• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

ZiiCan.

#120
Niin tota, kun monet käyttää noita säilytyslaatikoita, niin onko niitä jotain sellasia, mistä näkee läpi mahd. hyvin. Kun monet tuppaa olemaan tooosi sameita.. :pihalla:
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Vevve

#121
^ Ikean Samla -laatikot ja SmartStoret on suht hyvin läpinäkyviä.

Minski

#122
Lainaus käyttäjältä: "NormaJeane"Mie väsäsin pikkusille pojille itse "häkin", vanhasta kirjahyllystä. Molemmille tuli kaksi kerrosta ja tilaa riittää temmeltää. Pojat kun ei tykkää toisistaan niin niiden on pakko asua "kerrostalossa". Kunhan vielä pleksit saan siihen niin laitan teille kuvaa tulemaan.
Laita ihmeessä kuvaa, tuo kuulostaa ideana hyvältä :)
Hamsteriton tätä nykyä

Wiivi

#123
Onko viisasta käyttää sopivan kokoista paperi-iglua pesänä? Sellaista olin ajatellut, kun tuo kuivuu..  ;) Nykyään pesänä toimii laatikko, jossa puhelimeni tuli. Hyvin tuo on kelvannut, ja vähän on sitä järsitty, mutta saanpahan sitten uuden, kenties paremman pesän! Vaikka ei kai se sen parempi ole, kun se Nokia laatikko on kyllä aika käytännöllinen  :) . Leikkelin sitä tietenkin, ja pohjaa ei ole.
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

HamsuLove

#124
Tosi hienoja nää! :yes:
Itse ostan yhdelle tai kahdelle (en oo varma kumpsin otetaan) kaveriltani kympillä häkin jossa on putkihösseli. En oo varma minkä merkkinen mutta siinä ei oo ainakaan kaltereita. Sen kultahamsteri kuoli joskus kolme vuotta sitte
Nipsu
[size=85]Uros
Talvikko
Synt. 5.1.2010[/size]

GaneshaX

#125
Tuli mieleen noista samla ja smartti laatikoista, että vaikka ne on "aika läpinäkyviä", niin ehdottomasti laittaisin verkon yhdelle sivulle.

Ilmanvaihto paranee ja hamsu saa paremman näkö ja kuuloyhteyden ulos asumuksestaan.

Mun mielestä muovilaatikko, jossa on vain rei-itetty kansi on hamsun kannalta tosi kurja asumus  :(
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vevve

#126
^ On mullakin verkotukset sivulla, johan eläinsuojelulakikin määrää että eläimellä pitää olla näköyhteys ulkopuolelle.  :)

Maranth

#127
Paperi-iglun väsäsin, tosin se näyttää jo nyt aika tuhotulta  xD Jaa puuhaboksissa on ihan pahvilaatikko.
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Yadell

#128
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Tuli mieleen noista samla ja smartti laatikoista, että vaikka ne on "aika läpinäkyviä", niin ehdottomasti laittaisin verkon yhdelle sivulle.

Ilmanvaihto paranee ja hamsu saa paremman näkö ja kuuloyhteyden ulos asumuksestaan.

Mun mielestä muovilaatikko, jossa on vain rei-itetty kansi on hamsun kannalta tosi kurja asumus  :(

Itselläni on matka-asumuksina kaksi tuunattua smarttia, mutta niihin ei ole laitettu sivulle verkkoa. Mielestäni boxit ovat riittävän läpinäkyviä. Ja kannessahan on kuitenkin verkko :)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Louna

#129
Lainaan Minskiä tuolta Saksa-topicista kun tää menee siellä vähän turhan aiheen vierestä  :D

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Mua kiinnostaisi kauheasti tietää, että miten nuo kasvattajat tuolla tekee noita vaatekaappihäkkejä. Jotenkinahn ne on pakko päällystää, koska muutenhan ne olis pississä ja jyrsitty. Siis tuommosia:

