• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikueiden nimeäminen

Aloittaja Minski, 27.07.07 - klo:02:07

« edellinen - seuraava »

Ninde

#30
AnsaLucialla on porokoiranimiä.  xD  :)

Mä olenkin tuolla ekalla sivulla kertonut jo yleisesti, mut nää uusimmat cämpsylapset saavat nimensä tv-sarjojen hahmojen mukaan, kirjain on B. Tuleville syrkkipoikasille on teema vielä mietinnässä ja yleensä noi teemat selkiytyvätkin vasta kun näkee minkälaisia poikasia on. Viimeisimmät syrkkipoikaset oli yhdistelmää siidereistä ja munkeista (Villivadelma, Talviomena, Vaniljasydän, Mustikkatassu), yksi tosin omana versiona, yhteistä teemaa niistä löytyy kuitenkin.

Kivoja nimiä mä kerään joskus vihkoon ja joskus niitä kaivetaan kissojen ja koirien kanssa ihan vasta viime hetkillä, netistä ja telkkarista. :D

AnsaLucia

#31
Niinpäs taitaa ollakin. Lisäksi Korpisoturi on Puolustusvoimissa ilmestyvä joukko-osastolehti, Kuukivi taas virolainen shelttikennel, Kelttikoru on kelttikoru joka roikkuu mulla aina kaulassa, Idoliaines syntyi aikaan jolloin tuli Idols-kisa ja pakkohan sekin oli jotenkin aikaan sitoa.
Vaikka täytyy kyllä myöntää että suomalaisilla roduilla on tosi kauniita nimiä mun korvaan ainakin. :)
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

GaneshaX

#32
Mulla pursuaa pää teemoista. En malta odottaa että pääsisin nimeämään.
Tykkään kauheesti kaksiosaisista nimistä.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Somnium

#33
Mullakin on vaikka mitä poikuenimiä mielessä ja lisää tulee vaan, mutta kun on niin vähäistä tämä minun kasvattelu ja seuraavakin toivottavasti mahdollinen poikku tulee syksyn aikana tai jälkeen :D
"MADNESS"hamsters
Every night they visit you, Every night they come,
And bit by bit, They steal your brain, And feed it to their MUM.

Linda

#34
koska itse olen ruotsinkielinen en halunnut pakottaa ketään ostamaan hamsteria jolla ruotsalainen nimi, siksi talvikko poikueet nimettiin englanniks.
alussa en keksinyt mitään kiehtovaa eli A-poikue oli eka, sit B jne.

nyt aloitan kämpsykasvatuksen ja poikasille tulee eri taruolentojen nimiä..

mirilii

#35
Meilläkin on ollut poikueellinen suomalaisia taruolentoja. Esimerkiksi Linnunradan Unikakkiainen ja Linnunradan Sukkamieli on kaksi esimerkkiä siitä poikueesta. Unikakkiainen esiintyy unessa, ja se kertoo aarteenpaikan ja Sukkamieli on suomalainen rakkaudenjumala. xD

Juulia

#36
Sitten kun tulee ensimmäisen poikueen aika olen ajatellut että nimeäisin tuoksujen mukaan esim. Trésor, Hypnose... :)

^ Unikakkiainen! :D
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Minski

#37
Lainaus käyttäjältä: "JuuliaA."Sitten kun tulee ensimmäisen poikueen aika olen ajatellut että nimeäisin tuoksujen mukaan esim. Trésor, Hypnose... :)
Eikös KaisaM:llä ollut just tuommonen poikue viimeksi ?

Meillä viimoisin poikue oli tähti-poikue:
- Tajinda Taikatähti
- Oderica Onnentähti
- Idalmiina Iltatähti
- Roderick Rokkitähti :P

Mulla olis ollu niiiiin paljo enempikin noita tähti-nimiä, sekä tytöille että pojille, mutta kun mulla on tää pienten poikuiden kirous päällä niin jää aina ihania nimiä paljon käyttämättä :| Pitää ilmeisesti alkaa nimetä samalla teemalla 2 poikuetta tai jotain.
Hamsteriton tätä nykyä

Juuli

#38
Lainaus käyttäjältä: KaisaM.Viimeinen poikue oli Lancôme-poikue. Olin päättänyt että jos joku hamsu joskus saa ainoastaan 4 tyttöä, ovat ne Lancômen hajuvesien mukaan. Näin kerran nimittäin mainoksessa ne nimet ja ne olivat niin kauniita, siksi Pamppersin tytöt ovat siis Trésor, Miracle, Hypnôse ja Poême. <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->
Jep, KaisaM:llä oli juuri tämä hajuvesipoikue. <!-- s:) -->:)<!-- s:) --> Muistin tämän erityisen hyvin, sillä pidin kovasti tämän poikueen nimistä, niin kauniita.

