• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Minkä ikäisenä astutit syrkki naaraan?

Aloittaja Mimmi, 15.03.10 - klo:21:09

« edellinen - seuraava »

Mimmi

Pientä gallupin poikasta kun mielipiteitä on monia naaraan astutus iästä.

Eli minkä ikäinen oma syrkki naaras oli kun teetit ekat poikaset?

Mimmi

#1
Ilmeisesti kukaan ei oo astuttanut täällä kun ei osaa kukaan vastata

wiidii

#2
Itselläni ei ainakaan ole mitään tilastotietoja siitä minkä ikäisenä olen naaraitani astuttanut. :)

Tämänhetkisen poikueen naaras synnytti poikasensa 6 kuukauden ikäisenä joka on minusta hyvin passeli ikä.
Edellisen poikueen naaras oli vajaa 8,5 kuukautta vanha synnyttäessään.

Nuorin hamsteri jonka astutin oli noin neljä kuukautta vanha - kuoli synnytykseen (vuosi oli 2005), eli en suositteli hirvittävän nuorten naaraiden astutusta. Passeli ikä synntykseen on minusta noin viidestä-kuukaudesta kuukaudesta ylöspäin (10-11 kuukauden ikään)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Heli

#3
En kuitenkaan yhden tapauksen perusteella sanoisi, että ei kannata astuttaa liian nuorta naarasta, koska ne kuolevat synnytykseen. Itsellä on kuollut vanhempiakin naaraita synnytykseen. Iällä tuskin on siinä asiassa ollut vaikutusta. Liian vanhoilla naarailla riski on jo suurempi.

Esimerkiksi knikkien takia ei kannata astuttaa liian nuorena.

Itse olen nyt pitänyt passelina ikänä sitä kuuden kuukauden ikää. Voi olla että talvikoiden parista on jäänyt vähän kammoa kovin paljon vanhempien astuttamiseen.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

#4
Mä kyl henk.koht. väitän et on parempi asuttaa nuorempana kuin vanhempana. Tommoi että solis kuollu synnytykseen siks että se on "liian nuori" neljäkuisena on kyllä aika tuulesta temmattu idea, jos niin ku jyrsijämaailmaa aatellaan, missä pitää lisääntyä mahdollisimman aikaisin ja mahdollisimman runsaasti.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

wiidii

#5
Itselläni on vaan jäänyt kammo neljäkuisten astuttamisesta tuon yhden tapauksen takia. :D Muutenkin koen sen 5-6 kuukauden iän parhaimmaksi jo ihan knikkivaaran takia. Ja oman mielenrauhankin. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

GaneshaX

#6
Mulla on sellanen fiilis, että jos naaras on tosi suuri kokoisesta linjasta, niin astuttaisin hyvissä ajoin...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki