Virikkeet 2

Aloittaja Vevve, 23.07.11 - klo:14:11

soihilne

Noista siemenistä/jyvistä muuten, mitä piilotan heinäpesään: käytän useimmiten joko kauraa (suurimoita, kuorelliset ovat liian teräviä) tai seesaminsiemeniä. Kaura on vähärasvaista ja suhteellisen proteiinipitoista, ja seesaminsiemenissä taas on kokoonsa nähden valtavan paljon kalsiumia, joka on hamsuille tärkeää hampaiden ja luuston kunnossapidon kannalta (sanoo Elyn ruokinta-artikkeli), niin kuin meille ihmisillekin. :) Mutta tämä menee jo ruokinnan puolelle... Tosin hamsterien ollessa kyseessä useassa tapauksessa ruoka ja virikkeet tuntuvat kulkevan käsi kädessä. :P
Intensiivistä hamsuilua maaliskuusta 2012. Lajeina tällä hetkellä syyrialainen, talvikko ja roborovski.

Lainaus käyttäjältä: Humselo - 04.07.12 - klo:22:13
Meillä oli noita leikkitaloja parikin, kumpikin jäi käyttämättä. Toi korkea talo on ihan turha, ei meillä ainakaan kiikuttu siellä alhaalla, eikä kiivetty noita tappeja pitkin. Muistaakseni myös pienemmän mökin tikkaat ei ollu suosiossa, vaan sinne kiivettiin muilla keinoin.
Loppupelissä rakensin kahdesta matalasta osasta ja pohjalevystä oikein toimivan ruokailutason ja korkeat mökit ja välisillat on käyttämättöminä vaatehuoneessa  :icon_cheesygrin:

Nuo puiset rampit sen sijaan ovat oikein hyviä. Juuri tilasin 6 lisää ja monta on kotona jo käytössä.  :yes:

Kiitos paljon :D
Taidanpa tilata silti tuon talon jos meillä käytettäisiin... Jos ei onnista, niin sitten toista taloa tilailemaan :yes:
Ja hyvä, että nuo sillat ovat käytössä hyvät :)

typynen

Olisi kiva tietää mitä kalusteita hamsterisi häkissä on mun hamsun häkissä on juoksupyörä,juomapullo,ruokakuppi,mökki ja putkia. Teillä ovisi olla varmaan jotakin muutakin  :hyper:

Henni

Oisko jollain vinkkejä miten puisia virikkeitä saisi putsattua pissasta?
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Marin

mä olen kastellut ensin reilusti, sitten ruokasoodaa päälle, annan olla 10min ja huuhtelen pois  :peukku:

Henni

^Kiitos. Täytyy kokeilla :icon_smile:
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Katitar

pitääpä linkata tämä tännekkin niin voitte muutkin sitten syrkeillänne kokeilla! -  kääppäreille tuo reikä on aika huonon kokoinen. osa voi yrittää tunkea itteään sinne sisälle.)

työkaveri oli rotilleen antanut tämmöisiä Racinelin nahka-aktivointileluja. kokonaan siis syötäviä. ajattelin kokeilla Taika neidille tällaista myöskin ja oli aika hitti! eihän tuo kauaa tuollaisena kuutiona säilynyt kun se oli jo osissa ja osat visusti hamstrattu pesään, mutta kyllä sen kanssa hetken aikaa sai temuta.  :icon_cheesygrin:

luun sisään siis vaan namia ja vaikka vähän silputtua vessapaperia niin ei ole liian helppo.

suosittelen!

Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Ihana idea Katitar.
Saako noita siis ihan normi eläinkaupasta? Voisin kokeilla tulevalle Syrkki-tytölle :)

Katitar

^ mjuu. ainakin Musti & Mirri -liikkeet myy noita. :)
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Pipatus

Noniin, tänään tosiaan tuli tuo Zooplussan tilaus, jossa oli siis:
• Heinäpesä
• Jäätelön mallinen kalkkikivi
• 2 puusiltaa
• Ja tälläinen kiipeilyhöskä: http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/lelut/hamsterit_hiiret/143131

Tuohon kiipeilyhöskään Onerva ihastui heti, joten se jääköön Onervalle. Heinäpesän kuitenkin annan uudelle tulokkaalleni  :mhappy:

Nyt vielä puuttuu se toinen terraario, jota etsimme. vink vink ;)

Sensei

Haulla en löytänyt mitään asiaan liittyen, joten kysyn nyt tässä: Onko kukaan laittanut hamsterilleen virikkeeksi mangrove juurakkoa? Ostin yhden kivan muotoisen kalikan akvaario-osastolta ja rupesin nyt miettimään, että kai se on ihan turvallista järsittävää, kun pesen ensin kunnolla?

Ely

Korkkipuuta, mangrove- ja mopani-juurakkoa löytyy meiltä kaikkien hamsujen asumuksista :)
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Sensei

^Kiitos kiitos.  :icon_cheesygrin:

Kyby

Koitin etsiä varmaa tietoa netistä, mutta ei oikein osunut silmiin. Voisiko joku varmistaa onko polyesterihartsista tai polyresin-muovista (esim. akvaariokoristeet) tehdyt koristeet hamsterille vaarallisia materiaalin puolesta?

Toinen kysymys, jos puisia tasoja, taloja yms. haluaa maalata/värjätä, mikä on soveltuva tapa?