• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamstereidenne nimien selitykset

Aloittaja Juulia, 17.09.07 - klo:21:55

« edellinen - seuraava »

choopai

#135
Luigi. Oon aina tykänny Mario-peleistä, varsinkin Mario Kartista, ja mun mielestä Luigi on sellanen hauska hahmo, niin mun oli ihan pakko antaa se Luiksulle nimeksi. :D
[size=85]Kotona nyt vkh talvikko uros Wants to be Safir "Luigi" ?[/size]

[size=85]Muistoissamme syyrialaiset Piki ja Pörrö.?[/size]

Täältä lisätietoa.

Raion

#136
Fifel = Animaatioelokuvasta Fifel matkalla Amerikkaan. Oli yksi lempileffoistani lapsena, joten ensimmäinen hamsteri oli tietenkin Fifel. Oli myös äitini henkilökohtainen lemppari.

Augustus = Nimettiin Rooman keisari Augustuksen mukaan (kyllä, se joka mainitaan myös raamatussa). Luonteeltaan hieman häijy, ja kova puremaan, mutta jostain syystä pikkuveli tuli hyvin toimeen juuri tämän talvikon kanssa.

Elvis = Olen massiivinen Elvis Presley -fani, joten olin jo kauan ennen kuin Elviksen hankin, päättänyt nimen.

Tatu = Pikkuveli päätti nimen kun hankki talvikonpoikasen naapurilta. Ainut joka karkasi.

Irwin = Olen myöskin massiivinen Irwin Goodman -fani, ja tässä vaiheessa oli jo tullut tavaksi nimetä kuuluisuuksien ja/tai historiallisten ihmisten mukaan. Autossa tuodessa Irwiniä kotiin, mietittiin yhdessä nimiä ja Irwin kolahti.

Matti ja Teppo = Gerbiilejä, mutta kerrotaan nyt nekin samalla. Äiti antoi ehdoksi että saisi nimetä gerbiilit. Joten Matti ja Teppo.

Violahh

#137
Halusin joskus hamsterin jonka nimeksi tulisi Orvokki. Nooo äiti ehdotti Violaa, sehän on orvokkikasvien joku sukuhommeli tyylii joku latinalainen nimi tms :D (lunttasin tän esimerkin netistä: Viola canina on Aho-orvokki) xD Ja tuohan kävi minulle, Viola on kaunis nimi :sydan
Viola [size=85]01.03.2009 - 15.02.2011
Lepää rauhassa rakas
?[/size]

[size=65](Lopetettiin kasvaimen takia...)[/size]

Rossu

#138
Lilac "Lili": Ensin taidettiin virallista nimeä tietämättä ajatella Helmiinaa, mutta Lili tulee paremmin virallisesta nimestä ja sopii paremmin :)  
Locking Up The Sun "Leevi": Nimivaihtoehtoina virallista nimeä tietämättä olivat Nemo ja Leevi. Virallisesta nimestähän tuo Leevi sitten osittain tulee :)
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

Nape

#139
Roudan Hassium "Linda" = Mietiskelin hyviä nimiä ja sitten muistin tätini vanhan, edesmenneen kääpiöpinserin nimeltään Linda ja mun mielestä se vaan on hyvä nimi ja sopii Lindalle  :)


Comet Cyclone "Ulla"
= Mä selailin ennenkuin Ulla tuli meille, niin ruotsalaista almanakkaa ja päätin, että sieltä jonkun nimen valitsen. No Ullahan siitä tuli, vähän niinku Taalasmaan Ulla :D


Jekaterina "Lillan"
= Teema jatkuu ruotsalaisina niminä.. Aluksi mietin nimeä Frida, mut ku se on mulle niin hankala lausua ja kun tyttö oli sellanen miniskiikkeri mulle tullessaan, niin Lillanhan siitä tuli ihan automaattisesti  :sydan


You Raise Me Up " Gunvald"
= tykkään hirveesti Beck leffoista ja varsinki Gunvald Larsson on yks suosikeista, joten tottakai joku piti nimetä Gunvaldiksi.


Chipotle "LissuLimppu"=
kokonaan omaa keksimää tää nimi. Kasvattajalla Lissua kutsuttiin Sipsuliks, mut mä en oikeen sille lämmenny ja päätin huvikseen kirjoittaa googleen "chip" ja sieltä kautta pongasin ton Chipotlen. Meidän Veikko on sit keksiny tuon Lissu-nimen :)


Filip-Volter "Filip"=
Olikin hauskaa keksiä omille kasvateille nimet, sveduteema tietysti jatkui, ja myös kaksiosaisuus, kuten ihmislastenkin nimissä :D  Oon joskus ihastunut Filip-nimeen, joten sainpas senkin nimen käyttöön :)

spellcaster

#140
Wiljami Karvajalka "Wiltsu" Oon aina halunnut antaa jollekin hamsterilleni nimen Wiljami, vastaavasti lempinimi Wiltsu tulee lempipubistani William K.sta  :D  Karvajalka on peräisin Sormusten Herroista, mulle talvikot ovat aina olleet kuin pieniä hobitteja joten Wiljami sai "sukunimekseen" hobittisukuisen nimen  :P

