Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

Minnaw

Tuo meidän tyttö on nyt osoittautunut sitten monien käpälöintien ja ajan kuluessa kemuksi.
Kiitos kaikille tunnistajille.  :)  Pitää ottaa tyttösestä uusia kuvia, kun nuo posket on alkaneet mustua ja sitä mustaa leviää nyt pikkuhiljaa myös kasvoihin.
Oxalis - talvikkokasvatus

Minski

^ Ei valkoisista laikuista hylätä sentäs :) Syyrialainen hamsteri hylätään näyttelyssä vain seuraavista syistä:

"Näyttelyssä hylkäämiseen johtavat virheet
Jonkun ruumiinosan puuttuminen tai epämuodostuma. Suuret karvattomat läiskät (paljaat tuoksurauhaset ovat sallittuja), syöpäläiset, sairaus, huono hoito tai tiineys."

Muut virheet hamsterissa vain alentavat arvosanaa :) Ja valkoisia laikkuja on varmaan kaikilla mustilla ja monilla muillakin yksivärisillä hamsuilla. Ihan hyvin voit viedä hamsusi kokeilemaan ulkomuotoluokkaa :)
Hamsteriton tätä nykyä

Jemia

Kyselenpäs minäkin meidän beibsien väreistä, sillä nämä poikaset eivät näytä miltään, mitä olen tähän asti nähnyt.

Kolme poikasista määrittelin pieninä normaaleiksi, mutta ovatko nämä vain susirumia normaaleja vai jotain muuta, mitä?

[Disclaimer: sisältää paljon kuvasaastetta]

normaalin pohjaväri puuttuu

poskimerkkejä eikä puolikuita ei ole tai ne ovat aika olemattomat

edellisen puolisisar, poskimerkkejä näkyy

och samma på svenska och med kort hår, eli sisarus lyhyellä karvalla

sama kuin edellinen

Tämä käsittääkseni on ihan normaali normaali?

GaneshaX

Ei ne ainakaan perus norreja ole, kun ei näy norsunluun värisiä puolikuita...
umborous kyllä tekis ne tumman hopeanharmaiksi...

Kaks ylintä kuvaa ei ainakaan ole norreja. 4 alinta kuvaa vois olla norre umborouksia...?

Mitkä ovat vanhemmat?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Jemia

Vanhemmat ovat toisella pesueella ps ruoste ja normaali, toisella ps ruoste ja musta. Ruoste eikä normaali eivät kummatkaan ole umborous, joten umborouksen saaminen ainakin tuohon toiseen poikueeseen (josta tuo ensimmäinen pk on) olisi aika taikatemppu.

Ninde

Onko nuo kaksi ylintä sama vai eri hamsteri? Mun mielestä nää on kaikki normaali umborouksia ja tässä just näkee sen miten suuri variaatioiden määrä samassa värissä voi olla.

Eli vanhemmista molemmissa tapauksissa toisen täytyy olla umborous, voi vaan olla niin huono umbbari että sitä ei ulkoasusta juurikaan huomaa ja näkyy vasta poikasissa.

Jemia

Pitikin juuri kysyä, että voiko hamsteri olla piilo-umb, jonka fenotyypissä ominaisuus ei (juurikaan) näy, sillä tämä olisi ainoa keino selittää nuo härö-normaalit. Kaksi ylintä kuvaa ovat sama hamsteri eri kulmista.

Ninde

^Kyllä mä tässä lähtisin veikkaamaan että isä on umborous, koska kummassakin poikueessa on umbbaria (ja sama isä). Tai sitten on aikamoinen tuuri käynyt ja kumpikin emo on umborous. :)

Vaklasin vähän tuota isän puolen sukua tuolta Kaisan hamsterisivuilta ja isän emän edellisessä poikueessa toisen uroksen kanssa on myös ollut umborousta, kuten tämän ie:n sisaruksissakin ja iei. on itse umborous, joten eiköhän se todennäköisimmin sieltä ole lähtöisin (jolloin ie. olisi tietysti myös umborous).

Jemia

^ Tämä selittäisi hyvinkin paljon. Itsehän en osannut epäillä mitään ennen tätä jälkikasvua, koska tuo isähamsu ei juurikaan umbbarilta näytä. Tosin, en oo ennen nähnyt umborous ruostetta, joten mistäs minä sen niin varmasti tietäisin. :lol:

Hessuinen

Juu, en välttämättä olekaan ihan niin varma Titi-uun väristä. Itse avioin sen olevan soopeli, mutta kun tänään rupesin tarkemmin tutkimaan, ei kaikki täsmää soopelin määrityksen kanssa. Esimerkiksi, silmien ympärillä ei ole niitä "renkaita", ja pohjaväri on ehkä enemmän harmaata kuin cremeä. Muuten väri on aika tummanharmaata, tietyssä valossa näyttää melkein (muttei ihan) mustalta. Leuan alla sekä tassuissa on valkoista. Vanhempien väreistä ei ole varmaa tietoa.

Kuva numero 1 (otettu läheltä salaman kanssa, joten vääristää hieman)
Kuva numero 2

Vai onko kaveri vain huonon värinen soopeli?
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Anzukka

Arvaisin että huono pk musta :) Tuolla pikkurexilläkin on harmahtava pohjaturkki ja se on musta :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

venomenom

mullakin näyttää mustalta
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Hessuinen

^^Tuo harmahtava pohjaväri mustalla tulikin aivan uutena asiana.

Noissa tämä nyt näyttää vähän tummalta, mutta voiko "huono musta" siis olla melkeinpä vain tummanharmaa (sellainen "valkaisuaineella pesty musta")? Valossa kun katsoo, niin mustaa ei löydä ollenkaan, vaan kauttaaltaan tumman harmaata.

Tässä vielä yksi kuva, jossa pohjakarva on tuota vaaleinta, perusväri taasen näkyy selästä melko hyvin, vaikka vieläkin aavistuksen verran liian tummalta (ainakin oman näyttöni asetuksilla). Muu tumma alue on vaan salaman aiheuttamaa varjoa.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Anonymous

Kyllä tuo näyttää mustalta mun koneella.

wiidii

On selkeästi mustan värinen. Yhdestä väristä voi ilmetä todella monta erilaista variaatiota, joten ei kannata ihan mustavalkoisesti ajatella näitä.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.