• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Vaasa, lokakuu EPJY ry

Aloittaja GaneshaX, 13.07.09 - klo:20:23

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#135
Tämä näyttely on jo päättynnyt ja ainakin GaneshaX:n hamsut olivat pärjänneet todella upeasti. Onnittelut sinne Raumalle :aplodit:  :peukku:

GaneshaX

#136
En tosiaan odottanut, että menee näin hienosti. Fiilikset on upeet  :D
mm. oma kasvatti sai sertin.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Marla

#137
Tässä vihdoin päässyt kotiutumaan tuolta näyttelyreissulta. Tamperelaisten kimppakyytiporukka oli mukava, ja ehdottomasti tulen toisenkin kerran, mutta samaa autoa emme ota. :kieli Lämmitys ei toiminut ollenkaan, ja takaosan ovi oli sangen huonokuntoinen, kun näki asfalttia... Ikkunatkin olisivat voineet olla puhtaammat ja penkit ehjemmät yms. mutta porukka oli mukavaa - muuten olisinkin jäänyt jonnekin pikavuoropysäkille matkan varrella. xD

Olen yhä aivan tajuttoman otettu noista palkinnoista, jotka tuolta mukaan tarttui. Alkuun näytti hieman harmittavalta, kun tuli H:n arvostelu Leelle (H näytti tosin jälkeenpäin olleen tooodella yleinen arvosana) ja samaten Tossulle, sekä T Limpulle. Veteraanitypykkä Indy sen sijaan vetäisi EH:n arvostelun ja suureksi äimistyksekseni sai S2:n pk syyriksissä ja oli tuomarin suosikki. :pileet: Meinasin lentää takalistolleni, kun en tuossa kärkipään ässissä enää seurannut kuin puolella korvalla, ja yhtäkkiä tulikin Indyn nimi.
Ei sen kai pitäisi olla näin iso juttu, mutta itkettää ihan tosissaan, kun mamman pieni kultamussukka meni ja pokkasi sertifikaatin vielä "vanhoilla päivillä".  :)
Eipä meinaan oo noita mitään pahemmin tänne suunnalle sadellut, KUMAa korkeintaan.

Ekasta omasta poikueestani oleva Lee sai KUMAn hyvästä mustasta väristään - jo toistamiseen peräkkäin. :) Muutenkin arvostelu oli kiva, ei siinä ollut muuta "negatiivista" kuin pään kapeus ja katkeava nauha.

Harmitti sen sijaan, etten vieläkään onnistunut saamaan Limpulle L1:stä, mutta kyllä se taitaa niin olla, että tuosta pojasta tulee pelkkä kotilallukka.


Oli mukava näyttely, oma päänsärky ja lihaskivut sekä yleinen nuutuneisuus vähän ehkä latistivat menoa, mutta tykkäsin kyllä olla tuolla. Todella nopeasti nuo arvostelut menivät, eikä mulle sitten riittänyt niitä ulkkiskääpiöitä sihteeröitäväksi.

Oli se hyvä, että tamperelaisetkin kävivät vähäsen putsaamassa palkintoja. ;)

//Pakko vielä mainita, että minusta ne A5 -kokoiset arvostelukaavakkeet olivat kätevät, kun menivät kätevästi siinä boksin päällä ja tekstitkin näyttivät vallan kivasti mahtuneen tuohon.

Minski

#138
^ Onnea vielä Marlalle !

Ja tietty myös muille palkintoja kahmineille; Tampereen porukkakin sai kaikki jotain :)

Meillä Odeliina oli lyhytkarvaisissa S1, BIS2, Tuomarin suosikki ja Paras nuori :sydan Täytyy kyllä sanoa, että minulla oli jonkun verran odotuksiakin sen suhteen, joskaan ei ihan noin suuria :) Davy oli koestandardeissa KS1. Ja lemmikeissä Miro sai Kuman.

Palkinnot oli kyllä kivoja, kun oli ruusukkeiden lisäksi muutakin, kuten koirannappulapussukoita(?) ja hienoja isoja mökkejä, jollaisen meidän Odeliina nappasi, se on tosi hieno :yes:

Näyttely oli aika nopeasti ohi, enin osa me istuttiin autossa kuin oltiin itse näyttelypaikalla :) Itse auto olikin sitten ihan oma lukunsa :D

Mutta olen iloinen eritoten tuosta Odeliinan hienosta menestyksestä, oma kasvatti kuitenkin :sydan

Ja Saanalle vielä kiitos, kun kuskasi mulle 2 syyristä Tampereelle !
Hamsteriton tätä nykyä

@amorous

#139
Tack så mycket kaikki avustajat, ilman teitä ei olisi näin ollut sujuva aamun aloitus eikä näin nopeasti olisi arvostelut menneet! Kiitos tuomarit, sihteerit ja assarit ja lahjoituspalkintoja antaneet!! :sydan
Kiva tunnelma ja mukavia ihmisiä paaljon paikalla.

