käyttäjältä: "jojo"Tuo normaali taas on kauhian keltainen mielestäni ja eikös normaalila ole tummempi selkäviiva..?
Syyrialaisilla ei ole selkäjuovaa. Normaalia, kuten muitakin värejä, löytyy erisävyissä. Se voi siis olla myös hyvin keltainenkin. Standardinmukainen hamsteri on tumman punaruskea.

1) pk luonnonvalkoinen vn (?)

2) pk cinnamon vn

3) pk hopeanharmaa vn

Edit: Tosiaan, numerosta yksi voisi olla parempi kuva.

Ninde

#320
Minkä väriset silmät on ykkösellä? Mun mielestä ei ole luonnonvalkoinen ainakaan, kun sillä on värittömät korvat (jotka tosin voi kuviollisuuskin vaalentaa) ja sävykään ei mun mielestäni ole luontsille ominainen. Mä en tuolta värimerkkejäkään kyllä erottanut vai tajusinkohan ny wiidiin väärin? Jos on punasilmäinen niin veikkaus olisi ps creme. Vanhempien värit auttaa värien tunnistamisessa aina jonkin verran (+ isovanhempien värit, mikäli tiedossa)

wiidii

#321
^Et ymmärtänyt väärin, koneessa on niin tumma näyttö että näytti värimerkilliseltä (paljon kovemmat varjot). Nyt läppärillä ja on ihan erilaisen näköinen hamsteri, mutta ei siltikään minusta luonnonvalkoinen.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

jojo

#322
Täs olisi vielä siitä vaaleasta hamsusta lisäkuvia:



(Tuossa ainakin vitivalkoinen ;D!)



(tässä näkyy jo jotain sentään)

Enempää kuvia ei löydy, myöskään vanhempien väristä ei mitään tietoa. :(

Anzukka

#323
^ Villi arvaus: ps. valkoinen :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Aya

#324
^ei se ainakaan valkoinen ole. Mun mielestä tuolla on värimerkit ja mietin et oisko ps. hopeanharmaa vn? Ekasta kuvasta ei kyllä ole mitään apua XD

wiidii

#325
Kyllä tuolla on värimerkit tällä koneella (ei-läppäri) ihan selvästi edelleen, väänsi kirkkautta miten vain.  :D  Yhden ps. hopeanharmaan nähneenä sanoisin tuota itsekin ps. hopeanharmaa valkonauhaiseksi.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

venomenom

#326
kyllä mäkin oon näkevinäni hilkkaa ja poskimerkkiä
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

jojo

#327
Lainaus käyttäjältä: "Aya"^ei se ainakaan valkoinen ole. Mun mielestä tuolla on värimerkit ja mietin et oisko ps. hopeanharmaa vn? Ekasta kuvasta ei kyllä ole mitään apua XD

Hamsterilla ei siis ole värimerkkejä poskissa.
(varjostus voi hämätä kuvaan jotain) mutta oikestai sillä ei ole mitään tummia alueita vaikka kuinka kädessä pyrittelisi ja tutkisi..

Mutta valko-kellertävä/kerman värinen muuten ja punaisilla silmillä siis.

Miltähän tuo punasilmäinen valkoinen sitten näyttäisi..?

Meinaan, kun kuitenkin on nauhallinen niin eihän valkoisesta eroitaisi varmaan sitä nauhaa...? :grin:

venomenom

#328
ps norsunluu?
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

jojo

#329
Lainaus käyttäjältä: "venomenom"ps norsunluu?

Miltähän sekin näyttää, kun ei hamsteriyhdistyksel ole kuvii...?