• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterin rekisteröiminen + papereiden tekeminen poikasille

Aloittaja -ssanna-, 02.03.08 - klo:18:58

« edellinen - seuraava »

KaisaM.

#60
Hei nyt kun tämä rekisteröinti on mahdollista kaikilla hamsuilla, niin onko sillälailla yleisesti suotavaa että kasvattaja rekisteröi poikueen?  :D  Ei nyt varmaan niin suurta eroa ole kuin koirissa rekisteröidyillä ja rekisteröimättömillä, mutta siis onko oletus että fiksu kasvattaja rekisteröi aina poikueen? Ymmärtääkö kukaan...  :D  Ts. meinaatteko kasvattajat rekata tästä lähin poikueet? Ja vielä, voisiko joku tiivistää mitä hyötyä rekisteröinnistä on? Miettii nimimerkki tyyppi, jolla on poikasia jota voisi rekata vaikka Hyvinkäällä, jos kokee sen tarpeelliseksi...  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Anonymous

#61
Kaisa mä mietin tota kans täs yks päivä.

Vevve

#62
Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Hei nyt kun tämä rekisteröinti on mahdollista kaikilla hamsuilla, niin onko sillälailla yleisesti suotavaa että kasvattaja rekisteröi poikueen?  :D  Ei nyt varmaan niin suurta eroa ole kuin koirissa rekisteröidyillä ja rekisteröimättömillä, mutta siis onko oletus että fiksu kasvattaja rekisteröi aina poikueen? Ymmärtääkö kukaan...  :D  Ts. meinaatteko kasvattajat rekata tästä lähin poikueet? Ja vielä, voisiko joku tiivistää mitä hyötyä rekisteröinnistä on? Miettii nimimerkki tyyppi, jolla on poikasia jota voisi rekata vaikka Hyvinkäällä, jos kokee sen tarpeelliseksi...  :)

Nyt on poikueille oma rekkaushintakin, muistaakseni 4€/poikue.  :)

lentsu

#63
Mä ainakin rekkasin entisaikaan joka ikisen meillä syntyneen poikasen, ja aion tehdä niin taas, kun rekisteröintikäytäntö palasi nyt ennalleen. Enpä enää ole varma, mutta muistelisin, ettei entisaikaan voinut osallistua näyttelyihinkään ilman että hamsu oli rekattu? Onhan se leimattu papru suoraan pöytälaatikosta nostettua parempi dokumentti, vaikka hamsu menisi lemmikiksikin. Eikä rekkaus ole nyt hinnalla pilattu, jos siitä ei entisaikaankaan konkurssiin mennyt.

Eli meiltä menee kaikki hamsut ainakin rekkaan.  :) Ehdin muuten ekaksi: mulla on HP-001-11 ja HL-001-11.  :D Kuka mahtoi saada 007:n? Se olis ollut cool.  :mrgreen:

Mustikkamaan

#64
Mä kans rekkaan :)

Joo ennenmuinoon ei pystyny osallistuu ulkkiksiin ilman rekkausta.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Heli

#65
Mäkin vasta tuossa hokasin ton rekkarointiuudistuksen. Onko nuo rekkarointihinnat muuten samat ei-jäsenillekin? Ihan edullinen tuo 4e/poikue mielestäni.
Tätä poikuetta en nyt hokannut ajoissa lähteä rekkaamaan, mutta jos meille vielä lisää poikasia tulee niin sitten.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

#66
On samat hinnat!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

wiidii

#67
Meillä taitaakin sitten lähtä poikue rekkaukseen heti ens viikolla! Mahtavaa :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

KaisaM.

