• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

sasu^

#555
^Jos on mahdollista, olisi varmaan fiksuinta olla päästämättä kissoja lainkaan huoneeseen, jossa hamsteri on. Minä en ainakaan päästäisi, etenkään kissaa jolla on kova vimma pyydystää hiiriä  :) Meilläkin koira katselee vain hamstereitani, kun joku meistä on valvomassa sitä. Muuten se saattaisi innostuksissaan pudottaa dunat lattialle. Ja itse ainakin kannatan iso kokoista dunaa, sillä ne on niiin helppo puhdistaa ja kantaa paikasta toiseen, keveyden vuoksi. Toisaalta dunan yläritilästä kissa saattaisi osua pitkillä kynsillään hamsteriin.
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

suski87

#556
Lainaus käyttäjältä: "Milzuli^"Eli mikä olisi paras vaihtoehto - duna, terra...?

Itse suosittelisin lasista liukuoviterraariota liukuovilukolla. Tällöin terrassa ei ole mitään nostettavaa kantta jonka kissa voisi saada liikkeelle, ja liukuovilukko estäisi kissaa työntämästä liukulaseja sivuun. Liukuoviterraarioissa pitää vain varmistaa ilmankulun riittävyys, koska terraarioittein välillä on paljon eroja ilmastointiritilöiden koossa ja määrässä.

Toisena vaihtoehtona olisi sitten reilunkokoinen lasiterraario, ja siihen tiivis, tukeva ja sen verran painava kansi ettei kissa voi saada sitä liikkeelle (+ mahdollisesti pienempiä hyvillä kiinnitysmekanismeilla olevia luukkuja ruokintaa ja käsittelyä varten, niin ei tarvitse sitten itsekään niin usein kantta nostaa).

Itse en hankkisi dunaa kissatalouteen juuri sen keveyden vuoksi; sen saa kissan voimillakin liikkeelle, ja dunan pudotessa pleksinen yläosa hajoaa helposti mahdollistaen pääsyn käsiksi hamuun. Muutenhan uusissa dunissa kansimekanismi on nykyään turvallisempi, kun valtaosassa on nostettava kansi liu'utettavan sijaan.

Varotoimenpiteistä huolimattakaan en kuitenkaan päästäisi kissaa samaan huoneeseen hamsterin kanssa, jos se suinkin on mahdollista estää.

Nape

#557





Nyt on Lindan asumus valmis. Huh huh, ko tuli väkerrettyä monta tuntia tuon kanssa! Häkki itsessään oli halpa löytö ja senpä takia siitä tarvi rautalangoittaa parit katkenneet pinnojen kohdat, eikä se käynytkään ihan niin helposti ku luulin :P
Tyttö on pistelly menemään tuolla ihan olantakaa. Tuon läpinäkyvän putken kohdallakin on siis taso ettei tulis korkeita pudotuksia. Lempparihommeli ollut tuo kaulaliinasta laitettu piiitkä riippumatto.
Alimman tason alla menee vahvasta pahvista tehty pesäkolo, joka myös tukee tuota tasoa.
Toistaseks näin. Kunhan saan tuon yhden levyn sahautettua oikean kokoiseks niin tulee vähän erilainen sisustus sitte taas :)

petosiru

#558
No on siellä Lindalla hieno lukaali!  :D Putkea ja kaikkea löytyy. Ihailun, ihailun!!
Niistä pringlestötsistä kannattaa poistaa se folio-osa varmuuden vuoksi..
Lähtee helposti kun "sahaa" veitsellä päistä siivut pois, niin se sisusfolio kuoriutuu yleensä kokonaisena "sukkana".. :grin:
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Nape

#559
^Okei! Kiitti muuten tuosta pringlespurkkineuvosta! Täytyypä sahata se pois. Mä aina sen kannen irrotan purkinavaajalla :D
Mut en oo sisusta irrottanu, oon vaan pessy sen ennenku annan hamstereille.
Hitsi meillä kertyy nyt pringlesejä ku tuossa yhessä lähikaupassa euron purkki :P

petosiru

#560
No hyvä että kertyy.. Se folionpoisto voi vaatia parin purkin reenit.  XD
Munkin oli tossa "pakko" ostaa noita että sai putkia pienille... *seliseli*
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Minski

