• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Marla

#255
^ Hyrr.. voi ei. :lov Soopeli nyt ei se ihanteellisin väri ole, mutta silti... Miksen minä onnistu koskaan tekemään löytöjä eläinkaupoista? :kieli


Voi jestas sentään tuon Leen kanssa... :( Neiti on kovasti laihtunut lyhyessä ajassa, ja jotenkin raihnaisen oloinen, vaikka syö hyvin ja on muuten pirteän oloinen. Ruokinta on sama kuin muillakin, ettei siitä pitäisi olla kiinni.
Tuo varpaan haavakin on hyvin parantunut, tuskin siitäkään johtuu...
Jos nyt ei tuota kotikonstit tulosta, täytynee varata aika lääkäriin. Tytöllä on vasta ikää 1 v 2 kk, joten ei mikään vanha edes ole...
Harmin harmi - juuri, kun kaikilla hamsuilla tuntui olevan kaikki täysin kunnossa.

Minski

#256
^ Voi Leetä, muistan hänet viime Pinan näyttelystä.


Meillä on hamsut nyt kesän tullen selvästi laihtuneet, tuntuu, että niin käy aina kesäisin. Mutta jos Lee on huomattavasti laihtunut niin tuskin se sitten pelkkää "kesädieettiä" on. Toivottavasti ei mitään vakavaa.


Voi että, ei millään voisi uskoa, että Odeliina ja Onesimos ovat jo vuoden, ihan just ne synty ja oli semmosia pikkusia adhd-tenavia, Odeliina on hyperaktiivinen kyllä vieläkin, vaikkei enää olekaan pieni, mutta tuommonen vilkas Odeliinamainen hamsu on kyllä ihana, kun se tulee syliin ja kädelle ihan millon vain, enkkutuomarikin oli tykännyt Oden luonteesta ja kommentoinut sitä brilliant, vähänkö meinasin haljeta ylpeydestä :P Kun yleensä ulkomuotoluokissa tuota luonnetta ei pahemmin arvostella, paitsi nyt hätäseen ruksataan hyvä tai tyydytävä-sarake, muttei mitään sanallista kommenttia tule luonteista niin tuo Oden saama kommentti oli varmasti silloin todellakin sitä mitä siinä luki :) Ode on kyllä niin vienyt mun sydämen, voisin kirjoittaa siitä hamsusta sivukaupalla :oops:
Hamsteriton tätä nykyä

Marla

#257
Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Voi Leetä, muistan hänet viime Pinan näyttelystä.


Meillä on hamsut nyt kesän tullen selvästi laihtuneet, tuntuu, että niin käy aina kesäisin. Mutta jos Lee on huomattavasti laihtunut niin tuskin se sitten pelkkää "kesädieettiä" on. Toivottavasti ei mitään vakavaa.
Ja vielä PiNan näyttelyissä Lee olikin hyvässä kunnossa, vaan onpa paljon laihempi... :( Meilläkin nuo hitusen laihtuvat kesäisin, mutta Lee on kyllä laihtunut hieman liikaa.

Sohvi

#258
Bellamo, se meidän hamstraaja  :(  Se on ylilaiha ja äsken huomasimme että vasen silmä on jonkinlaisen eritteen peitossa. Tosin se lähti pois ja nyt silmä toimii kunnolla. Bellamolla on ollut nyt  2-3 kk (kysta?) jokin sairaus. En tiedä yhtään mitä tehdä. Äiti sanoi, että menisimme huomenna eläinlääkäriin. Mutta kun eläin on niin pirteä (ja ihana  :lov  ) niin mitäs siinä sitten tekisi. Luulen, että lääkäri antaa viimeisen piikin mutta ei sitä koskaan tiedä. Huohh..  :roll:
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

MortimerRiddle

#259
Jotenkin tuntuu kuin mun Peetusta olisi tullut hirveen apaattinen sen jälkeen kun siirsin sen terraan  :( Mutta kun ei sille ole muutakaan paikkaa ja se on pienempi kuin Sisu, joten mahtuu siihen terraan parhaiten. Silti harmittaa kun pienenä se oli niin rasavilli ja nyt se vaan tuijottaa... No, kyllä se vielä juoksee eikä koskaan pure ja on edelleen sama lempeä itsensä mutta... Ei se silti niin onnelliselta näytä kuin mitä se ansaitsis olla :cry:
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Nape

#260
Voi Marlan Leetä ja Sohvin Bellamoa :|
Toivottavasti molemmat vielä tulis kuntoon :sydan

Meillä tuo Linda on keksinyt oikeen hauskan tavan kuluttaa aikaa; nimittäin kalterit saa kyytiä ku se jyrsii niitä :kuiva:  Virikkeitä kyllä on, mutta ei, kun ei kelpaa. Täytyy nyt vaan oottaa, että ikää tulee lisää niin saa juoksupyörän sille. Jos ei sekään auta, niin sitte hommataan sille iso terra ja sinne paljon tekemistä. Tunnin saa kuiteski ainaki juoksennella iltalenkkiä, vapauden kaipuu siis on kova.

