Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Scarlett

Meille muutti pieni lk creme vn uros, Squiggles eli Simo :)
Kiitos kaikille symppauksesta  :sydan  Kirjoittelinkin Eetulle muistokirjoituksen tuonne muisto-topicciin.

Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"voi Eetu-pappaa. Meidän Pulmu on myös ms valkoinen, ja hankintavaiheessa värinvalintaan vaikutti suuresti Eetusta täällä foorumilla näkemäni kuvat! On/oli niin supersuloinen.

Kiitos kauniista sanoista, ja tosi ihanaa että Eetu on jäänyt joillekin mieleen :) Sehän varsinaisesti oli keltainen (valkonauhainen) laikukas, mutta niitä laikkuja sai kyllä etsiä... Eli ikäänkuin sellainen "köyhän miehen" ms valkoinen :)
Meidän Eetu-pappa löytyi tänään pesästään kerälle ikiuneen nukahtaneena :( Osattiin tätä jo vähän enteilläkin parin viime päivän perusteella. Ikää Eetulle ehti kertyä mittariin jo 2v 8kk.

Senioritalvikolle kukaan ei ole tainnut vielä edes kertoa, että se on pappaiässä. 2v 10kk on jo ikää, mutta ikä ei paljon jalkaa paina.
Meidän Eetu-syrkki täyttää tänään 2 ja puoli vuotta. Varmaan tässä pappa-iässä voi puolikkaitakin vuosia juhlia :) Pappa sai herkkutikun ja pari rusinaa lahjaksi.
Minullakin on sellainen zhuzhu-hamsteri. (Sain appiukolta valmistujaislahjaksi  :D )
Kaikkein huvittavinta siinä oli pakkauksen mainoslause, "sounds like a real hamster", ja tuo päästelee jotain ihme auton tööttäysääniä ja kiekuu kuin kukko  xD
Meidän huushollin molemmat hamsut ovat jo kunnioitettavassa pappa-iässä molemmat. Syyrialainen Eetu 2v 5kk ja Vili-talvikko 2v 7kk. Talvikkoa ei ikä paina, syyrialaisesta näkyy jo paljon selvemmin.
Tämä ilmiöhän on suomalaiselta nimeltään viivästynyt sikiönkehitys :)

Ja Minski on arveluineen oikeilla jäljillä, tämän ilmiön "syy" (luonnossa) on juurikin se, että poikaset syntyvät sellaiseen aikaan jolloin eloonjäämismahdollisuudet ovat paremmat (= esim. eläin ei synnytäkään talvella vaan vasta keväällä) Tosin tavallisempaa on kai se, että hedelmöitys tapahtuu normaalisti, mutta kaikki sikiöt jäävät lepotilaan, ja kehittyvät vasta myöhemmin, mutta ehkäpä tuo kaksiosainen kohtu tuo vielä lisäkiemuran asiaan, ja on mahdollista, että osa poikasista syntyy heti ja osa myöhemmin?
Scarlett ei ole kiireiden vuoksi aloittanut mitään, eikä aloita näillä näkymin, joten Taruloru, ota ihmeessä homma työn alle! :)
Ei hätää, hedelmissä ja marjoissahan on niiden omaa sokeria luonnostaan, eikä se ole pahaksi.
Ainoastaan sellaista lisättyä sokeria pitää välttää, mitä siis on karkeissa, kekseissä, leivonnaisissa ym. ihmisten herkuissa mitkä eivät hamsterille sovi. Toki kohtuus hedelmien ja marjojenkin kanssa pitää säilyttää.

C-vitamiinilisästä ei liene haittaa, muttei mitään hyötyäkään.
Voi meidän pientä Eetua :( Ikä  (2v 1kk) alkaa jo painaa, ja helle varmaan ottaa koville myös. Pappa tuiskahteli perjantaina muutaman kerran kyljelleen kun yritti kurotella ylöspäin, ja eilen oli tosi poissaoleva, ei yhtään oma itsensä. Onneksi ei sentään kupsahdellut, kuten perjantaina.

Jos tämä nyt on lopun alkua, niin toivon kovasti että pieni saisi lähteä kauniisti ja rauhassa  :(
Hamsteri, maailman tyhmin eläin. Mitä minä teen tuolle pöhkölle, joka roudaa kaikki tuoreruokansa pissaiseen vessaan ja lorottaa vielä niiden päälle?
Joskus tein tuommoisen standardivärien geenitaulukon, ja lisäksin siihen myös kuriositeetiksi muutaman englanninkielisen värinimityksen, joihin törmäsin. Ainakin tuo dingy black löytyy useammastakin kohdasta.

//http://www.timokivisto.net/johanna/taulukot.html
Asuminen ja tarvikkeet / Re: Virikkeet
30.05.10 - klo:13:06
Ei se kiukuttele, vaan on aktiivinen ja kaipaa tekemistä, lähinnä haluaa varmaan juosta höyryjä pois, eikä siinä välttämättä auta se, vaikka kämpän laittaisi täyteen virikkeitä. Tykkäisi varmaan irtojuoksutuksesta :)
Taitaa olla apinoiden sukua  :D
Kinuskitoffee, hamsuahan ei voi juoksuttaa vahtimatta. Jos rupeaa jyrsimään, niin sitten hätistetään se pois. Toki puuha-aitauksen voi tehdä muustakin materiaalista, jos muovilla päällystäminen on mielestäsi ikävä ajatus.

Ei tuota muovia nyt niin kamalasti kannata ehkä pelätäkään. Pidetäänhän hamsuja dunissakin, joissa muovinsyöntimahdollisuus on koko ajan läsnä.