Hamsterin rekisteröiminen + papereiden tekeminen poikasille

Aloittaja -ssanna-, 02.03.08 - klo:18:58

MirkkuH

...mä olen kyllä rekannut kaikki mahdolliset, kun olen siihen koirien kanssa tottunut ja onhan se rahaa yhdistykselle :) ...ja saa kivan hamsterileiman papruihin, vain 2€/kpl :haha

NormaJeane

Kenelle pitää lähettää rekkari paperit? Onko toi Sanna Reipas
Kototie 12 B 17, 60100 Seinäjoki paikkaansa pitävä?
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen

GaneshaX

Ei. Rekkausta varten paperit pitää lähettää minulle  :)

Heidi Kurikka
Sepänkatu 2 A 10
26100 Rauma

Väärät tiedot ovat sivuilla maailman tappiin asti, siihen voidaan varmasti luottaa  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

NormaJeane

Pitääkö minun laittaa jokainen (4kpl) eri kuorissa vai tuleeko ne samassa kuoressa?
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen

GaneshaX

Siis laitat tulemaan rekisteripaperin kopionsa kanssa, kopion näyttelyarvostelusta jossa L1 on, kuitin maksusta ja palautuskuoren.

Kaikki paperit voivat tulla yhdessä ja samassa kuoressa. Myös yksi palutuskuori riittää.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Hilssstu

Ostin talvikkoni eläinkaupasta, haluaisin tehdä sille jonkinlaiset paperit  xD
En siis tiedä sen kasvattajaa, emää, isää, sukutaulua muutenkaan. Onko mahdollista sis tehdä? Oikeaa nimeäkään en tiedää, keksin sille kuitenkin oston yhteydessä nimen Ville.
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

Marla

Lainaus käyttäjältä: "Hilssstu"Ostin talvikkoni eläinkaupasta, haluaisin tehdä sille jonkinlaiset paperit  xD
Papereiden teko on oikeastaan hyödyllistä vasta siinä tapauksessa, jos olet aikeissa rekisteröidä hamsterisi, kun kerran tiedot ovat noin vähäiset. :)
Mutta homma menee niin, että esim. tuohon Hamsteriyhdistyksen sivuilta löytyvään kaavakkeeseen laitat vain ne tiedot, jotka itse tiedät, ja jos haluat joskus hamsterisi rekisteröidä (jalostusrekisteriin, kun se on saanut ulkomuotoluokasta L1 -maininnan), niillä tiedoilla mennään.
Eläinkauppahamstereilla ei yleensä mitään virallisia nimiä olekaan, joten luonnollisestikin nimi on se, jonka itse haluaa hamsterille antaa. :)

Minski

Hei, olen ollut hamsujutuissa tänä vuonna laiska ja taka-alalle jättäytynyt ja nyt kun ajattelin lomalla vähän edes ryhdistäytyä niin huomasin, että Odeliina on rekisteröimättä ja muotovalio-titteli hakematta. Joten nyt kun sen rekisteröisin, jotta saan muotovalio-tittelin sille käyttöön niin lähetänkö kaikki tarvittavat paprut tämän vuoden vai ensi vuoden rekisteröijälle ? Ne on jo kaikki kirjekuoressa, mutta en ole uskaltanut pistää postiin, kun en halua, että paperit seilaa tälleen vuoden vaihteessa jossain väärässä paikassa monta viikkoa vaan haluan, että ne menee heti oikein.

Olen myös heittänyt mappi ööhön kaikki hamsujen näyttelyarvostelut, joten mulla ei ole mitään ns. todistetta liittää rekisteröinnin mukaan siitä, että Odeliinalla on L1-mainintoja, muuta kuin se mitä täällä foorumilla noista näyttelytuloksista näkee. Ei kai toi oo nyt ongelma ? Aikamoista paperishowta kyllä toi hamsun rekkarointi pakko sanoa, kun pitää ottaa kopioita ja liitellä mukaan vaikka mitä papereita, näin tietsikka-aikana vähän turhan vanhanaikaista :)
Hamsteriton tätä nykyä

AnsaLucia

Mulla on ihan sama juttu kuin Minskillä... yksi hamsu rekkaamatta ja valioarvo anomatta ja kirjekuori tuossa kans odottaa. Oli tarkotus rekata viime näyttelyssä mutta..

Mietin itsekin samaa että mahtaisko tuota rekisteröintiä ja tai valioarvoanomista voida jotenkin nykyaikaistaa. Tuntuu hassulle lähetellä papereita eestaas.
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Ely

"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "Ely"Onko nyt mahdollista rekisteröidä hamsteri avoimeen rekisteriin niin että riittää kun täyttää tiedot ja lähettää rekisteröijälle? Tyhmä kysymys, tiedän, mutta luin vasta tuon tiedotuksen ja en haluaisi spämmiä rekisteröijää aiheetta :D

Kyllä, ja se on olut mahdollista aiemminkin. Viime keväänä perustettiin avoin rekisteri jalostusrekisterin rinnalle, nyt jalostusrekisteri poistuu käytöstä kun L1:t poistuvat.  :)

Myös poikueita voi tästedes rekisteröidä heti poikasena, poikueen rekkaamisen hinta on 4€.

Iinu

Öää.. nyt oon ihan sekasin.
Eli siis, oliko ennen sillain et oli jalostusrekisteri & lemmikkirekisteri, ja jalostusrekisteriin pystyi ilmottamaan vaan L1 :n saaneet, toiseen mitkä tahansa hamsut, ja kummassakin oli eri rek. numerot? Ja nyt se jalostusrekisteri poistuu ja nyt on sitten avoin rekisteri? Jonne voi rekata minkä tahansa hamsun? Ja siis jos ilmottaa ulkomuotoluokkaan, pitääkö olla tuo rekisterinumero?
Oon aikas pihalla, ois kiva jos joku valaisis vähän  :D

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi

Saana

^Ihan oikein olet ymmärtänyt. Hamstereita ei tarvitse rekisteröidä ulkomuotoluokkaa varten.

Minski

Hitsi tota "Päätettiin, että FIN VLH-titteliä anottaessa hamsterin tulee olla rekisteröity"-kohtaa tai oikeestaan hitsi itteeni, kun en anonu Danten valiolemmikkiarvo viime vuonna, kun siihen oikeutetut sijoituksetkin on saatu jo kohta vuosi sitten ja Dante itsekin on jo 2-vuotias :oops: Toivottavasti pappa ei kuukahda ennenkuin saamaton omistaja saa sen rekattua ja virallistettua sen valiolemmikkiyden.
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Kuka on tittelivastaava tänä vuonna ? Johtuu ehkä myöhäisestä kellon ajasta, ettei silmät enää oikein toimi, kun en muutamallakaan etsintäkerralla onnistunut löytämään kenelle Odeliinan muotovalioanomus kuuluisi lähettää :oops:
Tällanen löytyy hallituksen kokouksen pöytäkirjasta:
LainaaArvonimianomukset pysyvät edelleen Martina Muntherilla.