Minski

#261
^ Arvaas mitä meillä neidit Lottiina ja Sarlotta tekee upouusissa häkeissään, joihin tuhlasin omaisuuden ? Neiditpä jyrsii siellä kaltereita, ihanan kiitollisia lemmikkejä :kieli :D

Marla: Tosi alkeellinen kysymys sun hamsukokemuksen tuntien, koska olet sen jo varmasti katsonutkin eli Leen hampaat ? :)


Hih, mä tossa illalla siirtelin vähän hamsuja uusiin asumuksiin; uudet Imac Criceti 16-häkit olivat saapuneet ja kovan pähkäilyn jälkeen päädyin siirtämään näihin häkkeihin Lottiinan, Jumban, Sarlotan ja Timandran :) Ja voi herranjesta miten pieniltä Timandra 145 gr ja Sarlotta 130 gr noissa häkeissä näyttää; ihan kirpuilta, tuntuu niinkuin ne hukkuis tuonne :) Mutta kylläpä ne rupeskin aktiivisiksi, kauhee touhotus nyt päällä :) Ja oon niin ilonen, kun mun hamsuista enää 4 asuu muoviterroissa ja olen aika lähellä tavoitettani; veteraanit Miro ja Tanisha asuvat toinen hamster dunassa ja toinen gabberissa ja sitten Davy ja Jocelina asuvat Fopin rabbit tamburinossa, joka on tavallista muoviterraa jonkun verran isompi. Haluaisin vielä ehkä kaksi tuollaista häkkiä, jotta kaikilla nuorilla/nuorehkoilla hamsuilla olisi sellainen tai terraario, muoviterrat on niin pieniä ja lisäksi vielä matalia, etten tykkää niistä, kun ei niihin mahdu mitään ja hamsutkin tylsistyy niissä sitten. No ehkä joskus vielä saan pari häkkiä, terraarioita tänne ei valitettavasti noiden kolmen terran lisäksi enempää mahdu, niitähän toki vielä mieluummin suosisin :)
Hamsteriton tätä nykyä

Summer

#262
Meillä on vähän vaikeeta toi juoksuttaminen kun on kuitenkin kissat ja koirat ja kanitkin talossa. Ei oikeestaan oo muuta semmosta paikkaa kuin kylppäri, mut sekin on mun mielestä vähän riskialtis paikka. Makkarin oveakaan ei kunnolla saa kiinni, tai siis saa mut sit se on pahempi juttu jos koira hyppää sen oven auki ja kisut livahtaa sieltä.

En oo muuten ihan varma olisko toi kakka menossa parempaan suuntaan, mun mielestä se on tummempaa mitä ennen. Kun koko ripulin se on selvästi ollu vaaleempaa niin nyt se oli musta tummempaa tai sit se on vaan toiveajattelua... Huomenna kun siivoaa häkin niin näkee tilannetta tarkemmin, en nyt viitteis jatkuvasti sinne kuitenkaan hössöttää ja häseltää ettei toinen ala stressaamaan. Edelleen kuitenkin ruoka ja juoma maistuu ja touhottaa aktiivisesti ympäriinsä, juoksee pyörässä ja kiipeilee pitkin häkkiä.
Meillä asustaa]

Nape

#263
Vitsit Minskillä on varmasti nyt hienoa siellä, kun on noin monta uutta häkkiä, Vau! :)

Löysinpäs muuten sen paikan mihin Linda oli pissinyt, ja se oliki kiitollisesti tehnyt sellaisen puukatoksen nurkkaan kaikki pissat, joten katos lähti ja samalla lähti pissanhajukin. Nyt sillä ei oo enää mahdollisuuksia pissiä tuollaseen paikkaan. Kyllä on aika riiviö ettenkö sanois :D  Eilen oli iltalenkillä, ja meillä lenkitys tapahtuu vessassa + pienessä eteisvälikössä ja siellä vessassa oliki sit kiivenny lasten korokejakkaran päälle, repiny sellasen muovisen seinää vasten tulevan putkisuojan pois ja jyrsiny putken ympäriltä, no ei tätä kauaa kerenny harrastaa, kun hoksasin asian. Monestikki pysyttelen lenkkialueen ulkopuolella niin mulla ei suoraa näköyhteyttä vessaan ole ja aattelin ettei ton jakkaran päälle voi kiivetä. Vessa on siis muutoin täysin hamsteriturvallinen alue. Kunhan tajusin poistaa tuon jakkaran ja myös potat täytyy nostaa pois, kun eilen Minni keikotteli tuolipotan selkänojalla. Voi meijän hurjia kiipeilijöitä! Vieläku keksis mitä estettä laittas kodinhoitohuoneen oven eteen, kun välillä käyvät jyrsimässä sitä oven alaosaa ja tänään tuli mieheltä jo noottia asiasta :D

Minnillä on muuten takapuolen karvat kasvanu jonkun verran, en tiennyt, että pk tytöilläkin tulee tuollaiset hapsukat takapuoleen. Niihin jää kyllä puruja kiinni. Täytyy varmaan hommata mörttiröpöä jos nuo karvakset tuosta vielä tuuheentuu.

