Metelöivätkö hamsterisi yöllä?

Aloittaja Mefery, 07.04.08 - klo:16:52

nemuli

Metelelöi se pieni viaton siellä dunassaan jonkun verran (kattokalterit, aargh!). Mutta minulla on uusi sänky ja saan helpommin unta, eli ei haittaa ;--D Ihme kyllä, äiti ja isoveli valittavat äänistä O__o

tintsku

Eivät metelöi juuri ollenkaan, koska olen laittanut kattokaltereitten päälle kirjoja niihin kohtiin, joihin yltää jyrsimään kaltereita.
Jotakin kaivelu, jyrsimis ja juoksupyörä ääniä kuuluu silloin tällöin, yleensä hamsut on hiljaa, onneksi :)

GaneshaX

Juoksupyörät pitävät aivan hermoja repivää pauketta/meteliä.

tintsku

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Juoksupyörät pitävät aivan hermoja repivää pauketta/meteliä.
Olen koittanut useita pyörämalleja ja aina sama juttu  :roll:

Onneksi meillä ei tule pyöristä meteliä :D
neelalla on käytössä sinikeltaunen muovinen ja feelillä rautanen
 :)

GaneshaX

^ Meiltä löytyy varmasti samoja malleja  :)

Elida

^Meillä on //http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefigzubehoer/laufraeder/101012 ja en voi todellakaan sanoa, että siitä lähtisi ääntä (ellei tietysti osu seiniin tms). Tosin pyörä on vielä uusi, joten voihan tuo alkaa metelöidä ajan mittaan, mutta nyt on niin hiljainen, että pitää katsoa pyörän sisään ennen kuin näkee, juokseeko Eppi siellä vai ei. Pyörän ulkopuoli kun on niin yksivärinen, ettei sitä katsoessa näe pyöriikö pyörä.  :P

Piti vielä sanoa, että tietysti toisilla ihmisillä on herkemmät korvat ja minähän en nuku hamsterin kanssa samassa huoneessa, mutta silti väittäisin pyörää hiljaiseksi.
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

GaneshaX

^ Meillä on yksi tuollainen 20cm halkaisijalla. Sen ongelma on, että se on meidän syrkeille vähän pienen tuntuinen  :( (Osalle mun hamsuista se oli kertakaikkisesti pieni.)
(+ hintaa tulee kohtuuttomasti, jos ostaisin kaikille tuollaiset)

Hiljainen se kyllä olisi.

Mä rupesin miettiin, et mun tarttis oikeesti ottaa jo kuva, niistä kaikista pyörä malleista, mitä meillä on  XD

Ja ei tulis kysymykseenkään, että hamsut olis makkaris. Ne ovat olkkarissa, mutta olis ihan kiva, jos kuulis iltaisin telkkarista jotain  :roll:

Hamsufani97

Jossain vaiheessa oli sulevilla tapana järstää pinnoja minkä kerkeää öisin,mutta nyt se on loppunut. Sillä on sellanen puinen mökki häkissä, joskus öisin se pitää valveilla ku sulevi järsii niitä mökin reunoja. siitä lähtee kyllä erityisen ärsyttävä ääni. Juoksupyörästä ei kyllä onneks kuulu juuri mitään ääntä. :D

Jatsi

Memmu on mahdoton. Jos terran tiivisteitä ei jaksa mutustaa ni sit kiivetään roikkuvan tason päälle ja purraan niitä metalli ketjuja x.X

Ja Formulan juoksupyörä pitänee kohta taas öljytä rypsiöljyl :D
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

Marla

Olen koittanut useita pyörämalleja ja aina sama juttu  :roll:
Mulla ainoastaan Silent Spinner toimii, mut eipä oo varaa investoida moisiin, joten meillä ei pyöräillä öisin. Iltasella saavat pari tuntia juosta, ja sitten se loppuu. Kaikilla ei ees ole pyörää, vaan saavat sitten muuten liikuntaa. En mä pysty nukkuun, jos hamsut meluaa - pahimmat kalterinpaukuttajat oli pakko antaa porukoille, kun en vaan kyennyt nukkumaan. :roll:

Kyllä siis metelöivät meillä...

Sarvas

Meilläkin juoksupyörät pitävät eniten meteliä. Joskus syrkit ovat myös konsertoineet dunan kattoritilällä, mutta sekin loppui onneksi, juuri tuolla konstilla että pistin pari kirjaa ritilän päälle  :)
___________________________
[size=85]Syrkit[/size] [size=85]Winona "Perri" pk ruoste umb., Bit of Brave "Ohra" lk kyyhkynharmaa  [/size]
[size=85]Robot[/size] [size=85]Morris Mini*, Molotov, Japa-Japa-Jaa & Galar[/size]
[size=85]Talvikot[/size] [size=85]Dickie Lee[/size]

Tatu

Ihanan hiljasia noi kämpsyt jotka nyt on mun huoneessa :lov
Syrkin kanssa samassa huoneessa nukkumisesta tuskin tulisi yhtään mitään.. vaikka terrassa asuu eikä kanteen yletä, saa se siitä huolimatta kamalan metakan aikaiseksi :teipit

Se oli kyllä ihan toivotonta aikaa yöunien suhteen kun mulla asui vielä talvikoita dunissa ja syrkki häkissä, kilpaa rämisteli syrkki ja toinen talikko kaltereidensa kanssa.

KaisaM.

Saa tulla kokeilemaan yöpymistä mun huoneessa.  :D  Yksittäisillä hamsuilla on aina sellaisia metelöimiskausia. Tällä hetkellä Pulla ja Aulis  :ankst:
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Jatsi

Meillä se menee niin, että memmu aloittaa ekana kolistelun, sit Kaarna alkaa mekastaa..
kun tytöt rauhottuvat alkaa Formulan dunasta tasainen "vinkuu..vinkuuu".. kun se rauhoittuu alkaa O-oun juoksari rämistä.. ja loppuyön metelistä pitää hiiret huolta :D
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

nalli

Eipä metelöi. Itse nyt en koskaan huomaa mitään, nukun niin sikeästi. Mutta siis vanhemmatkaan eivät ole ollenkaan valittaneet, eli hiljaa on. :)
Syrkki Roudan Rock Me Baby "Roki" s. 29.7.2009-17.6.2011