• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mites olette saaneet poikaset myytyä??

Aloittaja Linda, 27.08.07 - klo:11:00

« edellinen - seuraava »

Linda

Elikkäs miten niitä sais helposti myytyä, mihin kannattaa pistää ilmoituksia?? :c8

Ekan poikueen kohdalla pistin ilmoituksen Apulaan ja tunnissa oli kaikki myyty.
Nyt ilmoitus ollut siellä kaksi viikkoa eikä ainuttakaan soittoa tullut.

Mihin voin vielä ilmoituksia pistää kun seuraava poikue jo pukkaa päälle ja häkkitilaa pitäis saada??

Eli kaikki mahdolliset nettiosoitteet joissa voi ilmoituksia jättää , pistäkää tulemaan...

Yökyöpeli

#1
Tämä on yksi niitä asioita mihin on syytä varautua ennen kun rupeaa niitä poikasia teettämään. Ei ole mitenkään harvinaista että kysyntä on nihkeää ja poikasia jää roikkumaan kotiin. Niinpä tulisi olla vara-asumuksia ja resurssit pitää poikasia pitempäänkin.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Anonymous

#2
minun mies on aina nauranut kun hamstraan itselleni puolikuntoisia häkkejä "kun saa niin halvalla" mutta jos poikasia jääkin kotia- ettei menekkään, silloin sekin huoli on pois. hamsuinfos, täällä, suomi24 ja netti "lemmikkikaupassa" eläimiä ainakin myydän paljon..

Heli

#3
Varsinkin talvikoiden kohdalla tilanne on usein meillä ollut se, että lemmikkikoteihin poikasia lähtee korkeintaan pari. Jos sitäkään. Muuten poikasia jää kotiin ja menee tutuille kasvattajille. Iso osa päätyy eläinkauppaan.
Koskaan en ole siihen uskoon tuudittautunut, että kaikki menisi suoraan meiltä kaupaksi. Sitä on sattunut suhteellisen harvoin. Kesäisin on saattanut kaikki naperot löytää kodin.

Eli eritoten jos ei ole valmis eläinkauppaan viemään (mitä en itse pidä huonona vaihtoehtona) niin pitää kyllä olla varautunut siihen, että pahimmassa tapauksessa kaikki poikaset jää kotiin.

Itse ilmoittelen poikasista pääasiassa keskustelufoorumeilla joilla käyn, omilla kotisivuillani sekä joskus apulassa.
Destiny's hamsterit 2001-2009

excitant

#4
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Eli eritoten jos ei ole valmis eläinkauppaan viemään (mitä en itse pidä huonona vaihtoehtona) niin pitää kyllä olla varautunut siihen, että pahimmassa tapauksessa kaikki poikaset jää kotiin.

Tuosta eläinkaupasta tuli mieleen että itse vein sinne kerran yhden gerbiili-poikueen. Urokset ja naaraat laitettiin kaupassa tietysti eri terraarioihin. Viikon päästä minulle soitti nainen joka oli ostanut kyseisestä eläinkaupasta yhden naaraan ja yhden uroksen tästä samaisesta poikueesta ja hän kyseli sukutauluja koska aikoi tehdä näillä poikasia myöhemmin. Eläinkaupassa ei oltu valaistu asiakasta siitä, että nämä kyseiset gerbiilithän ovat sisaruksia!
En kuitenkaan tahdo yleistää eläinkauppojen toimintaa millään lailla. Tiedän monia hyviäkin. Silti vain jäi itselleen sellainen kammo tuosta :roll:

Heli

#5
^Tärkeää onkin että yrittää parhaansa mukaan valita ne hyvät eläinkaupat.  :) Itse pyrin ihan jo pelkät ostoksenikin keskittämään vain niihin hyvin liikkeisiin.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Sarantha

