• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

Vevve

#240
Järkkäsinpä tänään koko huoneeni uuteen järjestykseen.
Vähän pakkoratkaisu oli ja kirjahylly möllöttää nyt keskellä huonetta "tilanjakajana" mutta ai että miten kivasti sain hamsut siihen viereen. Nyt niillä on oikeastaan pieni eristetty nurkkaus huoneessani, luomassa illuusiota omasta hamsulasta jota en tule saamaan pitkiin aikoihin.  xD Kun kirjahylly on tuossa vieressä, sain hyvin kaikki tavarat siihen ja voin vaivihkaa laajentaa harrastustani kun äiti tuntuu enimmäkseen inhoavan sitä ettei ylimääräisille dunille ole mitään paikkaa. No, nyt on!  :D
Ainoa vaan, että jouduin yhden terran pistämään toiseen nurkkaan oven viereen eikä ovea saa enää kiinni..

Löydättekö kirjahyllystä asukkaita?  ;)


tintsku

#241
^Tosi hieno hamsula :)
Mistä tuo hylly on ostettu? kun näyttää olevan leveydeltä juuri sopiva minidunille.
miten ihmeessä tuo alimmaisen terran asukas/asukkaan saa happea, kun siinä päällä on puulevy ja sen päälle duna? O_o

Siivosin tänään hamsujen dunat.
Pitäisi käydä ostamassa Neelalle puumökki ja uusia virikkeitä, kun suurin osa virikkeistä on kääppäri kokoisia.

Vevve

#242
^ Kiitos. Hylly on Ikean Billy-sarjaa, ja oikeastaan vähän liian kapea joten olen jättänyt osaksi taustalevyn laittamatta. Mutta ovat tosi halpoja hyllyjä.
Alimman terran kannessa on sellainen idea, että kansi ei ole ihan sen terran kokoinen vaan reunaan jää sellainen koko terraarion pituinen 3cm rako. Nyt se on tuolla toisella puolella, kun piti juomapullo siirtää sinne ettei hamsu roiku siinä öisin. Kansi on puuta että kestäisi kissojen painon, ei ehkä se järkevin ratkaisu mutta hyvinpä näyttää elelleen Ulpu siellä.

Nell_a

#243
^Kolmen sentin ilmanvaihtorako on aika riittämätön, mutta kukin taaplaa tyylillään.
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

venomenom

#244
no en mä nyt tiiä onks tossa pelkästä taaplaamisesta kyse, on se kolmen sentin rako todella pieni vaikka onkin koko terran pituudella. kyllähän sillä elelee muttei varmasti kovin raikas ilma ole eikä mahdollisuutta siirtyä paikkaan jossa olisi parempi ilma. muissakin paitsi tuossa turkoosin/minkä värinen onkaan on aika ahtaat välit ilman antaa tulla.
eikös kissat voi pitää poissa huoneesta ja vaihtaa kansi verkkokanteen? ja jotenkin tasoittaa noita välejä vähän?

ilman sarvia ja hampaita.
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Vevve

#245
Ymmärrän joo että ilmanvaihto noissa on aika huono, mutta parempi se kuin hamsut kissojen suussa. Asuntomme on niin pieni, että oven sulkeminen pienentäisi kissojen elintilaa noin kolmasosalla ja ne ovat jo muutenkin keskenään sen verran riitaisia että voisi tulla tukalaa... Dunien hyllyvälejä pitäisi kyllä vähän leventää, ja keksiä samalla paikka mihin laittaa se yksi duna mikä tuonne ei sitten enää mahtuisi, kun keskihyllystä ylöspäin olevia hyllyjä ei voi siirtää. :)

venomenom

#246
onkos jo keskustelua itsetehdyistä asumuksista? voisin pari syrkkikokosta väsätä jotta sais ihan sellaset kun ite haluu.
lisäks kaikki vinkit mistä saa halvalla hyviä materiaaleja pääkaupunkiseudulla on tervetulleita.
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Vevve

#247
^ Sille taitaapi löytyä ihan oma topikkinsa jostain tuolta vanhojen joukosta jospa sen nostaisi esille taas.

tintsku

#248
Täällä on keskustelua itsetehdyistä asumuksista: viewtopic.php?f=4&t=128

venomenom

#249
no niinhän mä muistelinkin, kiitos
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Kikoro

#250
Pk Tyttösyrkki Kerttu<3
Kolme koiraa<3
Kolme akvaariota<3
Kaksi leijonaluppaa<3

Vevve

#251
Mä tässä sisustelin huvikseni jo valmiiksi tuota 30x60cm terraa johon muuttaa viikonloppuna uusi helmiäisnormaali talvikkotyttönen asumaan.
Tuli kyllä pitkä kauppalista uusille virikkeille, olen kaiken mahdollisen laittanut jo muille ja nyt tuolla on oikeastaan vain pahvia ja pari kiveä. Onneksi pääsen huomenna kauppaan.  xD

Juulia

#252
Mäkin olen alkanut sisustaa meidän tulevan pojan asumusta. Ihan kivalta se jo näyttää, mutta vielä muutamia virikkeitä (riippumattoja yms.) tuonne haluan vielä ostaa :).
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

annikabanaani

#253
Meidän Rasmus asuu tälläisessä mökkerössä (linkki albumiin):
http://s436.photobucket.com/albums/qq87 ... %20Rasmus/

Kuvista puuttuu juomapullo, jonka virittelin tuolle takaseinään sekä kasa heinää jotka heitin tuonne vasempaan etunurkkaan (: Ja terra on siis kokoa 80x35x35cm, koko ajan hakusessa suurempi.
syyrialainen lk normaali valkonauhainen uros Rasmus s. 01/09/2008

muistoissa]Rafael[/b] s. 25/09/2008 k. 11/01/2009

kissat Tuutikki, Tiikeri, Tiuhti, Viuhti ja Sissi s. 2008-2009
shetlanninponi Jaffa s. 01/06/1991
<3

tintsku

#254
^Vau! :)

Minun hamsujen nykyiset sisustukset:
Neelan: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=7423 ... etid=37357
Myyn: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=5079 ... etid=26403

Pitäis ostaa uusia virikkeitä duniin, kun ne on aika tylsiä.