MortimerRiddle

#264
Näitten jyrsinten kanssa tulee kyllä välillä ihan hulluks.

Äsken olin kadottavinani toisen hamsun juomapullon ja etin sitä sitten hikihatussa, ärisin ja kirosin, mylläsin kaikki paikat ja lopulta olin niin ärsyyntyneen stressaantunut että silmää alkoi särkeä.

Ja sit se tietty löyty viattomasti siihen häkkiin kiinnitettynä, oli vaan eripuolella kuin yleensä.  :taju:

Joskus mä en siis oikeesti vaan kestä.

Oon kanssa kyllästynyt siihen kun purui on aina joka paikka täynnä. Yritän vaan nopeesti lakasta niitä sinne häkkien alle mutta ei onnaa kun ne joka tapauksessa löytää tiensä ihan joka paikkaan  :mrgreen:

Nyt ootan kyllä ihan oikeesti sitä että pääsen Espanjaan - ei aina uskois kuinka kova stressi näinkin 'harmittomista' eläimistä syntyy.

Kai mä sit vaan oon hullu ku pullosta tullu mitä elukoiden suhteen tulloo  :D
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Nape

#265
Joo, mää tuun kans hulluks! Tuossa aamulla ko nousin niin Linda oli kaltereiden kimpussa, vaikka yleensä se nukkuu tähän aikaan :nuija:

Marla

#266
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Marla: Tosi alkeellinen kysymys sun hamsukokemuksen tuntien, koska olet sen jo varmasti katsonutkin eli Leen hampaat ? :)
Jeps, hampaat ovat ok. Se nyt ekana tuli mieleen, mutta niissä ei näyttäisi vikaa olevan, ja kumminkin neiti narskuttelee kovempaakin ruokaa normaaliin malliin.

Minski

#267
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Vitsit Minskillä on varmasti nyt hienoa siellä, kun on noin monta uutta häkkiä, Vau! :)
No hienosta en tiedä, taitaa olla mahdotonta saada hamsuasumuksia täynnä olevasta olkkarista hienoa millään keinoilla :D Mutta tosi iloinen olen kun sain nuo häkit :)

Lainaus käyttäjältä: "Nape"Minnillä on muuten takapuolen karvat kasvanu jonkun verran, en tiennyt, että pk tytöilläkin tulee tuollaiset hapsukat takapuoleen. Niihin jää kyllä puruja kiinni. Täytyy varmaan hommata mörttiröpöä jos nuo karvakset tuosta vielä tuuheentuu.
Tai sit leikkaat ne Minnin hapsut pois; ne voi ihan hyvin myös leikata ellei aio hamsua ulkomuotoluokissa näyttelyttää, jos vain raskii leikata :)
Hamsteriton tätä nykyä

Mrk

#268
Mihin kaikki aika häviää? Kuvittelin että meidän vanhin syrkki naaras on jotain 6kk, mutta kun katsoin sen syntymäajan niin sehän on juuri täyttänyt vuoden! :shock: Ja sen oma tytär taas on 5kk. Yhden nätin talvikko uroksen kanssa kävi myös niin etten ehtinyt saada siitä kuin yhden poikueen (josta olen tietty erittäin iloinen) kun kuvittelin sen olevan jotain päälle vuoden, kun se oikeasti täyttää kohta 2v. Pitää varmaan laittaa bokseihin nimilaput ja syntymäajat, ei sen takia etten muista missä kukin on, vaan että ne eivät ehdi eläkeikäisiksi ennen kuin ovat saaneet poikasia.

Nape

#269
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Lindalla on muuten takapuolen karvat kasvanu jonkun verran, en tiennyt, että pk tytöilläkin tulee tuollaiset hapsukat takapuoleen. Niihin jää kyllä puruja kiinni. Täytyy varmaan hommata mörttiröpöä jos nuo karvakset tuosta vielä tuuheentuu.
Minski kirjoittaa: Tai sit leikkaat ne Lindan hapsut pois; ne voi ihan hyvin myös leikata ellei aio hamsua ulkomuotoluokissa näyttelyttää, jos vain raskii leikata :)
(^meni lainauksetki iha pieleen, niin piti laittaa noin :haha )

No aattelin nyt hyvinkäällä ilmoittaa Lindan ulkomuotoluokkaan, että riippuen menestyksestä siellä, niin katsotaan raaskinko leikata ne :) Täytyy nyt vielä varmistaa, että eikö ne ole lemmikkiluokka ja ulkomuotoluokka :D ? Mä oon lukenu sata krt noita näyttelyjutskia, mut silti tiedot menee ihan sekasten mun päässä, dilledong :nuts: .
Hah, ja olin eilen kirjoittanu Minnistä, vaikka tarkoitan tietysti Lindaa, mulla on ihan harva pää :c8

Mulla on banaanisiivuja uunissa, kokeilen tehä hampsuille niitä banaanilastuja. Katsotaan mitä tulee :P