#6
Minulla oli tammikuussa ensimmäinen talvikkopoikue. Poikasia syntyi kuusi, joista yksi jäi kotiin ja yksi sijoitukseen, loput neljä sai helposti myytyä. Toukokuussa tuli sitten kaksi poikuetta, kun oli kotona yhtä aikaa kaksi ihan hyvätasoista nuorta naarasta. Molemmat tekivät kohtuullisen kokoiset poikueet, 5 ja 8 poikasta. Ja kuinka ollakaan, nyt kysyntä oli ihan olematonta. Ei niin että minä nyt myynnin takia kasvattaisinkaan, mutta joka tapauksessa ihannetilanne olisi, että voisi joka poikueesta valita yhden tai korkeintaan pari poikasta jäämään kotiin tai sijoitukseen, ja muut saisi maailmalle. Sillä tavalla touhu pysyisi suht pienimuotoisena. Tällä hetkellä olen saanut 11 maailmalle aikovastani poikasesta myytyä neljä, viidennelle tulee hakija lauantaina. Kieltämättä välillä on ahdistanut, kun poikaset jumittavat turhanpantteina täällä. Vaatimuksistani en ole tinkinyt vähääkään, en siis ole niin epätoivoinen, että jakelisin poikasia kenelle tahansa puoli-ilmaiseksi tai veisin niitä eläinkauppaan... Kasvattaja ottaa tietoisen vastuun syntymättömistä poikasista jo poikuetta suunnitellessaan, ja se vastuu on myös kannettava. Aina voi käydä yllätyksiä, esimerkiksi minulla toisen poikueen kysyntää vähensi se, että ne sattuneista syistä jäivät lemmikkitasoisiksi, eikä niitä siis voi myydä kasvattajille.

Joten kannattaa harkita tarkkaan.
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.

Linda

#7
KIITOS

Pistin ilmoituksen neuvojen perusteella suomi24 ja apulaan uudestaan. TOIMI!!
Kaikki saivat uudet kodit.

Nyt myös hankittu lisää häkkejä joten enemmän tilaa seuraavaa poikuetta ajatellen.

Meidän lähellä sijaitsevat eläinkaupat vaan eivät ota vastaan muilta kun omilta kasvattajiltaan, joten kauppoihin täällä nyt ollut mahdotonta saada myyntiin.

Kiitos kuitenkin kaikille ihanista vastauksista ja kommenteista.

arctican

#8
Yleisesti kesä ja eritoten heinäkuu on joka vuosi huonoa aikaa eläinten myyntiin. Ihmiset pitävät lomia, niin ilmeisesti useimmat ajattelevat, etteivät halua ottaa reissujen ajaksi eläimiä, kun hoitopaikkojen hommaaminen on usein melko työlästä. Ihan viisas ajatus sinänsä.

Ristiriitaista taas on se, että hamsterit tietysti suostuisivat parhaiten lisääntymään juuri keväisin ennen kesälomia, kun sitten pimeään syys- ja talviaikaan kiimakierrot ja jopa urosten hormonitoiminta näyttävät olevan melko sekaisin.

Meiltä poikaset liikkuvat yleensä maailmalle melko hyvin, vaikken niistä juuri muuten ilmoittele kuin omilla kotisivuilla. Kova kysyntä johtunee eniten siitä, että takana on monien vuosien tasaista kasvatustyötä, niin puskaradiossa soi varmaan meikäläisen nimi aika tiuhaan näillä seuduin, ja kotisivuille on muodostunut pikkuhiljaa se vakkarikävijäporukka.

Vaikka saisin poikaset yleensä myytyä suoraan kotoa,  olen monesti pyydettäessä varannut eläimiä eläinkauppaankin, koska minusta on aina parempi, että kaupoissa myydään terveitä ja kesyjä läheltä hankittuja poikasia kuin jostain ulkomaisesta tukusta rahdattuja reppanoita, jotka hyvin usein lähetetään matkaan liian nuorina ja valmiiksi sairaina tai heikkokuntoisina. Osa kaupoista ei täälläkään osta kasvattajilta eläimiä ilmeisesti siitä syystä, että tukuista ostetut eläimet saadaan puoli-ilmaiseksi, mutta onneksi nämä kaupat ovat muutenkin juuri niitä, mihin en missään tapauksessa itsekään suostuisi hamsujani luovuttamaan.