Minskillä on muuten aina jotenkin niin... noh, minskimäisesti nimettyjä poikueita. <!-- s:D -->:D<!-- s:D --> Tunnistan kasvattisi jo nimistä ilman kasvattajan etuliitettäkin, ne ovat aina niin ihanan persoonallisia. Tämä tähti-poikue on yksi oiva esimerkki, sitten se nallepoikuekkin. Sitten tämä poikue, missä oli esim. Emil Erityinen-Eppu ja Matleena Mainio-Mimmi. Jokainen kuulostaa aina niin ajatellulta, ei mitään hatusta heitettyjä nimiä.   <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

Vaikkei itselläni todellakaan ole minkäänlaista kasvatusta, pistän usein kivoja nimiä ja muita ideoita ylös "tulevaisuuden varalle", koska eihän sitä koskaan voi tietää. <!-- s;) -->;)<!-- s;) --> Mieleeni ei tule muuta esimerkkiä, kuin kehittelemäni pieni-poikue, nimet olisivat tyylin Pieni Tulitikkutyttö, Pieni Nokipoika, Pieni Merenneito jne.
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.

Minski

#39
^ Mä kans tykkäsin siitä Kaisan hajuvesi-poikueen nimistä :) Siitä itekkin sen muistin, kun jäi mieleen hyvänä ideana nuo nimet.

Lainaus käyttäjältä: "Juuli"Minskillä on muuten aina jotenkin niin... noh, minskimäisesti nimettyjä poikueita. :D Tunnistan kasvattisi jo nimistä ilman kasvattajan etuliitettäkin, ne ovat aina niin ihanan persoonallisia. Tämä tähti-poikue on yksi oiva esimerkki, sitten se nallepoikuekkin. Sitten tämä poikue, missä oli esim. Emil Erityinen-Eppu ja Matleena Mainio-Mimmi. Jokainen kuulostaa aina niin ajatellulta, ei mitään hatusta heitettyjä nimiä. :)
Koiran kanssa lenkkeillessä tai sen kanssa metsässä rämpiessä on hyvää aikaa miettiä poikasten nimiä :D[/size]
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

#40
Pamppersin lapset kiittävät  :sydan  Olin kyllä pitkään haaveillut neljän tytön poikueesta (kun Sylppers sellaisen sai ja Lancôme-idea tuli jo niiden nimeämisen jälkeen) ja sitten sainkin sellaisen heti  :sydan  Itsekin pidän paljon tyttöjen nimistä ja ulkonäöistä  :D

Meillä viimeisin oli siis Egypti-poikue, vaikka ensin piti olla suomenkielisiä. Eli "etunimet" ovat Thema, Eshe, Femi, Shu, Kiya, Amun ja Neema. Niihin perään vielä "sukunimet" samoilla kirjaimilla. Ja ihan vaan netistä kaivettu egyptinkielisiä sanoja.

Jos seuraavasta sais sen suomenkielisen poikueen, on vaan niin vaikea keksiä.  :p
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Vilma

#41
Olen jo kauan sitten nähnyt hajuvesien nimiä lentokoneen ostolehdestä ja päätin, että laitan ensimmäiselle poikueelleni nuo nimet, mikäli kukaan ei ehtisi ensin.

Nyt Kaisa kuitenkin antoi juuri nuo samat nimet omille kasvateilleen, joten en viitsi matkia. Kaisa on kuitenkin löytänyt hienot nimet Pampperssin lapsille! :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Mustikkamaan

#42
Millähän teemalla sitä nimeis ton vikan poikueen... Varmaan Marilyn Mansonilla tai jotai senmosta.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

yetta

#43
^mulla on K-ja L-pentueet täällä nimiä vailla. K, ehkä maailman vaikein kirjain, ellei halua nimiksi jotain Kippari-Kallea tai Kahjoa Koheloa!  :c8
Ja itsehän en oo mielikuvitukseton, ehen.. Oiskohan Korkeous Kirl hyvä nimi? Ehhehe.  :teipit

Mustikkamaan

#44
^Tommoset nimet hämää mua ku ne on niinkö copyright by Yökyöpelin :D Toki niit voi muutki käyttää, ei siin midist, mut mua häiritsee se ain :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]