• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen kanssa oleminen

Aloittaja ?Lyllerö?, 27.07.07 - klo:16:35

« edellinen - seuraava »

?Lyllerö?

Eli siis, miten paljon/usein olette hamsujenne kanssa?? Minä olen joka päivä n. yhden tunnin. No, minullahan on vain yksi hamsu :D  Että teillä joilla on monta hamsua, on varmaan vähän vaikeampaa :)  Siis olla kovin paljon hamsujenne kanssa.. Ainakin luulen niin..  :pihalla:  Eli siis, laittakaas tänne miten paljon olette päivässä hamsujenne kanssa :)  :)
[size=85]


Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->


[/size]

Elliska

#1
Kun minulla oli vielä Hopsu (kuoli 22.5), pidin sitä aina vapaana kun olin huoneessani, joskus silloinkin kun en ollut, mutta Hopsu ei koskaan karannut ja nukkui suurimmaksi osaksi kaapissani, jota se taisi pitää rakkaimpana kotinaan. Hopsu oli vapaana arkisin 1-5 tuntia ja viikonloppuisin 3-7. Hopsu ei koskaan tehnyt tuhmia vapaana ollessaan.
Sillä aikaa kun Hopsu oli vapaana vaihdoin ruuat, vedet ja purut :).

Melliä täytyy vahtia koko ajan sen vapaana ollessaan, joten sen takia seon yleensä vain 1 vapaana. Se heräilee joskus 10 aikoihin jonka takia en aina voi juoksuttaa sitä yhtään, mutta sillä on terrassaan juoksupyörä ja paljon virikkeitä.

Holttia en ole uskaltanut päästää edes pois dunastaan koska se on niin pieni :D. Ajattelin ensi viikolla antaa sille juoksupyörän, kun se alkaa nyt olla sopivan kokoinen. Holtti on vieläkin hyvin pieni (veikkaan jtn. 6 senttiä)

Reetta^

#2
Mun Kaneli on joka päivä ainakin tunnin vapaana, jos ei ole kiireitä niin silloin tietenki enemmän. :)  :sydan

anskuu

#3
No ulkoilutan mun hamsteria sen verran mitä sen tekee mieli. Sitten kun hän näyttää valmiilta niin pistän käden puuhaboksiin ja hän kiipeää siihen ja sitte vaan takas dunaan  :D Mutta Romeo kyllä viihtyy dunassaan tosi hyvin.  :sydan

piksu

#4
Miun hamsu on vasta nyt totutellut kädessä olemiseen ja eilen juoksenteli ensimmäistä kertaa vapaana huoneessa noin tunnin verran, sitten meni nukkumaan  :D
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

excitant

#5
Joka ilta jonkin verran pitelen sylissä :)

Woollen

#6
Joka ilta kello kahdeksan hamsuni alkaa heräilemään ja nostan sen juoksentelemaan huoneessani. Aluksi se kiertää huoneen pari kertaa ja nuuskii jokaisen nurkan. Nostan sen taas hetkeksi takaisin Dunaan, vaihdan veden, annan ruuan ja teen muut tarpeelliset hommat. Sitten hamsuni pääsee taas juoksentelemaan, ja tällä kertaa se pyörii, hyörii ja kiipeilee päälläni ja maistelee vähän tavaroita =)

Vilma

#7
Minulla on tällä hetkellä kolme syyrialaista. Vietän hamstereideni kanssa niin paljon aikaa, kuin pystyn. En voi pitää niitä vapaana huoneessanikaan, joten ulkoilu jää usein pelkäksi sylittelyksi. Useimmat hamsterini heräilevät kuitenkin vasta niin myöhään, etten useinkaan näe niitä.
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

hansteri

#8
Dami saa olla vapaana kaiken hereilläoloaikansa ja vähän väliä käyn sille juttelemassa tai leikittämässä, mutta annan myös touhuta yksinään.

Nilla

#9
No pidän yleensä joka päivä kaikkia hamsujani sylissä. Vapaana pidän enimmäkseen tuota syyristä eli Omppua. Talvikot pääsee vapaaksi silloin tällöin lattialle, mutta joskus myös sängylle.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Mappy

#10
mun syyris heräilee kaheksan aikaan ja juoksutan sitä usein lattialla.  Vapaana se saa olla n. 1-2 h verran.

Iiris

#11
Joka ilta käsittelen jokaista. Aijat vaihtelee vähän senkin mukaan, että miten minulla on aikaa.. Uskon kuitenkin, että jokaisella hamsterilla on hyvät olot, vaikka joku ilta käsittely jäisikin lyhyeksi.

olivia

#12
Moi Lyllerö mä oon asunu Heinolassa se on ihan Lahden lähellä ja oon myös
12  :grin !
Mulla ittellää on 1 syyrialainen hamsteri se on 2 vuotias tyttö, ja sen nimi on Hamtaro. Mä ulkoilutan hamtaroa joka ilta n.tunnin. Ilta on parempaa aikaa siihen että se saa rauhassa nukkua päivällä. Purut kylläkin voi vaihtaa vaikka joskus päivisinkin. Teen myös kaikenlaisia ratoja purkeista ja rasioista huoneeni lattialle. Täytyy tietysti olla varovainen ettei hamsu pääse ikinään putoamaan. Harjailen sitä myös pehmeällä hammasharjalla. Vaikka mun hamsteri on jo aika vanha niin se ulkoilee mielellään ja tulee häkin ovelle pyytämään että pääsis ulos. t. Oltsu ja Hamtaro

mr.memi

#13
melkein joka ilta pidän vapaana huoneessani  :D vähintäänkin puoli tuntia olen hamsuni  kanssa joka ilta

-karo\\

#14
Mää en todellakaan kerkiä joka ilta juoksuttaa hamsuja ja käsitelläkkään. Ruokin ne joka ilta ja vedet vaihan ainakin joka toinen ilta. Päivisin nuo on usein hereillä ja silloin saatan vähän aikaa kädessä pitää. Nyt vaan on jotenkin se jokailtainen puuhaboksissa juoksutus jäänyt vähemmälle.. :roll:
koiruus ja syyrialainen ?