Ja onnea palkintoja kahmineet. xD  Itsekin tuuletin, kun kasvattini sai sertin talvikoissa ja samoin myös omani sukutauluton Sunpiits-poikani, kyllä kelpaa nyt näin hienoa standardinmukaista herraa käyttää.

Saana

#140
Itsehän olin Lpr:ssa Ekkjyn näyttelyssä tänään. Eli kiitos ihanaiset Jane ja Minski, jotka roudasitte elukoitani näyttelyyn ja Marlena kyydistä. Meilläkin ilmeisesti meni aika hyvin. Vaillinaiset ovat vielä tietoni tuloksista, mutta eivätköhän nekin joskus nettiin ilmesty.

JV 09 Da Capo sai ainekin sertin ja oli varmaankin S1, koska oli ainut robo esitietojen mukaan. Tietäiskö joku monesko BIS se oli? Örinä (kine) sai kuman. Idoli (syrkki) sai sertin ja oli petissä nelonen. Monenneksikohan Idoli sijoittui ulkkiksessa? Näin siis jos oikein muistan ja kuulin.

Niin ja wiidiiltä tuli meille ihanainen kikkuraviiksi! :sydan

Niina-03

#141
Kiva, että Tampereelle tuli paljon mainetta ja kunniaa.
Onnea kaikille :) toivottavasti tulee pian tuloslista.
Itse olin töissä LA + SU, joten meni plussalle tääkin viikonloppu.
Ikävää, että auto oli karmea  :shock: kuvissa näytti sitten paremmalta.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Pertti

#142
^Kuutonen

Kiitos vaa kaikille asianosaisille, erityisesti Marjalle ja Janelle kyydeistä ja muille matkaseurasta! Superkiitokset EPJYn keittiöhenkilökunnalle, oli kyllä hienot (ja toimivat!) tarjoilut! :)

Arvosteltavia hamstereita oli kohtuullisen vähän, yritin kertoilla kaikeista oikein ajan kanssa. Sijoittuneet ovat sijoituksensa ansainneet!

Tulokset on mulla, mut ehä mä saa niit tänne pantua, pitää lähettää ne mailitse jolleki jolla on oikeudet tonne tulosalueelle.

Meille muutti uus hansteri!
Kyllä aina yhen voi ottaa!

AnsaLucia

#143
Onnittelut menestyneille!! Kivoja tuloksia siellä kuuluu tulleen.

(ja Pertille onnea uudesta hansterista!  xD  )
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Pertti

#144
^oi kiitos, just syyään ananasrahkaa sen kanssa!  :lov
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Elven

#145
Onnea kaikille voittajille! Hauska ja mukava näyttely, ja vikkelään meni hamsu-arvostelut. Juttuseuraa riittä koko aika jostain suunnasta, vähän vaan harmittaa kun ei omat hamsut keränneet palkintoja, mut ehkä vielä joskus.

Ja sit pakolliset.  :mrgreen:



Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

muumimamma-64

#146
Näyttelyssä juu oltiin Osjhn bussilla ja näyttelypäivä oli antoisa ja opettavainen.
Menestystä tuli niin hamsuilla kuin hiirillekkin. Miedän Erämään Salaisuus oli ROP5 ja hiiret saivat ROP3-5 sijat (7 hiirtä oli meiltä mukana).
Olin myös hiirten sihteeri ja hiirten ilmoja vastaanottamassa.
Päivä siis oli kiva ja mukava.

