• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

PiiaL

#390
Onko kukaan kokeillut puuvillakuiviketta hamsterilla?

Summer

#391
Minski, parempihan se sitten että tajusivat ettei ollutkaan heidän juttunsa ja toivat takaisin, kuin että olis pistäneet kiertoon tai väkisin pitäneet ja hamsu olis vaan häkissä homehtumassa vailla mitään kontakteja ja pahimmassa tapauksessa ei viitsitä ruokkia tai siivota kunnolla.

Me nyt sitten ehkä keksittiin nimi tolle pikkutyypille. Hän on alustavasti Gobbles.  :D  Vaikkakin se nyt on vähän hankalahko lausua...
Meillä asustaa]

kissaihminen

#392
Mikä hamsterilaji sopis hyvin, kun olen ensimmäistä hamsteria hankkimassa? Rottia mulla on aikasemmin ollut, ja kaks kissaa on nyt. Kissat eivät juurikaan rotista välittäneet, joten luulen että hamsterikin saisi olla rauhassa. Eikä kissa ja hamsu koskaan olis samassa huoneessa kahdestaan.

Olen ajatellut, että joku kääpiöhamsteri olis varmaan hyvä, mutta mikä laji? Mikä laji on rauhallisin?

Hilssstu

#393
Lainaus käyttäjältä: "kissaihminen"Mikä hamsterilaji sopis hyvin, kun olen ensimmäistä hamsteria hankkimassa?
-----

Olen ajatellut, että joku kääpiöhamsteri olis varmaan hyvä, mutta mikä laji? Mikä laji on rauhallisin?

Kääpiöhamsteri juu. Itselläni on 2 talvikkoa- minusta rauhallisimpia. Roborovski;than ovat erityisen vikkeliä otuksia- joten en suosittelisi. Toisaalta jotkut Syrkitkin ovat ihan leppoisia.
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

Jatsi

#394
En olisi ikinä uskonut vuoden 2008 heinäkuussa kun Formulan hain että herra vieläkin taapertaisi 2011 tammikuussa iha täysillä.

Nyt tän kuun 10 pv  tulee täyteen komeat 2v 9kk.  :lov
Kulta on aina ollut hyvin hoikka poika, mutta nyt on vanhuus tehnyt pojasta luuta ja nahkaa. Huolestuisin jos en tietäisi sen syövän samaan tahtiin kuin nuorempana.. ruoka maistuu kuin hevoselle   :roll:
Nyt vasta tammikuun aikana on silmät alkanu rähmimään umpeen, mutta ei näytä pojan menoa sekään haittaavan.. paperit viedään pesään hurjalla tarmolla ja ruoka häviää vielä nopeammin kupista ^^ Ainoa huono puoli tuossa huonossa näössä on vain se että 8/10 kerrasta erehtyy luulemaan sormeani namiksi ja on pakko yrittää raahata sitä pesään eikä meinaa irroittaakaan niitä hampaita sormesta, mutta ei kyllä pure läpikään.

Toinen huoli on tuo selvästi huonontunut kuulo.. esimerkkinä voi kertoa sen et jos näen pienen liikkuvan pesässä ja alan rapsutella puruja ni se ei yksinkertaisesti kuule sitä. vasta kun  saa haisun sormista tulee ihmettelmään.

Mut oli pakko päästä ihmettelemään tätä jonnekin.. oon ihan järkyttyny miun pikku teräspapan kestävyydestä <3
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

MirkkuH

#395
Kertokee mistä löytyi aihe omatekoiset asumukset tms...en löydä :nuija:

Anonymous

#396
Tarkoitatko Mirkku tätä topikkia?
viewtopic.php?f=4&t=128

MirkkuH

#397
^just toi, tänks :)

Mustikkamaan

#398
Mä vasta nyt hiffasin, että voin siirtää mein vanhan papan vähän isompaan häkkiin, joka vapautui vanharouva Gingerin mentyä vehreämmille hamstrausmaille. Uuno-pappa 2 v 3 kk on ihan tohkeissaan. Varsinkin kun siellä on vaimon hajuja! :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#399
Ihanan ikäisiä papparaisia Mustikkamaalla ja Jatsilla :)  
Jos eläinlapset on ihania, niin mä oon aina rakastanut myös eläinvanhuksia, niissä on vaan sitä jotakin  :sydan


Mä eilen lenkitin meijän hamsuja, vitsit siis en tiiä onko kyseessä vaan hyvää säkää vai mitä, mut taas on pari hamsua opetettu siihen, että kun kutsutaan, niin sit kipittävät suoraan kumollaan olevaan boksiin sieltä lenkiltä, ihanaa, kun tuo lainauroskin oli pahvilootan sisällä ja sit kun kutsuin, niin eka pilkisti nenänpää ja kun toistamiseen kutsuin, niin johan kipitettiin boksiin ja lujaa :lov

Mustikkamaan

#400
^Jahas siellä sitä opetetaan mein pojalle uusia temppuja, ku tulee kotiin ni se pistää mua ihan 15-0 vaatimuksillaan :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#401
^Jebou :D  Tiiät sit mitä tarkoittaa, kun se etutassulla koputtelee terran lasia siinä klo 22 jälkeen :D

Ken_G

#402
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"voin siirtää mein vanhan papan vähän isompaan häkkiin, joka vapautui vanharouva Gingerin mentyä vehreämmille hamstrausmaille.

Voi möhnä, onko Ginger jo lähtenyt pois  :(  Osanottoja. Veljellään vielä riittää virtaa vanhaan malliin, eilenkin otti hirmu spurtteja juoksutuslootassa  :sydan

Mustikkamaan

#403
^Juu, sillä oli tasapaino ihan hukassa. Huojui ja kupsahteli kumoon, liikkeet ylipäänsä olivat hyvin ylimitoitettuja. Silmät olivat erityisen ulkonevat, joten aivoissa saattoi hyvinkin olla jotakin isompaa häikkää. Pistettiin sitten untenmaille.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

#404
Mulla on nyt iskenyt aika vaikea popotintila. Ensin mä olin vaan että jos... ja sit et älä ny... mut sit et jos kuiteski... ja sit et joo mä varaan... ja sit Se Repes! Ihan Sairas Robokuume!   :pilehile:  :nuija:  :puna: