• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Anniksi

#315
Mun mielestä ei hamsut niin helposti villiinny, tuskinpa ollenkaan? Ei ainakaan omalla kohdalla niin oo ikinä käyny. Aina ennenkin on hamsujen kohdalla sanottu mitä isompi asumus sen parempi, turha sitä nytten on alkaa sanomaan jollekkin jolla on iso asumus hamsulla että asumus on liian suuri.
Kyllä varmaan hamsu ihan irti irti villiintyisi, mutta tuskinpa vaan isossa asumuksessa. Hiiret on asia erikseen.
R.I.P Leevi 12.08.-09, toistaiseksi kotona enää vain kaksi kania<3

Tatu

#316
^^ Ai siis tarkoitetaanko tällä villiintymisellä hamsterin "arkuutta"? Se talvikkoni joka 80x45x45 terrassa asuu, on kyllä todella kesy. Käsitin sanan villiintyminen sitten väärin.

LainaaAina ennenkin on hamsujen kohdalla sanottu mitä isompi asumus sen parempi, turha sitä nytten on alkaa sanomaan jollekkin jolla on iso asumus hamsulla että asumus on liian suuri.
Niin, tätä minä kyllä ihmettelen.
Olen aina saanut sellaisen käsityksen että mitä suurempi asumus, sen parempi. Ja maalaisjärjellä ajateltuna, mitenkäs muutenkaan? Eiköhän se hamsteri viihdy sitä paremmin mitä enemmän sillä on tilaa käytettävänään. :pihalla:

piksu

#317
Meillä ainakin on kummallakin hamsterilla isot (= 100x60x50 cm) terraariot, eikä kumpikaan ole "villiintynyt", miten sen nyt käsittääkään. Päinvastoin on kiva kun saa virikkeitä laitettua reilusti ja hamstereilla on tilaa vipeltää. :)  

Tajuan kyllä pointin mitä hait tuolla villiintymisellä, mutta tuntuu että hamsterit ei (ainakaan kauhean) helposti villiinny. Tämä minun mielipide. :)
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

Minski

#318
^ Samaa mieltä. Mä oon ainaki huomannu, että kun hamsteri on kerran kesytetty niin se ei helpolla villiinny enää. Meilläkin muutamalla metriset terrat eikä ole lainkaan villejä niissä olevat asukit :)
Hamsteriton tätä nykyä

Tatu

#319

excitant

#320
^ Onpas siinä viihtyisän näköinen asumus! :)

noora

#321
Mistä noita ihania taustapapereita saa?! Lahden eläinkaupoissa on tasan kahta erilaista mallia, aavikko ja kivikko, enkä haluaisi kaikkiin terroihin samanlaista teemaa. Joku sellanen missä ois vähän vihreetäkin ois kiva hamsuterran taakse.

anne_1122

#322
Lainaus käyttäjältä: "noora"Mistä noita ihania taustapapereita saa?! Lahden eläinkaupoissa on tasan kahta erilaista mallia, aavikko ja kivikko, enkä haluaisi kaikkiin terroihin samanlaista teemaa. Joku sellanen missä ois vähän vihreetäkin ois kiva hamsuterran taakse.

Kyllä Lahdessa on noita papereita ! Meillä on sellanen aavikko, mutta kahteen akvaarioon on sitten aivan erilaiset paperit. Faunattaressa ainakin ne taustat on kaksipuoleisia, hopeakäpälässäkin mun muistaakseni. Kannattaa käydä myös kattomassa blackbull, sielläkin voi olla :)

noora

#323
Kiitoksia vinkistä. Pitänee katsella noita papereita vähän tarkemmin. :)

mantsikka:>

#324
Lainaus käyttäjältä: "maarit"Miten mun silmään näyttää toi Mantsikan asumus talvikolle aivan liian isolta,en tiiä.Onhan sielä virikkeitä ja sisustusta mukavasti.  ;)
Hiiret ainakin tuppaavat villiintymään jos niitten asumus on liian iso ja miksei hamsujenkin kohdalla se pitäis paikkaansa.
Ei oo mun mielestä liian iso. Just oikee lukaali talvikolle, mitäs niitä nyt pieniin asumuksiin änkeemään kun löytyy isompiakin...  :P  Eri asia jos ois avara, eikä mitään suojapaikkoja, niin se vois jo häiritä talvikkoa.
Päin vastoin Mei pyrkii tuoltakin asumuksesta ulos, kiipeilee kattoritilässä ja jyrsii kaltereita. Ja kiipeää kädelle. Ei se sieltä mihinkään villiintymään pääse kun käsittelee usein, luonnollisesti.

Tiituz

#325
Miten voi olla liian iso häkki hamsterille?  :haha  Eikös se ole, että mitä isompi sen parempi?
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

maarit

#326
Lainaus käyttäjältä: "mantsikka:>"Eri asia jos ois avara, eikä mitään suojapaikkoja, niin se vois jo häiritä talvikkoa.

Tätä mä hainki.  :)
Tällä hetkellä hamsteriton

Elliska

#327
Lainaus käyttäjältä: "maarit"Miten mun silmään näyttää toi Mantsikan asumus talvikolle aivan liian isolta,en tiiä.Onhan sielä virikkeitä ja sisustusta mukavasti.  ;) .
No minusta ainakin jotkut flätit ovat aivan liian pieniä kääpiöille. Minidunat on ok, mutta mieluusti ostaisin kaikille isot terrat jos tilaa olisi.

Tatulla on hieno terraario! :)

excitant

#328
Hamsterin viihtyvyyden kannalta on isompi terraario aina parempi :) Nuo edelliset ovat juuri ihanan kokoisia asumuksia talvikoille, varmasti viihtyvät!

Vilma

#329
Tatun hamsulla on ihana terraario  :sydan
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]