Syyrialaisen koko

Aloittaja Dakku, 06.07.07 - klo:13:29

mona

mun mielest ei pitäs alkaa hirveesti miettii monta grammaa hamsteri painaa. sen pitää olla hyväkuntoisen näköinen. toi oli vaan mun mielipide.

Heli

^No tässä keskustelussa tais olla puhe vähän jostain muusta...
Destiny's hamsterit 2001-2009

Katar

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Mun mielestä normaalikokoinen ja normaalimassainen hamsteri (ts. ei liian lihava) painaa 170-200 grammaa. Tää on siis näppituntumalla testattu "normaalimassainen" ja silmämääräisesti mitattu "normaalikokoinen" ja yleisesti niiden painot on olleet tota luokkaa. Melkeimpä joka kerta, kun hamsteri on painanut yli tuon, olen voinut todeta, että kyseessä on ylisuuri tai liikalihava eläin.

Mun neljästä syyriksestä kolme painoi yli 200g ja yksi 180g. Naaraat tietenkin enemmän. Sukua eivät toisilleen olleet kuin veljekset, kaikki hyvin sporttisia tapauksia. Muiden hamsuihin verrattuina katsoin aina, että ovatpa omani isoja, ei kuitenkaan ylimääräistä paljoa löytynyt. Minusta olivat juuri ihanan kokoisia, että tuo 200g rajana on turhan alhainen minusta. Tosin kokeneempana tiedät varmasti paremmin.
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

Pikkuotus

Vaikka hamstereiden koko vaihteleekin paljon, voisiko tänne laittaa sellaisen kesimääräisen aikajanan, joka kuvaa hamsterin kehitystä. Esim. tyyliin x vrk - silmät aukenevat, x vrk - alkaa syödä kiinteää ruokaa jne.

Onko hamsteri puolen vuoden iässä täysikasvuinen? Missä iässä hamsteri on gerbiilin kokoinen?

Minnaw

^Hamsterin poikasen silmät aukeavat n. 2 viikon iässä, jo ennen tätä ne alkavat omatoimisesti maistelemaan kiinteää ruokaa.

Syyrialainen hamsteri on gerbiilin kokoinen (jos miettii keskikokoista gerbiiliä) varmaankin noin 3-4 viikon iässä. Kääpiöhamsterithan eivät gerbiilin kokoiseksi kasvakaan (isokokoisiakin yksilöitä toki on).
Oxalis - talvikkokasvatus

Scarlett

Olen miettinyt tuota kokoasiaa, ja Pikkuotus kysyikin juuri saman, mikä on itseäni askarruttanut. Oma 7-viikkoinen hamsterini on gerbiilin kokoluokkaa, on kuulemma ollut poikueen pienin ja on pieni edelleen. Koska itselläni ei ole hamstereita ennen ollut, en ole osannut ajatellakaan, kuinka pieni se sitten on - vai lienekö se nyt sitten tarpeellistakaan. Kunhan nyt kasvaisi terveeksi, ei se iso koko nyt niin tärkeä ole. Proteiinia ja monipuolista ruokaa olen sille antanut.

Nilla

Itse pidän sellaisista aika isoista, isolla en siis tarkoita lihavaa, vaikkakin massaa pitäisi olla kohtalaisesti (selitimpäs tas hyvin  :roll: )
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Katar

^No niin hyvin, että ainaki mä oon samaa mieltä sun kaa  :)
Mulla on paha taipumus tykätä lihavahkoista eläimistä, ne on vaan kertakaikkiaan niin vastustamattomia. Mutta en ihannoi pulleutta niin paljon, että vaarantaisin eläimen terveyden moisen takia. Joten rasvaa ei saa kertyä mihinkään. Joka tapauksessa isot hamsterit ovat todellakin mieleeni, pitkulaisista laihoista en tykkää  :| Vaikka rääpäleet kyllä ovat omalla tavallaan liikuttavia.
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

Aya

^^^poikaset kasvavat hyvin erilaista vauhtia, osa on jo luovutusiässä valtavan kokoisia, toiset taas kehittyvät hitaammin. Vaikka hamsterit kasvavatkin eri vauhtia, ei se tarkoita etteivätkö ne voisi olla täysikasvuisena saman kokoisiakin. Joskin tottakai koko eroja on aina.

^^Koko ja massahan ei tosiaan ole sama asia, vaikka monet niin tuntuvat ajattelevan. Pieni hamsteri voi olla lihava, eikä se siitä silti isoa tee. Samoin tottakai myös isokokoinen hamsteri voi olla sopusuhtainen ja lihaksikas, eihän sen missään nimessä ainakaan lihava tarvitse olla.