• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki, häkin kunnossapito ja purut

Aloittaja callette, 30.12.07 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

X-File's/JonnaMilaya

#75
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Mä taidan toistaa mun kysymyksen täällä, kun tää nyt selvästi on oikee paikka sitä kysyä. Eli näin vapaavalinnassa jonkin moista "leppähaketta" ja paketin kyljessä luki "soveltuu savustamiseen" ja muuta sellaista. Näytti aivan mörtiltä ja kysynkin nyt, että voisikohan tuota käyttää kuivikkeena hamstereilla?
Itse suunnittelin aikoinaan myös käyttäväni sitä, mutta muistaakseni siinä on jotain mikä estää sen käytön hamstereilla.Saattoi olla karheus,pölyäväisyys tai jokin aine.
~Solnechnyi Trusha~

ammie

#76
^ Selvä. Itsellänikin kävi mielessä että siihen on saatettu jotain ylimääräistä ainetta tunkea.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Minski

#77
Lainaus käyttäjältä: "Jane_O"Hei onkos kellään tietoa, että mistä mahtais saada Chipsi Extra -haketta (koko S)? Ja mielellään isossa säkissä ?Lemmkkiexpressillä on vaan sitä XXL-kokoa ja siellä on kyselyä sisällä, mutta onko joku jossain muualla nähnyt ko. purua myynnissä? Kun Tampereella olen nähnyt sitä vain edesmenneessä Gourmet Karvinen-liikkeessä. Tuo Chipsi Extra on mun mielestä parasta haketta, kaiken lisäks tuo S-kokoinen on mukavampaa käytössä kääppäreillä.
Näin tässä joku aika sitten Turtolan Citymarketin Faunattaressa jotain Chipsi-haketta, mutten mä tiennyt, että niitä on eri kokoja joten en yhtään osaa sanoa, että mitä kokoa ne mahtoivat olla, en niin katsonut.

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Itse en laittaisi kyllä omilleni mitään hajustettuja höttöjä..
En mäkään.
Kerran vuosia sitten ostin yhdestä eläinkaupasta seetripurua, kun kauppias kovasti suositteli. Puru oli todella voimakashajuista. Taannoisessa hamsteri.infossa joku sitten sanoi, että kyseinen puru aiheuttaa syöpää ja muita sairauksia eläimille. En käyttänyt puruja enää sen jälkeen, mutta hamsuni sairastui ja kuoli vain 1 v 2 kk ikäisenä, toki sillä oli hämärä eläinkauppatausta ja se oli täysin sääliostos, poikueen pienin ja ressukoin, mutten silti voi koskaan olla täysin varma, etteikö se olisi voinut johtua siitä, että käytin sillä jonkin aikaa sitä seetripurua. Netistäkin löysin myöhemmin tekstin:

"Monet eläinkaupat ja kasvattajat pitävät seetri- tai mäntylastuja pehmikkeinä mutta se ei ole suositeltavaa. Etenkin seetri yhdistetään allergioihin ja hengityselinvaikeuksiin monilla eläimille, kuten esimerkiksi kaneilla ja ihmisillä."

Mutta kukaanhan täällä ei seetripurua ole sanonut käyttävänsäkään, kunhan nyt vain itse kerroin omasta kammostani kaikkiin hajustettuihin kuivikkeisiin tuon myötä :)
Hamsteriton tätä nykyä

Miharu

#78
Luulin, että olin tähän jo vastannut, mutta enpä näköjään ollutkaan.
Meillä on Aapolla käytössä miniduna, jonka aijon kyllä vaihtaa isompaan (esim. hamster dunaan), kunhan löydän jonkun edullisen ja hyväkuntoisen. Kuivikkeena on purua, jota saa agrimarketista sen 25 kiloa.. ;) Dunan siivoan kerran viikossa, tai useammin, jos duna on todella likainen.
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Anonymous

#79
Meillä kaikilla muilla käytössä agri-marketin puru ja pitkiksillä mörtti.

llaura

#80
Meillä on todellakin VÄLIAIKAISESTI käytössä miniduna, mutta luultavasti ma-ke ostetaan iso duna pojalle, joku 70x50 :) ja ei ne onneks kovin kalliita ole.

Häkissä käytän pohjalla, mörtti-kutterinpuru mixiä :) Ihan sen takia että kivempi kaivella kun vähän pehmeempääkin mörtin seassa
Juoksupyörää kuluttaa kotona;

Sulo, musta pk uros <3

tintsku

#81
Tuli tässä mieleen, että millä otatte isosta agrin purupussista purua, kaajatteko vai otatteko jollakin lapiolla tms?
Mie lappaan kauhalla duniin purut.

Miharu

#82
^Kauhalla. :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

ammie

#83
Kuinkas paljon se 25 kilon purupaali nykyään maksaa Agrimarketissa?
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

tintsku

#84
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Kuinkas paljon se 25 kilon purupaali nykyään maksaa Agrimarketissa?

Jos oikein muistan niin täällä se maksaa jotakin 11e.

ammie

#85
^ Okei, sittenhän mun pitäisi saada ostettua sellainen, tulee paljon halvemmaksi kuin nuo 5 kilon säkit. Harmi, että mulla ei oikein kulkuyhteyksiä ole agrimarkettiin.  :S
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Jemia

#86
^^^ Hyvinkäällä viime reissulla 9,90 €. Halvensivat hieman. ;)
Hamstereita ja hamsterikasvatusta vuodesta 2005

GaneshaX

#87
Eurajoella maksoi 2 paalia yht. 19e. Halpaa :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

NuclearBitch

#88
Onpas halpaa purua. Täytyykin käydä täällä agrimarketista katsomassa. Mikä on halvin hinta mörttiröpölle, mitä olette nähneet? Sitäkin tarvitsisi aika iso satsi ostaa.

Vevve

#89
Lainaus käyttäjältä: "NuclearBitch"Onpas halpaa purua. Täytyykin käydä täällä agrimarketista katsomassa. Mikä on halvin hinta mörttiröpölle, mitä olette nähneet? Sitäkin tarvitsisi aika iso satsi ostaa.

PetShop.fi myy 20L pakettia hintaan 7,90, 100L maksaa 25,90€. Postituskulut taitaapi tulla aika isoiksi sinnepäin maailmaa... :/