Paluu matka sai mielenkiintoisen käänteen ,kun bussi hakemaan meitä  tuli vasta liki 18 kolmen puhelun jälkeen. Kuskit olivat ollet saunomassa ja toinen haisi selkeesti viinalle..poliisitkin piti soittaa puhalluttaan ajovuorossa oleva kuski , kun ajo erittäin epävarmaa ja hassuja jarrutuksia ym..keskiviivan ylityksiä ym
Tosiaan jo Vaasasta lähtiessä kuskin ajo herätti epäilyksiä joko kokemattomuudesta ajaa isoa bussia tai sitten saunaoluen nauttimisesta.
Siksi yksi kyydissä ollut aikuinen soitti poliisiin perään , että saadaan selville ajokunto.
Kyydissä paljon nuoria ja oli huoli turvallisuudestamme. Ja toinen kuski vaan väitti, että oli sovittu klo 18 nouto, nimenomaan puhuttiin klo 17 ja otettiin puh.numero, että voimme soittaa jos pääsisimme aiemmin lähtemään.
Ensimmäinen soitto tehtiin 16.20 ja sanoivat tulevansa pian, toinen siinä 17 aikaan jolloin sanoivat olevansa 3,5km päässä ja sitten äkäisen kolmannen soiton jälkeen klo 17.30 (puhelimessa kertoivat olevansa saunomassa) jälkeen tulivat. Pääsimme lähtemään vasta 18.15.
Kuski väitteli ja kokoajan puhui, että hänelle kuuluu 9t tauko , kun niin pitkä matka. Tämä kuski siis ajoi Oulusta Vaasaan ja olivat lähteneet n.03 Oulusta ja perillä olimme klo 8.30. Toinen kuski oli juurikin matkan pituuden vuoksi mukana.
Samoin kuskit kinastelivat keskenään ja tämä kuski, joka aamulla ajeli moitti ja haukkui ajavaa kuskia jatkuvasti.
Aamulla ajanut kuski myös huojahteli ja puhekkin oli hiukan epäselvää. Poliisien pysäytyksen jälkeen myös kuulutukset olivat ala-arvoista meitä maksavia asiakkaitaan kohtaan. Hoettiin, että laki vaatii 45min tauon ja se tauko sitten pidettiin ja vajaan 2t ajon jälkeen.
Jäimme Kalajoella kyydistä ja aamuinen kuski tarjoitui auttamaan tavaroiden nostelussa pois bussista ja sen verran liki änkeytyi , että viina hajun haistoi selkeästi. Meinasi myös kaatua lastinsa kanssa..onneksi ei ollut eläimiä siinä kuormassa vaan tarvikkeita ja palkinnot.
Ikinä ennen en ole bussin kyydissä pelännyt niin paljoa kuin eilen. Väsymyksestä huolimat ei uskaltanut ruveta nukkumaan.Että tälläin reissu tällä kertaa :c8

 Niin..ol meillä muitakin tuliaisia kotiin tullessa. Pieni kikkura hiirineito sekä pieni suloinen syrkipoika Ullalta Urhea-Unssi nimeltää ms.creme vn.Syötävän suloinen hurmuri:)
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

wiidii

#147
Bussimatka oli kyllä.. mielenkiintoinen.  :D  Ei siitä sitten sen enempää, muumimammahan sen "tiivisti" melko hyvin.

Lemmikkiluokan hamsut oli jälleen kerran IHANIA.  :lov  Pahoittelen vain minun mielettömästä väsymyksestäni, joten etenkin syyrialaisten kohdalle tahti oli nopeampaa kuin minulla yleensä. Syyrialaistan palkintojenjaon aikaan väsytti jo niin paljon että kädet ja jalat tärisi ja hyvä jos pystyssä pysyi. Kiitos jaksamisestanne! Harvemmin sitä on hitaampi kuin ulkomuotoluokan hamsterit.  :D

Meillä tuli totaalinen yllätys ulkomuotoluokan puolelta, melkein 2-vuotias veteraaniherrani oli S3, paras veteraani ja sai sertin!! Jälkeenpäin kyllä huomasin että me oltiin paras veteraani vaikka Marlan veteraani sijoittui korkeammalle, mutta mitäpä tuosta. Rönttöstä tuskin enää seuraavaan näyttelyyn tuon, tuo oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. :D
Jauho sai H:n, mutta silti kovat kehut. Myöhemmin selvisikin Lisalta, että turkinlähdön takia oli H tullut, vaikka se oli hajurauhasen kohdalla (joskin siitä levinnyt hiukan alaspäin - rouvalla paha tapa hinkata kylkiään paljon uudessa kuljetusboksissa..).

Kolme hamsulasta matkasi uusiin kohteisin - Disposablelle rex tyttö ja herätysotos pk suklaa meni sijoitukseen ja Minskin hoivissa Anninalle meni rex poika.  :)

Annina: Idoli taisi olla lyhkiksien toinen, jos oikein muistan?

Aijoo, minäkin ostin uuden hamsterin vielä. Saa nähdä mitä minä tästä keksin. :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

GaneshaX

#148
Eiks oo enempää kuvia?  :(
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Marla

#149
^^^ No näköjään täällä on muillakin ollut kiintoisa matka. :D Kyllä ihmeellistä toimintaa tollainen, ihan pökerryttävää, kun luulis nyt, että osais olla, jos kerran on onnistunut bussikortinkin hommaamaan - sitä kun ei ihan niin helposti saa kuin noita muita kortteja. :roll: Ei varmaan ollut minkään kovin ison firman palveluksessa?

^^ Mä kyllä jaksan yhä ihmetellä sitä S2:ta...
Vetskujahan oli pk syyriksissä 4 yhteensä, ja jopa kolme niistä oli tk valkoisia. xD Jotenkin huvitti, kun ei tuo kumminkaan ole ihan niitä yleisimpiä värejä.