• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Eläinten kanssa muuttaminen

Aloittaja Vevve, 17.01.12 - klo:21:47

« edellinen - seuraava »

Vevve

Tällaista keskustelua ei vielä löytynyt.  :)  

Millaisia kokemuksia varsinkin suuremman hamsumäärän omistajilla on muuttamisesta? Onko asunto löytynyt helposti, miten vuokranantajat ovat suhtautuneet lemmikeihin, entä asunnonostajat?

Ennen kaikkea: miten olette muuttaneet ison elikkomäärän? Itse on tullut jo kahteen kertaan muutettua +30 jyrsijän kanssa, ja se on kyllä ollut aikamoista säätämistä  :D Ekalla kerralla eläimet asuivat modatuissa muovilaatikoissa, joten minä simppelisti siirsin asumukset eläimineen asunnosta toiseen.
Tällä kertaa homma osoittautui vaikeammaksi kuin luulin, koska antonius-häkkyrät ei mahtuneet ekaan muuttokuormaan ja jouduttiin jättämään hamsterit vanhaan kämppään. Ja tietysti koska on pakkasta ja pakun takaosa on kylmä, hamsterit piti siis pakata kuljetusboxeihin ja kuskata auton etuosassa. Osa boksien kansista oli kulkeutunut uuteen kämppään, joten kolmen kinkin kohtaloksi tuli matkustaa maitopurkeissa  :roll: Ja sittenkin jäi vielä elikoita vanhaan kotiin, kun matkustamoon ei kahden ihmisen lisäksi mahtunut enempää boxeja.  :kieli

Semmosta...

lentsu

#1
Voi Vevve osui hamsterinkasvattajan traumojen ytimeen, josta ei edes aika ole kullannut muistoja!  XD Mä olen muuttanut elämässäni niin monta kertaa niin hirveen hamsterilauman kanssa, että toivon enää, tässä iässä, ettei tarttis muuttaa (eka omistusasunto alla). Oikeasti tämä on aihe, josta pitäis kirjoittaa pakina Poskipussiin, muuten menee herkulliset jutut hukkaan.  :oops:

Eve87

#2
Nyt vastikään muutettiin tuon eläinlauman kanssa. Kun muuttomiehet näki mun eläinhuoneen niin eivät olleet kovinkaan... iloisia niinsanoakseni  :D

Ja kaikenlisäksi olin muuttanut jo 1/3 osan tavaroista ja eläimistä uuteen kämppään ennen muuttomiehiä, joiden kyydissä meni isot terrat ja häkit. Tosin eivät mun tuliterää exoa suostuneet ottamaan kyytiin kun pelkäsivät hajoittavansa sen  :kieli loput vietiin sitten henkilöautolla. Eli yhteensä kolme päivää muutettiin, muuttomatkaa semmoiset about 8km. Itsekin olen ehtinyt jo muuttaa useampaan otteeseen, ja sanoivatpa kerran nuoret muuttomiehet, ettei heitä tarvii meidän muuttoon enää kutsua  :lol:

mutta kokonaisuudessaan todella iso homma.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

MortimerRiddle

#3
Minäkin muutin vasta, mutta meillähän ei ole kuin kaksi kultahamsteria + kissa + koira... Ensimmäisenä muuttopäivänä lähti suurin osa tavaroista ja tokana sitten ihmiset + kissa ja koira... Hamstereita en silloin vielä halunnut suureen hälinään mukaan ottaa, eli haettiin ne sitten seuraavana päivänä. Istuin autossa pelkääjän paikalla, koira oli jalkatilassa ja takapenkki täynnä tavaraa. Hamsujen kuljetuskopat olivat sylissä... Koira sitten hieman hermostui jossain vaiheessa ja siinä pienessä hässäkässä pääsi Peetun (joka täytti tänään 2v) kuljetuskoppa luiskahtamaan käsistäni ja se lensi päälaelleen, mutta ehdin saada sen kiinni ennen kuin se tippui lattialle.  :x Jouduimme sitten pysähtymään ja pakotettuani koiran rauhoittumaan varmistin oliko pappa-hamsteri kunnossa... onneksi oli. Tietysti se oli varmaan hieman paniikissa ja oli aivan jähmettynyt paikoilleen, mutta matka jatkui. Hamsteri nukahti kuljetuskoppaan ja kun kotona otin sen varovaisesti sieltä ulos ei sillä tuntunut olevan mitään hätää vaan oli täysin rauhallinen kädessäni. Onnea oli matkassa, Peetu on niin kiltti ja hyvä hamsteri, että tuo kohtaus taisi unohtua nopeasti sen mielestä.  :)
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Katitar

voin vain pienessä mielessäni kuvitella, minkämoinen homma on muuttaa todella iso määrä eläimiä mukanaan kun yleensä sitä tavaraakin tuppaa olemaan aika tavalla.  :icon_rolleyes: itse olen muuttanut tähän mennessä vuoden välein, mutta eläinmäärä on aikaisemmin ollut kyllä sen alle 20 kipaletta.. nythän se määrä on vähän levinnyt, mutta ei yllä kyllä yllä vieläkään kolmeenkymmeneen, saatika sen yli.

tähän mennessä on muutettu asumukset sellaisinaan (puruineen ja virikkeineen päivineen) ja eläimet kuljetusbokseissa. asumukset ovat menneet muun roinan mukana pakun tavaratilassa ja sekalainen setti eläimiä ja huonekasveja on mennyt henkilöautolla - toistaiseksi on mahtunut kaikki yhteen henkilöautoon kerralla, eli ei olla tarvittu sitävarten useaa reissua, taikka useaa autoa.

mites teillä on muutosta tykänneet roboset? onko tullut riitaa tai kinaa muuton vuoksi?
meillä onneksi ollaan säästytty moiselta.  :icon_smile:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Eve87

Kiva Kati kun mainitsit nuo robot. En ollenkaan ajatellut, että miksi robopariskunta riitaantui, mutta siis niin, muuton jälkeenhän ne piti erottaa. Vastikään päätin kokeilla vielä kertaalleen, josko yhteiselo onnistuisi, ja siellähän ne palleroiset asustavat sulassa sovussa  :icon_cheesygrin:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

spellcaster

Mä muistan kun kotoa muutin tänne omaan kämppääni, niin viimeisessä "kuormassa" lastasin hamsujen häkit auton penkeille pinoon ja lähdin ajelemaan. Näky oli varmaan huvittava kun häkkejä oli pienen auton kattoon asti  :xd:
Nyttemmin mullakin ois edessä painajainen, terroja ei mun autoon varmaan sais kun kaksi tai kolme, penkit pitäis kaataa sun muuta... Onneksi hamsumäärä ei ole ihan sitä kolmenkymmenen luokkaa  :icon_cool:

tammenterho

Mie on muuttanut kaks kertaa eläinten kanssa. Robot asuu meillä modatuissa boxeissa, joten ne muutti niissä. Syrkit laitoin kuljetusboxeihin ja autoon. Miun piti vuokrata elukoille pieni pakettiauto, koska meillä on myös kaneja ja kaikki eläinten tavarat piti tietenkin saada mukaan.

Molemmilla kerroilla robot ei ollut moksiskaan muutosta. Juoksupyörän ääni alkoi melkein heti kuulumaan, kun päästiin matkaan  :icon_cheesygrin: