Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Mrk

Ajattelin perustaa tällaisen topicin, jossa voi kysellä talvikoiden puuttuvia sukutietoja ja pähkäillä muita sukutauluihin liittyviä ongelmia.

Tässä inspiraatio: meidän lähes jokaisen talvikon takana on eläin jonka sukutaulussa täytyy olla jotain vikaa, mutten keksi millään mikä ongelma tarkalleen ottaen on. Sukutaulussa tulee jatkuvasti jonkun talvikon esivanhemmaksi tämä kyseinen talvikko itse, mikä ei tietysti voi pitää paikkaansa. Tästä syystä en pysty laskemaan talvikoitteni ja tulevien yhdistelmien sukusiitosprosentteja, mikä on todella turhauttavaa (tämä suku on melkein kaikkien talvikoitteni takana). Tiedot sukutauluun on kerätty omien hamstereitteni sukutauluista ja netissä nähtävillä olevista sukutauluista. Osaisiko joku auttaa tyhmää ja keksiä jonkun logiikan tähän sukutauluun? APUA! :D

edit. Keksinkin kaksi mahdollista vaihtoehtoa tähän, mitkä korjaavat sukutaulun. Helpotus!
Kysy hallitukselta / Yhteystiedot
02.12.10 - klo:12:08
Kyselisin miksei poskipussiin ole vieläkään päivitetty ajantasalla olevia yhteystietojani? SHY:n ja SKJL:n nettisivuilla ne ovat kunnossa, mutta poskipussissa on vanhat tiedot sähköpostin ja kotisivujen osalta. Kasvattajalistaa on kyllä muilta osin päivitetty, mutta nämä ovat tainneet unohtua vaihtaa? Olisi kiva jos sinne saisi myös toimivat osoitteet. :)
Kysymys ihmisille joilla on enemmän kuin pari talvikkoa: miten sujuu eri sukupuolta olevien talvikkojen yhdistäminen, poikastenteko mielessä tai eläkeläisten yhdistäminen?

Ei ole mikään uusi asia, että naaras voi käyttäytyä aggressiivisesti urosta kohtaan, jopa tappaa sen jos ei omistaja ehdi erottamaan nopeasti paria, mutta viime aikoina on tuntunut että eri linjoista olevat naaraat ovat olleet kasvavassa määrin huolestuttavan vihaisia.

Itse en ole saanut yhdisteltyä eläkeläispareja (tällä hetkellä asuu vain yksi pari yhdessä ilman ongelmia), ja nuoretkin naaraat kylvävät riitaa puolisoittensa kanssa ihan verenmaku suussa. Mitä ihmettä? Ennenkin on löytynyt niitä naaraita, jotka eivät uroksia hyväksy, mutta ne ovat olleet vähimmistöä. Nykyään tilanne on toisinpäin (meillä).
Hyväksytkö poikasten kasvattamisen rahan takia?

Olen nyt törmännyt muutamaan todella epäilyttävään ihmiseen, joilla tuntuu olevan poikasia koko ajan myynnissä. Yhdellä tyypillä oli jopa neljä syyrispoikuetta yhden kuukauden aikana (+kääpiöt ja muut lajit siihen päälle)... tuskin tällöin voidaan puhua mistään muusta kuin lemmikeillä tienaamisesta. :c8  Näillä on yleensä tapana vaihdella nimiä ja sähköposteja ja ilmoitella vähän "syrjemmillä" myyntiväylillä kuten apulassa, keltaisessapörssissa, paikkakuntien omilla myyntipalstoilla jne jne.

Mua käy todella sääliksi ne eläimet jotka on poikaskoneiksi joutuneet näihin koteihin ja ihan yhtä lailla ne ihmiset jotka ajattelevat pääsevänsä käsiksi rahoihin kasvattamalla lemmikkejä. Se yhtälö ei vaan toimi, että huolehtii jalostuseläimistä eettisesti oikein ja hoitaa ne huolella ja silti pystyisi pääsemään kuukaudessa muutamaa kymppiä enempää plussalle hamstereiden kasvattamisesta. Mistä tahansa työstä saisi edes kohtuullisen palkan käyttämästään ajasta. Onkohan näillä ihmisillä jotain psyykkisiä ongelmia niin etteivät he pysty käsittämään tätä asiaa kokonaisuutena, ja he näkevät vaan sen hetkellisen rahan minkä saa poikasta myydessään? Kamalan surullista jos näin on. :( Vai ovatko he niin rutiköyhiä että kaikki keinot täytyy käyttää ja muuta ei osata tehdä kuin laittaa kaksi erisukupuolta olevaa eläintä yhteen? Lama? Vai mikä?

Näitä on nyt liikkeellä, varoituksen sana niille jotka eivät toivo poikasten menevän tällaiseen kasvatukseen. Eläinkaupastahan he tosin aina saavat lisää kasvatuseläimiä...