#561
Nape: Toi häkin sisustus on hirmu kiva :yes: Hauska idea tuo kaulaliinajuttu :) Nuo isot muoviputket niin mistä olet niitä saanut ? Nuo olis just semmosia mistä syyrikset mahtuis ilman juuttumisvaaraa, mutten ole nähnyt noita myytävän missään erikseen, ainoastaan jonkun häkin mukana olen nähnyt yhden tuommoisen putken tulevan mukana, mutta myydäänkö niitä erikseenkin jossain ?
Hamsteriton tätä nykyä

Hilssstu

#562
Näin on sisustettu meidän tulevan robotytön terra:


(ps. tiedän kyllä että roboja pitäisi olla 2, mutta haluan ehdottomasti tytön, ja elärissä ei ole kuin 1 tyttö. Ja robo saa seuraa viereisessä häkissä olevasta talvikosta <3)
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

Hilssstu

#563
Lainaus käyttäjältä: "eennn`"//http://i49.tinypic.com/9szc4k.jpg

Meillä samanlainen pesämökki :------)
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

metsku

#564
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Nape: Toi häkin sisustus on hirmu kiva :yes: Hauska idea tuo kaulaliinajuttu :) Nuo isot muoviputket niin mistä olet niitä saanut ? Nuo olis just semmosia mistä syyrikset mahtuis ilman juuttumisvaaraa, mutten ole nähnyt noita myytävän missään erikseen, ainoastaan jonkun häkin mukana olen nähnyt yhden tuommoisen putken tulevan mukana, mutta myydäänkö niitä erikseenkin jossain ?

Putkia saa faunattarista ja monessa muussakin eläinkaupassa olen niitä nähnyt. Ihan yksittäisenä myydään. On oikeastaan rottakamaa mutta tietty sopivia hamsuillekin.

Nape

#565
Kiitos Minski :) Ne putket tuli Minnin häkin mukana, mut uskoisin, että niitä saa jostain ostettua.
Ne on olleet Minnilläkin aktiviteettina häkissä ja ihan innoissaan sekin niissä kulki.

Minski

#566
^ Ok. Häkin mukana mäkin oon niitä vain nähnyt myytävän, ei ole vielä tullut erikseen myytynä vastaan missään, vaikka täällä Treelläkin noita eläinkauppoja on useita ja minä aika tuttu vieras niissä :) No pidetään silmät edelleen auki :)
Hamsteriton tätä nykyä

ammie

#567
^ Mäkään en oo missään Tampereella(kaan) nähnyt nuita putkia irrallaan myynnissä, vaikka on kans tullut koluttua eläinkauppoja säännöllisin väliajoin. Häkkejen mukana niitä vaan oon nähnyt.

Meidän hamsuhyllystä otin kuvan äsken:



Ylhäältä alaspäin asustavat Bravo, Ushmina ja Koda. Huomatkaa hyllyn edessä tyhjä terraario, johon en syystä tai toisesta nimeltä äiti ole saanut hankittua asukasta. ;)  

Beean terraario ei tuohon hyllyyn mahtunut ja en olisi sitä sinne saanut edes nostettua, joten Beea asustaa pöytäni alla ja tuolla hyllyn alimmalla tasolla pidän siivoushäkkejä (=miniduna ja pieni pieni häkki) sekä hamstereiden muita tavaroita, tai siis osaa niistä.  :)  Anni-talvikko asustaa edelleen pikkuveljeni huoneessa.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Marla

#568
^ Tuo on kyllä kiva viritelmä tuo Bravon häkki! (Siis mitä livenäkin sen oon nähnyt.)
Pitäis käydä ostamassa kolmas tuollainen hylly itelle, kun hamsumäärä on lisääntynyt... :D

Eevi

#569
Ammiella ihanat häkit ja katos meiän Hetsuhan se siellä seinällä ! :D
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10