Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - tzt

^^ Nenni: 70 x 45 x 31 on mitat.
Savun uudempi asumus.

Hamsulla on sisustus vielä vähän kesken.  :)
Sepä on ongelma monella, eivät oikein tahdo pysähtyä poseeraamaan.  :D
Jos käyttää salamaa, on homma vähän helpompi koska kameran suljinaika on silloin niin lyhyt ettei hamsu silloin ehdi kovasti liikkua. Sitten pitää vain katsoa, ettei esimerkiksi terraarion lasi heijasta salamanvälähdystä liikaa.

Sitten voi kanssa suunnata ja tarkentaa kameran jo valmiiksi kohtaan, jossa tietää hamsun usein käyvän. Jos sillä vaikka on joku tietty kulkureitti, tähtäilee valmiiksi ja laukaisee sitten kun hamsu vipeltää kuvaan.

Ja sit voi tietysti antaa hamsulle herkkupalan ja kuvata sitä, kun se oikein keskittyneesti syö.  :)
Enpä minäkään tiedä, kun on eka hamsu minulla nyt (aikaisemmin ollut jyrsijöistä lähinnä gerbiilejä). Mutta Savu ei tällä hetkellä ainakaan ole kovin "villi", kun laittaa käden dunaan niin se kävelee suoraan kämmenelle. Ei olisi välttämättä niin kivaa omalta kannalta, jos se vain painelisi karkuun pitkin terraariota, mutta tiedä sitten, olisiko se sille itselleen mikään ongelma.. Mulla on vähän tapana ylipohtia näitä asioita kun tuppaan stressaamaan siitä, onko lemmikillä nyt varmasti paras mahdollinen elämä.
Kiitos Minnaw neuvoista ja Maikkis kehusta.   :)
Hmmm, tahtoo gabberin. 70 x 45.. siinä olisi vähän enemmän tilaa virikkeille. Mittasin juuri tuon minidunankaltaiseni ja se on 55 x 39.. äh kun ei osaa mieltää, kuinka iso se tilanlisäys käytännössä olisi! Pitäisi nähdä vierekkäin niin voisi verrata.

Onko mitään "liian isoa" asumusta talvikolle? Tuleeko sille esmes orpo olo, jos lääniä riittää ympärillä enemmänkin?
Savun minidunankaltainen vastasiivottuna (nyt siellä on lisäksi pyörä, jonka otan välillä pois, ja jos jonkinlaista pahviputkea ja lisää heinää).

Kuinka usein muuten vaihdatte sisustuksia? Mä koetan vaihtaa jotain aina kun hamssu vaikuttaa ikävystyneeltä (eli juoksee paljon pyörässä tai koettaa päästä roikkumaan kattoritilään). Välillä laitan valtaisan määrän purua, mutta Savu ei ole oikein ikinä intoutunut kaivelemaan.

Tekee mieli ostaa isompi terra, jotta pääsee sisustamaan paremmin.  :P
Lainaus käyttäjältä: "Anniksi"Onhan siellä. Huomatkaa myös erikoinen juomapullo viritelmä.  :D
Mä sain siitä juomapullovirityksestä oivalluksen!  xD Onko sulla jotain siinä rullan sisällä ettei se kaadu helposti?
En ole ihan varma, mutta melko varma.  :D  Kerran pullo oli mielestäni vuotanut melkein tyhjäksi hamsun nukkuma-aikaan.
Joku classic se minunkin on. Ehkä se on ns. maanantaikappale ja pitää vain vaihtaa toiseen samanmoiseen..
OK, eli vuotamisongelmaa tuollakin pullolla. Kattellaan..

Onko vinkkejä, että miten tuollaisen tavallisen pullon vuotamisongelmaa ratkoisi? Tarkistan toki aina vedenvaihdossa, että pullo ei sitten vuoda, mutta silti nyt on 2 kertaa käynyt siten, että pullo on jostain syystä tiputellut lammikon lattialle. Minua se hermostuttaa, kun ajattelen, että jos pullo alkaa vuotaa illalla ja huomaan vasta aamulla.. voi olla vastassa märkä hamsu ja tyhjä pullo.  :|

Kerran olen havainnut, että pieni hitu purua oli mennyt siihen pullon kuulan tielle, jolloin vuotaminen on aika selviö, mutta joskus tuntuu kuin se jäisi se kuula muuten vain hengaamaan vähän taakse hamsun juotua ja pullo vuotaa sitten.
Meidän talvikon perinteisenmallinen pullo tuppaa välillä vuotamaan. Ostimme kokeeksi eläinkaupasta Ferplast Sippy Small -mallisen putelin, kun oli tarjouksessa. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta kapineesta? Itse en ole vielä edes vakuuttunut siitä, että hamsu oppii siitä juomaan (ja siksi toki nyt on se perinteinenkin pullo samaan aikaan käytössä).

Kuva tuosta vehkeestä löytyy vaikka linkin //http://www.petcentreonline.co.uk/ecommerce/ProdImages/s_84672070.gif
takaa.