• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

« edellinen - seuraava »

EmmaTi

#585
Lainaus käyttäjältä: "Ely"Hehee, meillä Bonitalla on laskettu aika seuraavana päivänä, eli 4.12. :D

Ei ollut kyllä helppoa kun tuo sininen ei oikein hanskaa tuota astumista vielä(kään).

Onnellista odotusta Bonitalle!
Voi isäkokelasta, noo, kokemusta karttuu  :)
Mulla oli aiemmin lainauros joka tykkäs vähän pureskella daamia takapuolesta mutta kyllä se kolmannella kerralla ja tiesi mitä siltä odotetaan mutta kai naaras oli jo iällään kun ei tullut silloinkaan tiineeksi.

Sintturainen

#586
Mulla tullut joku ihme pelko niistä naaraista jotka keväällä kuoli. Oon sen jälkeen astuttanut naaraat jo siinä 5kk:n iässä. Nyt kuitenkin pitäs seuraava astuttaa "vasta" 7kk:n iässä. Sanokaa mulle että se ei oo liian vanha ensisynnyttäjäksi  :S  Ku haluaisin käyttää sen vielä kevään näyttelyissä ennen kuin astutan...

EmmaTi

#587
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Mulla tullut joku ihme pelko niistä naaraista jotka keväällä kuoli. Oon sen jälkeen astuttanut naaraat jo siinä 5kk:n iässä. Nyt kuitenkin pitäs seuraava astuttaa "vasta" 7kk:n iässä. Sanokaa mulle että se ei oo liian vanha ensisynnyttäjäksi  :S  Ku haluaisin käyttää sen vielä kevään näyttelyissä ennen kuin astutan...

Ei oo liian vanha!
Varmaan siinä on vaan oltava tarkkana ettei lihota sitä, läskit kun tuppaa haittaamaan sekä hedelmällisyyttä että synnyttämistä..

Ely

#588
Tänään syntyi toinen pesueellinen diluutiogeenin kantajia :hyper Kurkistin nopeasti ja niitä oli jo melko runsaasti ja vieläkin oli Bonita paksussa kunnossa, taisi olla synnytyspuuhat kesken :S
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Janzu

#589
^Pakko onnitella vielä täälläkin, itseänikin jännittänyt ihan kamalasti Zuren edellisen poikueen jälkeen näiden syntymistä. Toivottavasti kasvaa nättejä vauvoja.   :angel
Lienee sanomattakin selvää, että kuvia viimeistään heti, kun värit alkavat näkyä.  :lov

Ely

#590
Susirumia niistä tulee kun isä on ulkonäkönsä puolesta melkein rotta vaikka toisaalta ei ne rotatkaan niin rumia ole... :D
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Janzu

#591
^Omistaja ei vain osaa arvostaa pikkumiehen hippilookia.  :kieli

EmmaTi

#592
Kyllä siellä Pähkinän pesässä vaan on kasa pieniä punaisia rääpäleitä.
Mustaa ja kyyhkistä tulossa, sekä muke- ja kyhu-poikia.
99% varmuudella kaikki valkonauhaisia tai valkokirjokilppareita.

Hilmeliini

#593
no niin, meille olisi ehkä tulossa poikasia tässä lähipäivinä... ostin siis vajaa viikko sitten 8kk normaali hamsunaaraan eräästä perheestä. perheellä on myös toinen hamsu, syrkki poika. maksoin siis vaan irman juoksarista ym tarvikkeista, perheen äidillä oli kiire saada irma muuttamaan minulle ja antoi sen "ilmaiseksi", vaikka hintakin tuolle oli jo sovittu. hamsut saavat kuulemma juoksennella samaan aikaan lattialla, joten heräsi epäilys että irmalla olisi vauvat masussa.
tänään mökkiä siivotessani irma nakkasi käteen kiinni niin että meinasi taju lähteä!  xD tyttö on jo ihan päärynän mallinen ja tuntuu "arastelevan" masua, ei anna oikein kääntää selälleen ym. puollustaa kovasti pesäänsä ja säksättää heti, kun dunan kansi avataan, saatikka laitetaan käsi sisälle, silloin purraan ja kovaa!  pesänrakennuspuuhat ovat vauhdissa, ja kaikki pesään sopiva kelpuutetaan ja kiikutetaan pesään, wc -paperihylsyjä myöden, ne tosin silputaan ensin  xD enää irma ei edes kranttuile, vaan syö kurkkuakin, vaikka ennen ei tykännyt yhtään. ruokahalu on pohjaton, kaikki mitä häkkiin laittaa syödään heti.

eli miltä teistä kuullostaa, voisiko olla vaavit tulossa?  :lov  ei kyllä haittaisi yhtään, astutukseen tuo meille tulikin, mutta nyt jäi oscar ilman morsianta  xD  :sydan
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

EmmaTi

#594
No ni, poikaset tasan 2 viikkoa ja pääsin siivoamaan haiskahtavan pesämökin.
Tsekkailin samalla sukupuolia, 10 naarasta ja 3 urosta  :c8
Ja tietysti creme-sötkötyksiä kilpparipoikueessa, ainakin yks naaras joka on vissiin creme vkkk tai jotain............  :kieli

Anzukka

#595
Meillä on vauvakuumetta ilmassa! Eilen illalla astutin lk normaalin naaraan pk normaalilla uroksella ja 2.1 pitäisi olla poikasia tulossa!  :sydan  HArtaasti toivon että sieltä ei tule yli kymmenpäistä jengiä norreja mut toisaalta, mikä vika norressa on? :D

Näyttelypäivänä ovat 6vk ja 5pv vanhoja eli taas onnistui jotakuinkin ajoitus oikeaan vaikka en miettinyt koko asiaa.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Sintturainen

#596
Minä astutuin tänään Appelsiinin, mutta oli kyllä ensikertalaiselta urokselta niin epävarmaa touhua, että ihmeenä pidän jos tärppäsi  :D

EmmaTi

#597
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Minä astutuin tänään Appelsiinin, mutta oli kyllä ensikertalaiselta urokselta niin epävarmaa touhua, että ihmeenä pidän jos tärppäsi  :D

Millanen sulho oli asialla?

Sintturainen

#598
Lk luonnonvalkoinen valkonauhainen poitsu.

Veda

#599
Meillä on neljä päivää asustellut kinkkipariskunta keskenään. Isäkanditaattina on nuori ruotsalaispoika jolta testasin pariin otteeseen sokeriarvoa liuskoilla ja emänä oma kasvatti. Saas nähdä kuinka käy, mitään suurta rakkautta ei ole ilmassa niinkuin viimeksi kinkkipariskunnan kesken  :)