Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mai-Katti

Saahan sitä sammalta toki laittaa, kunhan on puhtaalta paikalta otettu. Mukana tosin voinee tulla jotain "kivoja" alivuokralaisia jos huono mäihä käy.
Mulla on ihan paras mummi! Hän ja isotätini (eli mummin sisko) olivat käymässä siskoni lakkiaisissa ja jäivät sen jälkeen pariksi päiväksi kyläilemään, kauempaa kun tulevat. Kaikki koirat ja kissat paijattiin läpi ja ihasteltiin kilpikonnaa ja siskon pupua. Puoliksi piruuttani toin sitten Oikunkin näytille ja mummihan tykästyi siihen ihan täysin! Uskalsi ottaa hetkeksi kädellekin. Isotätikin uskalsi silittää ja molemmat kehuivat turkkia ihanan pehmoiseksi. Nyt kun viimeksi juttelin mummin kanssa puhelimessa hän kysyi onko minulla vielä se sievä hiiri.  :sydan  Hän kun siitä niin tykkäsi.
Voi aaawwwww tuo viimeinen kuva! Ilmeet on kyllä aivan mahtavat.  :lov
^^Mahtaakohan hamstereilla esiintyä piilokiveksisyyttä? Siis että ne paltsit vain jäävät laskeutumatta pusseihinsa? Ainakin koirilla tuntuu jalostuksen myötä tulleen juurikin lisääntymiseen liittyviä ongelmia, kuten huonoa tiinehtyvyyttä, synnytysvaikeuksia ja vaikkapa juuri näitä piilokiveksiä. Voisikohan hamstereilla olla vähän sama juttu? Eihän niitä tietenkään ole jalostettu läheskään yhtä äärimmilleen kuin monia koirarotuja, mutta voisiko geenipooli silti olla kaventunut sen verran, että jotain oireita alkaa ilmetä? Sukupolven pituus on kuitenkin paljon lyhyempi kuin koirilla tai monilla kotieläimillä, joten ainakin minun järkeni mukaan mahdollinen degeneraatiokin ilmenisi lyhyemmässä ajassa. Nämä siis ihan vain omia pohdintojani ja myönnän avoimesti etten ymmärrä hamstereiden kasvatuksesta ja jalostamisesta yhtään mitään.  :D
Asuminen ja tarvikkeet / Re: Virikkeet 2
23.07.11 - klo:18:35
Onneksi hamsterit eivät ole kohtuuttoman nirsoja virikkeidensä suhteen, vaan näinkin "kauniit" viritelmät touhunurkkauksessa kelpaavat:

Olen siis vain leikellyt pahvilaatikoihin reikiä ja teipannut maalarinteipillä yhteen sokkeloksi. Ihan tyytyväisenä näytti Oikku viipottavan, noilla poskipusseilla se ei tosin kaikista koloista ihan tainnut mahtua.  :mrgreen: Vielä kun ripottelee ympäriinsä jotain herkkuja niin johan kelpaa kipitellä jaloittelualueella.
^Sääli että eläinkauppaa tuntuu olevan kannattavampaa pitää vähemmän eläinten ehdoilla. Tulee vissiin liian kalliiksi tarjota asialliset tilat jne.  :(
Periaatteessa kai julkisella paikalla saa kuvata ja käsittääkseni kuviaan julkaistakin, kunhan se ei ole ihan jonkun tietyn ihmisen vainoamista. Hyviin tapoihinhan sitten toki kuuluu kysyä lupa kuvatuilta, eikä varmaan kukaan halua omaa harrastusporukkaansa tahallaan suututtaa julkaisemalla sellaisia kuvia, joista joku pahastuu.
Tosi huono kuva kun on naarmuuntuneen pleksin läpi otettu, mutta tässä mun hoikka poika  :mrgreen:

Ja tässä näette, ettei ole helppoa olla pieni eläin, reppanallahan on silmäpussit kuin emännällään ikään.  :(

Muoks. Unohdin ihan ihkuttaa näkkäripainijaa! Se kollaasi oli aivan huippu.  xD
Pois.
Kennelliitolla on koirille sijoitussopimuspohja, jota käsittääkseni aika paljon käytetään ja huomioi suht kaiken. Siinähän on tietenkin hirmu paljon ylimääräistä jos ajattelee hamsuja, mutta kai siitä voi jotain perusideaa apinoida.  :)
Lainaus käyttäjältä: "Skars"Mutta ihan hyvä huomio sinällään, että tajusin vasta nyt, että täytyy varautua erottamaan robot toisistaan ja siihen kyllä menee sitten lisää rahaa taas..

Tuosta tuli mieleeni, että kahdesta eläimestähän tulee tietenkin pahimmassa tapauksessa kaksinkertaiset eläinlääkärikulut. Tosin hamstereillehan ei toki tehdä samaan malliin operaatioita kuin isommille eläimille, mutta noin niinkuin teoriassa. Puhtaalla blondin logiikalla järkeiltynä yksin asuvalla talvikolla voisi kuvitella olevan pienempi riski satuttaa itsensä kuin yhdessä asuvilla roboilla, joilla voi tulla vaikka kärhämää keskenään, ja jos tulee, voi olla että paikkuutettavia on kaksi. Jep, nää kauhuskenaariot on niin mun juttu!  :oops:
Pois.
Nimi: Oiva-Olavi
Kutsumanimi: Oikku
Sukupuoli: uros
Rotu: lk syyrialainen hamsteri