#68
Jep kyllä minäkin jos siitä tulee ihan yleinen käytäntö niin poikaset rekkaan. Ettei ole niin että muutama hassu ihminen rekisteröi poikueet. :) Mites tämä sit käytännössä toimii, eli jos teen paperit poikasille niin sitten ne pitää lähettää jollekin leimattavaksi ja kuitti maksusta mukaan vai hä? Kun siis esim. Hyvinkäälle mun toinen poikue ei ehdi rekattavaksi kun ei tiedä muunnoksia vielä. (Ja jos mie noi ky-hut rekkaan siellä niin tulee kiire nimien kanssa kun ei ole vielä yhtäkään keksittynä...  xD  )
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Ninde


Minski

#70
Lainaus käyttäjältä: "Annina"
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Kuka on tittelivastaava tänä vuonna ? Johtuu ehkä myöhäisestä kellon ajasta, ettei silmät enää oikein toimi, kun en muutamallakaan etsintäkerralla onnistunut löytämään kenelle Odeliinan muotovalioanomus kuuluisi lähettää :oops:
Tällanen löytyy hallituksen kokouksen pöytäkirjasta:
LainaaArvonimianomukset pysyvät edelleen Martina Muntherilla.
Kiitos paljon Saana ! Sainpa paperit sit lähetettyä oikeeseen paikkaan :)

Toivoisin kuiteskin kaikkien tavis-hamsuilijoiden puolesta, että tonne yhdistyksen sivuille laitettas selkeemmin esille, että kuka hoitaa titteleitä ja kuka hoitaa jäsenrekisteriä eli kelle ilmoitetaan osoitteenmuutoksesta, mulla ainakin meni molempien tietojen etsinnässä erinäisiä hetkiä ja tota titteli-vastaavaa en silti onnistunut sieltä löytämään. Kaikilla tavis-hamsuilijoilla ei tule mieleen etsiä tietoja hallituksen pöytäkirjoista foorumilta. Mutta ehkei tietoja vain ole vielä ehditty päivittää sivuille, onhan nyt vasta helmikuu ja mä oon aina niin hätäinen :)

Toi poikuerekkarointi on kyllä kiva uudistus, en koskaan tykänny siitä L1-systeemistä, musta se oli niin turha ja toimimaton.
Hamsteriton tätä nykyä

Iinu

#71
Talvikollani olisi nuo kolme plh-sijoitusta FIN VLH:n, mutta sitä ei ole rekattu. Voinko siis rekisteröidä sen ja sitten lähettää anomuksen?

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

Saana

#72
^Juuri noin. :)

Maiju*

#73
Rekisteröijältä täältä vieno pyyntö;
kun rekisteröitte poikuerekisteriä käyttäen, olisi sangen ystävällistä jos poikasten paperit olisi samassa järjestyksessä kuin ne on poikasrekisteriin listattuna.

Ei ole suuri vaiva minunkaan niitä järjestää, mutta koska teen tätä täysin omalla vapaa-ajallani kaiken muun ohella niin olisi mukavaa välillä säästää se parikin minuuttia.  :)
Myös virheiden riski kasvaa kun paperit ovat epäjärjestyksessä, tapanani kun on laittaa ensin poikuerekisterin listaukseen rekkarinumerot ja sen jälkeen siitä katsoa mikä numero on millekin poikaselle - etenkin suurissa poikueissa virhemarginaali kasvaa heti, kun paperit ovat sikinsokin.
Ei tämä pienissä poikueissa niin haittane, mutta nyt on tullut jokunen yli 10-poikasen poikue joissa on paperit ihan vinksin vonksin, ja olen saanut tarkistaa jokaisen paperin kerrallaan että mikä nimi tässä paperissa on ja missä kohtaa se mahtaa listauksessa olla.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

EmmaTi

#74
^Hui, tunnen omantunnon pistoksen! Tungin nimittäin kaikki 13 paperia satunnaisessa järjestyksessä kuoreen  :nuija:

Mutta hyvä että mainitsit asiasta, koska tuota käytännön asiaa ei varmaan kukaan tulisi ajatelleeksi kun ei oo tarvinnut tuota työtä tehdä käytännössä!