Mä oon vähän suunnitellut tekeväni jotain kaappihäkin tyyppistä, ja oon juurikin miettinyt tuota pissi- ja jyrsimisongelmaa. Mietin että pohjalle vois laittaa periaatteessa mitä vaan kosteutta kestävää (pinnoitettua puuta, lasia, pleksiä, muovimattoa... you name it) ja sen päälle kehystää sisältä kaikki reunat jollain metallisella listalla, niin sen alustan reunat ei olisi niin tyrkyllä järsittäväksi ja muutenkin nurkat säästyisi jyrsimiseltä. Jos varman päälle haluaisi pelata niin koko kämpän vois sisäpuolelta myös "päällystää" laitamalla seinää vasten joka paikkaan verkon. Tää on ihan hurahtaneen ihmisen merkki, hamsuja on  nyt vaan 2 ja uusia ei oo (krhmköhköh) hetkeen tulossa, ja oon jo kauan suunnitellut ties mitä isommalle hamsumäärälle  :D
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Minski

#130
^ Krhm, sähän voit eka rakentaa semmosen kaappiterraarioston mulle, vähän niinkun kokeiluversion :D

Mä mietiin tota vahakangasta tai muovimattoo, että kuinkahan hamsut jyrsii semmoset silpuksi
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

#131
Niin tai rakentaisi kaapin sisälle vähän kuin terraarion; päällystäisi seinät + lattian lasilla, mutta jättäisi sen niinkuin terraarioksi ilman etu lasia, koska siinä olis sit se ovi.. Mitäköhän maksaisi tuollainen teetättää niin monta lasia, jos tekisi vaikka kolmen hamsun asumuksen, ja kaikille vaikka kaksi kerrosta?  xD  Itselläni ei olisi ikinä siihen varaa... : D

muumimamma-64

#132
Särkän Sauli jossain vaiheessa teki näitä mittatilaus terroja ym . On ollut tosin tauolla, mutta ainahan hältä kannattaa kysellä.
 Tuolla ihan olohuonekelpoisiakin tehtynä.
http://www.lootajapompeli.com/
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Louna

#133
Lainaus käyttäjältä: "Kultahamsteri<3"Niin tai rakentaisi kaapin sisälle vähän kuin terraarion; päällystäisi seinät + lattian lasilla, mutta jättäisi sen niinkuin terraarioksi ilman etu lasia, koska siinä olis sit se ovi.. Mitäköhän maksaisi tuollainen teetättää niin monta lasia, jos tekisi vaikka kolmen hamsun asumuksen, ja kaikille vaikka kaksi kerrosta?  xD  Itselläni ei olisi ikinä siihen varaa... : D

Lasin hinnoista en tiedä, mutta jos pleksillä toteuttaisi noin, niin tulishan siitä siistin näköinen ja helppo siivota, mutta pleksin hinta on niin suolainen että mä en malttaisi ainakaan käyttää sitä vaan päällystämismateriaalina, vaan tekeisin mielummin jo vaikka ihan terraariotornin tai jotain, että saisi hyöydynnettyä sen muovin parhaan puolen: siitä näkee hamsterin touhut joka puolelta läpi  :) Metri x 0,5m x 0,5m terraarion pleksiin menee helposti yli satanen  :kieli  Sivuseiniinhän vois siinä hyllyssä tehdä aukot ja laittaa pleksin/lasin niin näkis sieltäkin sisälle. Osaako kukaan sanoa että onko ihan vaan lasi missä hinnoissa?

Vitsit kun huuto.netissä on välillä tosi edullisesti isoja terroja, mutta ei oikeen kysyntä ja tarjonta kohtaa kun kaikki tuntuu olevan niin kaukana.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Ninde

#134
Siirrän tämän nyt tällä tavalla tänne.

Lainaus käyttäjältä: "Pähkinä"
Lainaus käyttäjältä: "muumimamma-64"Särkän Sauli jossain vaiheessa teki näitä mittatilaus terroja ym . On ollut tosin tauolla, mutta ainahan hältä kannattaa kysellä.
 Tuolla ihan olohuonekelpoisiakin tehtynä.
http://www.lootajapompeli.com/

Minä kyselin tuolta Sauli Särkältä terran rakentamista ja sanoi että tällä hetkellä on liikaa muita kiireitä ettei ainakaan puoleen vuoteen ota uusia terraarioprojekteja.

Yksi vesivaneriterraariohyllökön omistaja sanoi siivoavansa terraariot aina höyrypesurilla.