• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterihaaveet

Aloittaja Wiivi, 08.12.09 - klo:16:14

« edellinen - seuraava »

Nappula

#45
Tällä hetkellä hartain haaveeni olisi saada rakkaan Nepparin korva kuntoon. Se on tulehtunut ja korvan ympäriltä lähtenyt karvaa.  :(  Hoidan sitä desinfioimalla ja eläinlääkärin määräämällä antibioottivoiteella.

Ja tietysti haaveilen myös toisesta hamsusta, mutta äiti ei suostu.  :(
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Rose

#46
Mulla ois niin suuri haave että Onnista tulis massakkaampi, siis se on ihan karsean laiha vaikka syötän sitä niin paljon ku mahdollista ;( Se on nyt 4kk ja painoa sillä on 90-100g..

NipsuMakkara

#47
Haave ja toive olisi saada uusi hamsteri  :sydan  Ehkäpä soopeli, kyyhkis vn tai hopeanharmaa.
[size=85]Kauhukakara "Nipsu" lk kemu syrkki naaras. s. 7.5.2008 k.14.1.2010 IKÄVÄ<\'3[/size]
[size=85]Valentina "Mango" lk normaali syrkki naaras. s. 11.8.2007 k. 25.6.2009 IKÄVÄ <\'3[/size]

KaisaM.

#48
Mie haluaisin hyvin kuvioituneen mustan vkkk:n  :lov
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

rocychan

#49
toinen pk hamsu ois kiva saaha + 2 ropoa  :sydan  ja sitten ton vaniljan häkkiin lisää virikkeitä ja uusia tasoja.
Rose: meillä ei vanilja 4kk iässä painanut vieläkään sitä 100 g : D ja nytkin painaa vaan 120-130g ei kannata painosta huolehtia kunhan näyttää ja tuntuu että sitä massaa on.
R.I.P syrkki Infatuation ''Vanilja'' 06.06.09 - 10.12.11


Kotona kolmipäinen eläinlauma sotkemassa paikat, valtaamassa sängyn ja tekemässä elämästä elämisen arvoista.

HamsterSailor

#50
Soopeli tai hopeasoopeli syrkki :sydan Sekä nykysille hamsuilleni pitkää ikää ja terveyttä :)

Sintturainen

#51
Haaveilen että perjantaina syntyvään poikueeseen syntyis mulle pk rex p.s creme, tai kuparikin ois aika kiva  :D

Nappi98

#52
Olisi kiva olla kasvattaja...

Yotsuba.

#53
Olis kiva, jos tuo lemmikkikauppa kipittäis lähemmäs...
Sitte voisin jopa hamsterin saada.
[size=85]Hurahtanut hamstereihin, mutta vanhempien suostuttelu yhden ostamiseen meneilään..[/size]

Minski

#54
Lainaus käyttäjältä: "Nappi98"Olisi kiva olla kasvattaja...
Se on kivaa, mutta siihen liittyy tosi paljon vastuuta ja vaikeita päätöksiä ja välillä tulee paljon takaiskuja ja murheita, se on välillä tosi rankkaa, jos on liiaksi tunteet hommassa mukana, ite en osannut vuosien kasvatuksenkaan aikana kovettaa itseäni tarpeeksi. En halua pelotella enkä musertaa haaveita, mutta kokemuksesta voin sanoa, että kasvattajana olo ei ole pelkästään kivaa, välillä se ei ole sitä ollenkaan.


Mun hamsuhaaveet on nyt sellaisia, että saisin kokoon taitettavan juoksutusaitauksen hamsuille, johon laittelisin virikkeitä ja hamsut pääsisi sinne välillä juoksentelemaan :) Vaikea vielä hahmottaa muita haaveita, mutta tietysti pitkää ikää ja terveyttä hamsuille :)

Kasvatusaikana tuli näyttelysaralla oikeestaan saavutettua melkein heti alkuunsa kaikki mahdollinen; omasta kasvatista muotovalio ja useita lemmikkivalioita ja hyviä sijoituksia ulkomuoto- ja lemmikkiluokissa näyttely toisensa jälkeen (joskus mietinkin, etä tulikohan se kaikki liian nopeasti, toisaalta olisi hyvä jos kasvattajalla olisi aina jotain tavoiteltavaa eikä kaikkea saisikaan heti kun kasvatuksen aloittaa eikä kaikissa näyttelyissä tulisikaan aina sitä menestystä, se ehkä saisi pukertamaan lujemmin ?)
Hamsteriton tätä nykyä

Nenannabanna

#55
Tahtoisin kaksi laikullista poikaroboa, joista ainakin toinen olisi varsin vilkas ja toimelias. Niille haluaisin rakentaa iiiison hamsulinnan.

Ken_G

#56
Eipä sitä muuta oikein osaa toivoa kuin terveyttä ja pitkää ikää hamsuille, ja että saisivat sitten kukin vuorollaan lähteä ilman kipuja "saappaat jalassa", tarvitsematta sitä viimeistä eläinlääkärireissua.

Kasvattaminenkin kyllä on kaukaisena haaveena, vaikka olenkin tässä vuosien varrella nähnyt tuttujen kasvattajien murheita, joista Minski tuossa edellä mainitsi.

Henni

#57
Ehkä jopa lähitulevaisuudessa toteutuva haave olisi saada rex-turkkinen hamsu.
Toinen on että sitten joskus tulevaisuudesta haluaisin teettää ainakin yhden poikueen ja mahdolliseti myös kasvattaa.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

kissaihminen

#58
Mikä hamsterilaji sopisi mulle? Yhtään hamsteria mulla ei oo ikinä ollut, mutta rottia oon omistanu 3 kappaletta. Kaverin hamstereita hoidin kyllä joskus vuosia sitten vähän, ne taisivat olla talvikoita. Ja meillä on kaks kissaa, mutta kumpikaan ei ikinä kiinnostunut rotista silloin, kun olivat häkissä/sylissä.

Millainen häkki olisi hyvä, ja mitkä tarvikkeet ovat välttämättömiä? Olen kuullut, että juoksupallo aiheuttaa hamsterille lähinnä paniikkia, pitääkö paikkansa? Entäpä, millainen juoksupyörä olisi hyv, sellainen "normaali" vai lautasen muotoinen?

Hemulitin

#59
Unelmana olis joskus kasvattaa hamsuja.  :sydan  Jaaa.. Nyt lähiaikaunelma olis saada yksi tai kaksi kääpiö hamsteria, jos niitä voi samaan häkkeröiseen laittaa  :D