Bali Bali on nyt vaan Bali. Päätin ajat sitten jo että kun saan mustan PK:n niin sen nimeksi tulee Lucifer, mutta tää kaveri oli niin herttainen mössykkä että pitihän sille olla joku "söpömpi" nimi. Päässäni pitkään pyörineistä nimistä Bali sitten jotenkin tuntui kivoimmalta. Kasvattajalla Balia olivat lapset kutsuneet nimellä Oskari Olematon kun se oli niin pieni haituva  :D

sarvijaakko

#141
Taskumarakatti eli lyhyesti Mara. Tahdoin hamsterilleni lempinimeksi jonkin lyhyen ja mahdollisesti sellainen ja joka sopii molemmille sukupuolille, sillä en vielä ollut varma otanko tytön vai pojan. Mara oli ensimmäinen lempinimi mikä päähäni juolahti. Ja koska kyseessä oli hamsteri (pieni talvikko rääpäle vieläpä) jotka tykkää leikkiä apinaa, tuli päähäni automaattisesti sanayhdistelmä Taskumarakatti. Että näin, sellainen tarina :D
Syö, juo ja leiki; kuoleman jälkeen ei ole nautintoja
www.sarvijaakko.suntuubi.com/

*kelju*

#142
Günther " Stubastian Kuula, Stuba"

Mä olisin antanut Pojalle nimeksi Roska, mutta mun tyttäreni 6vee, päätti ettei käy. Likka mietti nimeä pitkään, kunnes lamppu syttyi ja Tomerasti totesi pojan nimen olevan Stubastian Kuula :D Nimihän tulee siis salkkareista :)
<3 Syrkkipoika Stuba & Talvikkopoika Sergei <3
[/color]

Ana

#143
Sintti

Ensin luulin Sintin olevan poika niin sai nimekseen Sisu, mutta huomasinkin parin päivän päästä sen olevan tyttö, ja Sisu ei kuulostanut oikein hyvältä enään. Mietein kovasti nimeä. Koirani kun pelkää  hamsteriani, ja siitä kun keskustelin äitini kanssa puhelimessa, niin hän sitten keksi Sintin. Itse kutsun yleensä lempinimellä: Sintero.

HamsuNeiti

#144
Mietin jo vuosi ennen sitä, ennenkuin sain hamsun mikä sen nimeksi tulee..
Ja  päätin jos se on tyttö, siitä tulee Nelli, ja niin tuli.
En tiedä mistä nimi tuli...   :pihalla:
Talvikko tyttö Nelli
8.9.2010

sirius151

#145
Sirius olen aika kova Harry Potter-fani, ja nimi oli muutenkin hyvän kuuloinen. Ei sillä muuta selitystä ole...

Fwooperi

#146
Rusinan nimi tuli viime hetkellä, koska olin suunnitellut ennen ostoa ottavani pojan, jonka nimeksi olisi tullut Rommi, mutta koska loppujen lopuksi sainkin tytön, niin sen nimeksi en voinut Rommia antaa, joten Rusina tuli  :oops:
~Silence is singing~

Sansku

#147
Wolf sai nimensä kun isäntä oli joskus lapsuudessaan sanonut että vaihtaa nimensä "Sebastian Wolf".  :huh  :D  Nimi sopi sitten Wolffi herralle.

Lumi sai nimensä kun oli lähes vitivalkonen kun haimme hänet. Oli kun valkoinen lumipallo (helmikuussa). :)

Hertta sai nimensä kun selässä on  :sydan muotonen kuvio (vkkk).

Ruusu sai sitten nimen kun oli niin suloinen, ja sopi muiden nimien kanssa hyvin.

Kaneli ja Mimosa, en oikeastaan tiedä miten nimet tulivat. :D

Pyry (Lumin napero), sopi hyvin nimeksi, kun on Lumin jälkeläinen.
Onni (Lumin napero), sai nimen kun alle 2vko ikäsenä käväsi eläinlääkärissä "naksutuksen" takia. Onnekas poika! :)
Wolf ~ hybridi poju ~ 6.12.2010
Lumi ~ talvikko (hybridi?) neiti ~ 18.11.2010
Ruusu ~ talvikko neiti ~ 25.3.2011
Hertta ~ syyrialainen neiti ~ 3.4.2011
Kaneli & Mimosa ~ roborovski tytöt ~ 4.4.2011

http]

kiivi112112

#148
No nimeä vielä mietitään.... vaihtoehtoja on Joey ja Chili
Please sanokaa kumpi on parempi pojalle.

Markka

#149
^Mä antaisin Chilin nimeksi:)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12