Minski

#9
Meillä on hyvin löytynyt koteja syyrislapsille, oikeastaan on ollut kysyntää enemmän kuin mitä on sitten ollut tarjota ja varauksia on usein paljon ennen kuin mitään poikasia on edes ajatuksissa. Ja mullahan siis menee pääosin ihan lemmikiksi poikaset. Liekö sitten syynä kotien löytymiseen helposti se, että meillä on syntynyt aika harvakseltaan poikueita (1-2 vuodessa) ja nekin pieniä (3-7 poikasta) ja tietty sijainnillakin on varmaan iso merkitys, plus sitten varmaan sillä mitä aiemmat minulta hamsterin ostaneet ovat ehkä kertoneet eteenpäin; hyvät kuten huonotkin kokemukset kyllä ihmisten keskuudessa kulkevat eteenpäin. Eläinkauppaan en ole vienyt poikasia koskaan vielä ja jotenkin sitä ajatusta vierastan. Onhan niitä hyviäkin eläinkauppoja, ei siinä mitään, mutta mulle tulee aina niistä poikasista hirveen tärkeitä ja haluan nähdä henkilökohtaisesti ihmisen, jolle meiltä hamsteri menee ja ennen myyntiä tietysti kuulla millaiseen kotiin se menee, eläinkauppaan viedessä ei voi tietää mihin se hamsteri lopulta päätyy ja kuuleeko siitä enää koskaan mitään :oops: Kiirettä ei ole poikasista ollut koskaan eroon päästä, varadunia on sen verran, että pystyy pitämään poikasia kauemminkin luonaan ja siihen pitäisikin osata varautua, etteivät välttämättä saa heti luovutusiässä koteja.
Hamsteriton tätä nykyä

yetta

#10
Heh, Oulun seudun syyriskasvattajille oon ohjannut varmaan sata puhelua sitten viimeisimmän syyrispesueemme, ihmiset kyselevät vieläkin että onkos meillä niitä kultahamsterinpoikasia..  xD  Tiedä onko jonnekin bittiavaruuteen jäänyt joku vanha ilmoitus.

Meillä roboja kyseltiin hirmuisesti vielä viime vuonna, mutta sen jälkeen on kovasti hiljentynyt. (Tai no pitkin vuotta on väliin kyselty, mutta tällöin ei kysyjä ole edes ymmärtänyt että on olemassa eri lajeja, ja tulee aina SHY:n sivuille patisteltua ja suositeltua sitä perinteistä syyristä ekaksi lemmikiksi.. Moni kun sitä syliteltävää ja vähän isompaa otusta enemmänkin kaipaa.) Jokin taantuma robojen tai jopa kaikkien lajien kanssa, ounastelisin? Harmi sinänsä, kun mahtavahan tämä harrastus on, ja soisi monelle näistä ilon. Ja todellakin kasvattajaksi aikova kyllä tulee huomaamaan että kotiin saa kyllä haalia x määrän tyhjiä asumuksia ja tarvikkeita, ja varautua siihen että jopa koko 15-päinen pesue jääkin kotiin ellei tahdo eläinkauppaan viedä. Meillä jäi viime pentueesta yhteensä kolme robonaarasta kotiin, ja tulee varmaan näistä kolmesta lähekkäin syntyneestäkin pesueesta jäämään kotiin aika monta, tuntuu vähän siltä. Vaan eipä tuo sinänsä haittaa, nuoret robot kun yleensä saa asumaan jonkun vähän vanhemman kanssa, ja onpahan vara valita jalostukseenkin otuksia  :)
Eläinkauppajuttu on mulla vähän fifti-fifti, että osaavatko kauppiaat sitten kertoa ostajille kiireessäkin millainen laji tämä vkh rb on, että se ei sitten ole lainkaan syyrismäinen, vaan ennemmin katseltava joka kuitenkin tulisi totuttaa hoitotoimenpiteidenkin vuoksi käsittelyyn. Se kauppaan viemisessä varmaan eniten mietityttää, ja siksi pyrin löytämään itse ne hamsteria hankkivat.. Vaan eihän tuota tiedä miten mieli muuttuu mutta nyt näin.

vilkku

#11
me annettii hamsut faunalle ilmasiks ja nopeesti ne omistajan löyski <3

Somnium

#12
Itse laittelen ilmoituksia hamsteriyhdistyksen myyntiin, omalle kasvatussivulle, suomi24, Apulaan ja paikallisiin kauppojen ilmoitustauluille.
"MADNESS"hamsters
Every night they visit you, Every night they come,
And bit by bit, They steal your brain, And feed it to their MUM.

Maikkis

#13
Meillä 14-nenuisesta syyrispoikueesta kaikki löysivät hyvän kodin aika nopeasti. Minulla oli ilmoitus täällä foorumilla, Apulassa ja parissa kaupassa.

KaisaM.

#14
Ihan hyvin ovat menneet, paitsi 12.9. syntyneestä 14-päisestä poikueesta vasta nyt viimeiset ovat ilmeisesti omaan kotiinsa lähdössä. Nyt täällä on 9 nakkia, luulen että ne voisivat mennä paremmin kaupaksi, kun ovat "värillisempiä" ja osaan jo etsiä paremmin koteja.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.