• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Miipemi

#630
Tuli aika vasta ostettua pari pajusiltaa, yksi kiipeilyseinälelu ja juoksupyörä.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Walnut

#631
Joskus tuolla talvikolla tuntuu riittävän, että dunassa on vessapaperirulla. Joskus taas mikään ei kelpaa..  :c8
Lena, pk musta vkkk
Atte, normaali

Nanni, agouti collared
Nilla, argente collared
Nipsu, agouti
Nata, agouti collared
Essi, lilac
Piitu, black
Pipri, black
Kirppu, black

Anonymous

#632
Kävin äslken vähän sahailemassa omena-puun luona (keh keh  :twisted: xD). Otin sieltä upean oksan Leeville, mutta se oli liian suuri uuniin. Mä sitten suihkutin sen suihkussa niin kuumalla vedellä kuin mitä suihkusta tuli (toisin sanoen tuli kuumalla) ja kun likaa ei näyttänyt enää tulevan, suihkutin jää kylmällä. Onkohan siinä vielä joitain mahdollisia loisia/bakteereja, vai voinko laittaa tuon oksan varmasti Leevin häkkiin tämän iltaisen siivouksen parissa? (: Toivon pikaista vastausta.

Nape

#633
^Nyt en oo ihan satavarma, mut kyllä siinä voi olla. Meidän suihkusta ei ainaskaan tuu kiehuvan kuumaa vettä. Auttaskohan jos keittelis muutamat kattilat vettä ja kaatelis kiehuvaa vettä rauhassa siihen oksan päälle?
No toisaalta, jos mä oon keränny vaikka voikukkia ulkoa niin eipä niitäkään oo ku virutettu joten onkohan omenapuun oksa sen vaarallisempi :)

MirkkuH

#634
Mä en ole ikinä uunittanut/keittänyt oksia, pessyt vain pois liat...jos se puu tuoksuu tuoreelta, niin en usko, että siellä on mitään haitallisia bakteereja/ötököitä asustaa.

Kerran löysin tosi makeen puukarahkan...mut kun rupesin sitä pesemään, niin se olikin läpi laho.

Anonymous

#635
^ ja ^^ ok (:

merri

#636
Nykyään virikkeinä on pahvilaatikoita,kananmunakennoja,  kiviä yms. Ostetut virikejutut eivät oikein tunnu kiinnostavan. Kirppareilta olen löytänyt hyvänkokoisia ruokakuppeja ja ruukkuja. Talvikot ainakin tykkäävät tuhota kaiken, joten ei kannata mitään kallista ostaakaan.

Nape

#637
Meillä tuo Linda on varsin innostunut maitopurkeista :)  Niistä saa kyllä jos jonkunnäkösiä tunnelisysteemejä väkerrettyä jos vaan viittii. Meillä menee tota maitoa tän kokosella porukalla ihan reippaat määrät niin onpahan purkit nyt otettu hyötykäyttöön :)

Louna

#638
Mun yks entinen syrkki tykkäsi kiipeillä ihan joka paikassa, sille helppo virike oli laittaa dunan päälle pähkinä joka ei ihan mahtunut tippumaan ritilöiden välistä ja sit se kiipeili siellä katossa ja koitti kiskoa alas sitä pähkinää ...joka aina tietysti meni vaan "karkuun"  :D Äiti väitti että se oli reppanan kiusaamista, musta se oli vaan... hassu virike  :D Ja kyllä mä sen pähkinän aina jossain vaiheessa annoin hamsulle jos ei se ite onnistunut sitä saamaan  :oops:
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Hilssstu

#639
Lainaus käyttäjältä: "tiikeripupu83"
Lainaus käyttäjältä: "BenZ."Voiko olla todellista miten tyhmillä asioilla myyjät tekevät rahaa...?! Juoksutuspallot, pesävanu... mutta nämä  :shock:

http://www.hilavitkutin.com/wp-content/ ... i_auto.jpg

Toivottavasti kovinkaan moni ei tuollaista sorru ostamaan -.-'  :(

Tuommosia oli faunattaressa. Moottoripyörä ja automallia. Ihan kamalia härveleitä.  :shock:

Onhan nuo kamalia. Faunattaressa oli paljon mukavempi versio siitä moposta, sen eturenkaaksi on laitettu sellainen "juoksujyörä" ja kun hamsteri siinä juoksee, se mopo liikkuu  xD
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

Finesse

#640
Meiltä löytyy kaikennäköisiä mökkejä, pajusiltoja, tasoja ym. Pahvirullia oli aikaisemmin kääppärillä, mutta rupesi ketuttamaan kun tämä pikku nakertaja järsi ne puhki.  xD
Tervetuloa vierailemaan diabolosivuilleni
osoitteeseen  diamono.nettisivu.org !

Elida

#641
Lainaus käyttäjältä: "Finesse"rupesi ketuttamaan kun tämä pikku nakertaja järsi ne puhki.

Minä olen aina ajatellut, että se on hyvä, jos hamsteri jyrsii jotain, vaikka sitten pahvia. Noin hampaiden kannalta.

Meillä Eppi tuhoaa puumökkejä. Ei jyrsimällä, vaan varastoimalla niihin kaikkea tuoreruokaa, joka sitten saa seinän huonoksi. Muutaman kerran sen saa vuolemalla vielä pelastettua, mutta lopulta on pakko ostaa uusi. :D
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Finesse

#642
Olet kyllä aivan oikeassa, mutta kolmen 10-rullaisen paperiluolaston jälkeen alkaa jo rullatkin loppua. :c8
Tervetuloa vierailemaan diabolosivuilleni
osoitteeseen  diamono.nettisivu.org !

MortimerRiddle

#643
Hahah, meillä pursuaa kaapit noita hamstereille jemmaamiani vessapaperirullia  :D  Muutenkin kaikki pahviset jutut otan aina säilöön ja todella kivoja juttuhan niistä saa. Suosikit ovat meillä olleet pringlespurkit ja keksipaketit.  :yes:
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Minski

#644
Lainaus käyttäjältä: "Finesse"
Lainaus käyttäjältä: "Elida"Minä olen aina ajatellut, että se on hyvä, jos hamsteri jyrsii jotain, vaikka sitten pahvia. Noin hampaiden kannalta.
Olet kyllä aivan oikeassa, mutta kolmen 10-rullaisen paperiluolaston jälkeen alkaa jo rullatkin loppua. :c8
Ai yhden hamsun kanssa loppuu rullat ? Aatteleppa meitä, joilla on toistakymmentä hamsua ja niille hommattava rullat :) Kääpiöillehän nyt vielä on helppo hommata, kun se mahtuu talous- ja wc-paprurullista, joita joka kodissa kuluu, mutta syyriksille saatkin sitten etsiä isoja putkia, ei kun Pringlessejä vaan syöden :P

Ja Elida on kyllä oikeassa; jyrsiminen on yksi jyrsijän luonnollinen ominaisuus ja sille tulee tarjota sitä jyrsittävää, jotta se voi toteuttaa itseään; on vain hyvä jos jyrsijä jyrsii. Mä puollan kaikkea sellaista tekemistä lemmikkihamsuille, jotka on mahdollisimman paljon sitä mitä ne luonnossakin tekisivät, lemmikkihamsujen pitää saada tehdä hamsuille luonnollisia asioita kuten liikkua ja jyrsiä.
Hamsteriton tätä nykyä