Hamsterin rekisteröiminen + papereiden tekeminen poikasille

Aloittaja -ssanna-, 02.03.08 - klo:18:58

BooBoo

Ok.Kiitos Ninde!  :)  Niin, tarkotin tuolla oman nimen laittamisella tuota allekirjoituskohtaa, kun siinä lukee että kasvattajan allekirjoitus. Kirjoitin vähän epäselvästi tuon asian, kasvattajan kohdalle ilman muuta laitan kasvattajan nimen kun se kerran on tiedossa, sori sähläilyni  :D

hsj

Miten talvikon saa rekisteröityä, siis "paperilliseksi"? Olen ostanut talvikkoni oikealta kasvattajalta ja sain sen sukupuupaperin, mutta minulle on jäänyt epäselväksi, että miten sen saa rekisteröidyksi? Täytyykö mennä johonkin talvikkonäyttelyyn? Jos kyllä, niin missä niitä on? (Asun Helsingissä). Tai miten tuo tapahtuu? :huh

[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

pikku-kata

Eli niinku toisinsanoen, poikueitako ei voi rekisteröidä kasvattaja itse suoraan vaan se L1 pitää saada ensin jokaisen poikasen ennekun sen voi rekata?

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "pikku-kata"Kysäisempäs nyt täällä sitä, että jos esim. hamsterini saa poikaset, niin pystynkö rekisteröimään ne, vai voinko vain täyttää rekisteröintipaperin valmiiksi ja sitten kun/jos se näyttelystä saa sen L1sen, niin sitten sen hetkinen omistaja voi, jos haluaa niin pistää paperit eteenpäin ja hamsterin voi rekisteröidä vasta sitten?

Siirsin tämän tänne, kannattaa lukea tämä ketju ja sen tarjoamat linkit läpi, niin löytyy vastaukset. :)

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"

upsis, huomasin tämän ketjun vasta nyt  :oops: kun aiemmin en silleen edes tarkoituksella etsinyt kyseistä aihetta, mietitytti vain niin ajattelin sitten kysäistä  :roll:

laitetaampas nyt vielä yksi kysymys, eli jos lemmikkirekisteröin tuon, niin entäs jos käytän näyttelyssä ja sieltä pamahtaa L1, pitääkö lähettää uudet lomakkeet vai kuinkas ?

Vevve

^ Lemmikkirekisteri ja jalostusrekisteri on eri rekisterit. Lemmikkirekisteriin pääsee kuka vaan, jalostusrekisteriin tarvitsee sen L1:n. Niistä tulee tietääkseni eri rekisterinumerotkin (?) eli pitää toiset paperit lähettää.
Toinen asia sitten on, että mihin tavallinen lemmikkihamsteri edes tarvitsee sitä jalostusrekisteröintiä..

pikku-kata

Noh, kun olen tämmöinen.. sanottaisiinko vaikka niin, että kasvatukseen tutustuva ja siitä kiinnostunut henkilö, joten jos urokseni olisi jalostuskelpoinen ja joku sitä haluaisi jalostukseen käyttää (en kyllä usko tuon tämänhetkisen uroksen kohdalla niin käyvän). Ei sillä minulle loppupelissä mitään väliä ole, mutta kunhan tässä otan asioista selvää ennenkun teen mitään viisasta, tai mitään vähemmän viisasta.
Gerbiileillä kun on ihan erilainen tämä rekkarointi homma ja niistä on ehkä kasvatusmielessä enemmän kokemusta.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "pikku-kata"Kenellekkäs minun pitää ne paperit lähettää, eli kuka hoitaa tätä lemmikkirekisteriä? Onko tuo Salla Salonen molemmissa, jalostusrekkaroinnissa ja lemmikkirekkaroinnissa?
Ajankohtaiset rekisteröinti- ja muutkin yhteystiedot kannattaa aina tarkistaa yhdistyksen sivuilta, Salla ei rekisteröi enää mitään vaan rekkaroijana toimii tänä vuonna Sanna Reipas. http://www.hamsteriyhdistys.net/rekisterointi.php

Mustikkamaan

Ilmoitanpa tässä triidissä vaikkapa, että rekisterikaavakkeet on päivitetty, odotamma että Juha kiireiltään ehtii ne laittaa sivuille. Esim. kolmas sukupolvi, johon oli aiemmin jäänyt mahdollisuus kirjoittaminen vain yhdelle riville, on korjattu.

Huomioittehan hamstereiden nimien pituusrajoitukset! Olen nähnyt taas monta nimeä, jotka ovat ylipitkiä - toivottavasti näyttelyluettelontekijät ja rekisteröijä huomaa nämä ottaa huomioon. Nimen pituus on 30 merkkiä sisältäen kasvattajanimen!

GaneshaX

Mites noi välilyönnit. Lasketaanko ne merkkeihin mukaan?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

^Ei lasketa :)

GaneshaX

Hienoa  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

mervin

Eli siis, ymmärsinkö oikein; hamsterin voi rekisteröidä poikasena lemmikkirekisteriin (ensmmäisellä sivulla olevan ohjeen mukaan) ja myöhemmin jos tämä kys. hamsteri saa näyttelystä tuon L1 maininnan, voi sen rekisteröidä jalostusrekisteriin? :pihalla: Rekisteröikö kasvattajat yleensä kumpaankin, vai esimerksiksi jalostukseen käytettävän hamsterin ainoastaan jalostusrekisteriin?
[size=85]syyrialaiset[/size]

Marla

^ Joo, noin se menee. :)
Läheskään kaikki kasvattajat eivät rekisteröi hamstereitaan, vaikka käyttäisivätkin näitä jalostuksessa, ettei se mitenkään välttämätöntä ole. Lemmikkirekisterin aktiivisuudesta ei ole tietoakaan, mutta aika harva ainakaan poikasena kasvattejaan rekisteröi?