Hamstereidenne nimien selitykset

Aloittaja Juulia, 17.09.07 - klo:21:55

sasu^

OO..Kiitti Minksi tiedosta :'D Täytyy myöntää, etten edes tiennyt tuosta yksityisviestin lähettämis mahdollisuudesta (;
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

wiidii

Lainaus käyttäjältä: "Potmo"
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Vielä pitää uusimmalle normaali umboroukselle keksiä nimi.. Siinä voi mennä hetki, sillä haluan ehdottomasti Herra -alkuisen nimen.  :D
Herra Tossavainen? Herra Hakkarainen! Herranen aika sentään  xD
:D  Ihania nimiä, etenkin tuo Hakkarainen. Pitää makustella näitä, sain eilen illalla kavereilta ihania Herra-ehdotuksia.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Yadell

Nita Ilona "Nita"
Nita vain kuulosti kivalta nimeltä, ja ei ole liian yleinen, ainakaan hamstereilla. :--)
  Tuulen henkäys "Henni"
Henni on väännös Tuulen henkäyksestä.

Alvarin nimi tuli vain sen virallisesta nimestä Alvar. ;)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

KaisaM.

Meille tuli tänään Muusa. Olin ajatellut ennen kuin näin hamsun, että sen nimeksi voisi tulla esim. Tähti kun näin joulun alla tuli, mutta kun näin hamsun, oli se selkeästi Muusa.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Monsterhamster

Riki: Tälle en tiedä sen enempää selitykseksi kuin että Riki oli mielestäni jotenkin söpö nimi :)

Chopin "Soppa, Coppa": Chopin nimen olin päättänyt jo paljon ennen kuin Soppa meille tuli tehdessäni koulussa esitelmää säveltäjä-Chopinista, ja kaverin kanssa ajateltiin että olisi suloinen nimi hamsterille :) Soppa ja Coppa vääntyivät ihan sitten tuosta Chopinista :D

Hip-Hei "Hippa, Hippis": Hipalle ei aluksi millään meinannut löytyä sopivaa nimeä. Etsin wikipediasta joidenkin taruolentojen nimiä, ja eksyin sinne suomalaisiin nimiin. Hippa kuulosti mukavalta, ja niin hamsusta tuli Hippa. "Virallinen" nimi Hip-Hei tuli vasta sen jälkeen, ja sopii kyllä mielestäni todella hyvin! Hippis on sitten vääntynyt tuosta Hippa-sanasta enemmän "puhekieleen" :D
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

M^ija

Avomieheni nimi on Timo niin hamsterista tuli Bumba
Ei ihan timon ja bumba mutta melkein  :lov
M^ija

Rose

Onni Onnekas eli Onni tuli vaan omasta päästä. Sille ei ole kummempia selityksiä :D

Minni eli Minni on vaan mielestäni niin kiva ja nätti nimi. Olen aina tykännyt ja sopi tälle robo neidille, mutta nythän minni on kuollut..

Superstars Magic Affairille en oo päättäny vielä kutsumanimeä. Ehdottaa saa :D

Randij

Lellan keksin vain jostakin..  :P
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Rose

Nyt on keksitty tolle tulevalle Magic Affairille kutsumanimi kiitos Eevin :D Eli tosta tulee siis Della.

RoBo97

Kaveri keksi nimiä ja sanoi myöhemmin keksineensä muumien mukaan Hosulin ja Hemulin. Nimet eivät heti napanneet oikein, mutta kun haettiin hamsut kotiin ja huomasin, että nyt pitäis jotkut nimetkin antaa nii ajattelin, että olkoon sitten robo poikien nimet Hosuli ja Hemuli. (OHO olipas pitkä virke ;) )
Hosuli ja Hemuli roborovskit <3
s.14.3.2010

Henni

Maisa: Maisa on eläinkaupasta, joten sillä ei ollut valmiina mitään nimeä ja minusta Maisa oli sopiva nimi.

Roudan Inkkari: Roudan Inkkarista tuli Roope. Luulen tuon kasvattajanimen vaikuttaneen asiaan. En sen kummemmin tiedä, Roope vain tuli mieleen.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Sirpa

Karamelli: Karamelli oli Karamelli jo meille tullessaan emmekä nähneet aiheelliseksi vaihtaa nimeä.

Katariina Pieni: se oli vähän niinkuin meidän ison dunan kuningatar, mutta eihän hamsteria nyt voi nimetä Katariina Suureksi, niin siitä tuli sitten Katariina Pieni.

Cheersbigears Queen of the Nightclubs aka Hilma: nimi on kasvattajan antama ja kutsumanimi Vevven antama eikä tämänkään kohdalla ollut tarvetta vaihtaa kutsumanimeä muuksi. Ainoa tuntemani Hilma-niminen ihminen oli vähän samanlainen kuin meidänkin Hilma: pieni, pyöreä ja touhukas.

Loviisa III: kasvattajan vaatimus nimelle oli se, että se alkaa L:llä. Mietin ensin jos siitä tulisi Louhi Pohjanakka, mutta mies oli sitä vastaan. Ei kuulemma nätille, kiltille pienelle hamsterille voi antaa tuollaista nimeä... Mietin siinä sitten jotain vastaavaa, suomalaista nimeä ja sitten tuli mieleen Loviisa ja perään järjestysnumero III, joska se on meidän kolmas syyrialainen. Ja se on myös ajankohtainen nimi, Loviisan ydinvoimalassa on tällä hetkellä reaktorit I ja II, niin tässä on sitten Loviisa III, hamsteri jolla on energiaa kuin pienellä ydinvoimalalla!

jonna

^Ja onhan Loviisa vielä kotoisinkin Loviisan naapurikunnasta  xD  Nimi oli ihan nappi! (kasvattajatäti kiittää)

Tuoho

Yökyöpelin Oivaltaja, eli Oiva. On varmaan aika selvää mistä lempinimi tulee. :) Ja on se muutenkin aika oiva hamsu. <3