• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

jonna

#90
Joo ihan elävänä, saa niitä tietty kuivattujakin mutta ennemmin ostan ite noita eläviä.
Meillähän pari talvikkoa oppi nappaamaan eläviä kärpäsiä kiinni kesällä  :D  täällä päin on paljon sikaloita ja kärpäspopulaatio sen mukainen (siis niitä on kesällä jatkuvasti tupa täynnä jos oven erehtyy jättämään auki... :<  ) Surinaa jos alkoi kuulumaan niin niin sikeästi ne eivät nukkuneet etteivätkö olisi heränneet kärpäsjahtiin  xD Kauheita pikkupetoja  xD

Harmi vaan ettei mulla sirkat lisääntyneet, koitin pariinkin kertaan mutta ei. Ovat sen hintaisia että tälleen työttömänä budjetti ei anna perään ostaa niitä kovin usein tälle laumalle... halvimmat taisi olla 0,40e kappale.

HamsterSailor

#91
Kesällä Lilli pyydysti dunaansa eksyneen kärpäsen :D Kun huomasin, että neiti oli pörriäisjahdissa ollut, katoin että mitä siltä kärpäseltä puuttuu. Muuten oli Lilli sen ehjäksi jättänyt, mutta toinen siipi ja pari jalkaa puuttui :lol:

lapanen

#92
Meitin Nappi lähti paremmille hamsumaille lauantaina vanhuuden takia. Ikävä on karmea, mutta onneksi poika kuoli vanhuuteen.

Uusi talvikko nyt etsinnässä, eihän niitä ilman voi elää. Syyrialaistakin mietin, mutta pitää nyt kattoa...

HamsuNeiti

#93
Talvikkoa lähden viikonloppuna katsomaan!  :mrgreen:
Talvikko tyttö Nelli
8.9.2010

Inskuk00

#94
Uusi häkki hamsuilla<3 sellanen nelikerroksinen.. ihana<3  :haha

Marsa-

#95
Meille muutti tänään eläinkaupasta talvikkopoika Vili. Tosiaan kuten nimestäkin voi päätellä on tosi vilkas menemään :D Nyt paapaa tuolla ku ollu rankka päivä. Pimullakin menee tosi hyvin, on vuosia täytetty joskin jo kaksi kuukautta sitten. :) Pimu on nyt siis 1 vuoden ja vähän yli 2kk :D Pimun synttärit : 17.10.2009 Vilin synttärit 6.10.2010 :D
Kotona vipeltää kaksi hamsteria <3
Pimu, talvikko naaras, 17.10.09
Vili, talvikko uros 15.10.09

Sirpa

#96
En löydä mistään ketjua noista suositelluista eläinlääkäreistä, joille uskaltaisi pikkujyrsijöitä viedä hoidettavaksi. Osaisiko joku siis nopeasti suositella eläinlääkäriä tai ell-asemaa akselilla Nurmijärvi, Hyvinkää, Kerava, Tuusula, Järvenpää jne. Myös Espoon ja Vantaan lekureita olisi kiva tietää, sieltä varmaan enemmän löytyykin.

Vevve

#97
Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"En löydä mistään ketjua noista suositelluista eläinlääkäreistä, joille uskaltaisi pikkujyrsijöitä viedä hoidettavaksi. Osaisiko joku siis nopeasti suositella eläinlääkäriä tai ell-asemaa akselilla Nurmijärvi, Hyvinkää, Kerava, Tuusula, Järvenpää jne. Myös Espoon ja Vantaan lekureita olisi kiva tietää, sieltä varmaan enemmän löytyykin.

Jos Helsinki kelpaa, niin Eläinklinikka Hertasta on vain hyvää sanottavaa. //http://www.hertta.com
Lisäksi Hiirifoorumilta löytyy pitkä keskustelu eläinlääkäreistä: //http://hiirifoorumi.net/viewtopic.php?f=42&t=9086

Renee

#98
Hei. Tällä hetkellä minulla on kaksi roborovskia rouvaa (Toinen täytti viime kuussa 2 vuotta ja toinen on 1 vuotta 6 kk). Kokemusta on varttunut alaaste ikäisestä yläikäiseen saakka : ) Tällä hetkellä olen seiskalla ja haaveissa olisi ottaa jotakin hamsteri lajia urosksen ja naaraan. Ja sitten niillä kenties joskus poikasia (: Itselläni ei ole kokemusta hamsterinpoikasista, mutta olen lukenut paljon siitä. Haaveissa tämä on ollut jo noin kolme vuotta. Minulla on ollut myös talvikko n. 3-4 vuotta sitten ja se eli yli kolme vuotiaaksi.
Eli ajattelin nyt kysyä, että mikä hamsterilaji olisi sopiva poikasasian suhteen näin 'aloittelijana'?
[size=85]Hermeliinikani Romeo uros 3v 6kk black & tan
Roborovski Minni Naaras 1v 6kk Normaali
Roborovski Hulivili Naaras 2v Normaali
Marsut Tiuhti ja Viuhti
Sekaroituinen koira Veeti uros 6kk 1vk
Maakilpikonna Kaisa Naaras
Siniotsaamatsoni
Akvaariot (2)[/size]
Muistoissa [size=150][/size] Tipsu ?

EK05

#99
Nasuli muutti meille eilen  :lov KaisaM:n hoteista. Aivan ihana herrasmies, oli heti tulossa ulos seurustelemaan ja hääräilemään  xD
Tarkoitus oli tuunata dunaan yläkerta häkistä, mutta toteutusta pitää hieman vielä suunnitella joten tällä hetkellä Nasu-asukki aka Nasukki asuu yksikerroksisessa "tylsässä" hamsterdunassa  ;)

jensku

#100
ääh, voi itku menin sit tiputtaa pyryn keraamisen tuoreruokakupin lattialle ja rikki meni neljään osaan. Että kun ärsyttää. :jeps: No täytyypi lähtee kuppi ostoksille. :)
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Minski

#101
^ Mä luin eka hätäsenä, että "menin sit tiputtaan Pyryn" ja olin jo että voi ei, mutta onneks olikin vaan keraamikuppi mikä tippu :)

Mä onnistuin toissa siivouskerralla pudottaan kaks juomapulloo ja rikkihän ne meni, että räksähti. Oon sellanen, että yritän aina tehdä nopeesti kaikki ja sitte lentelee kamat käsistä, kun hosuu, ihme etten hamsuja oo koskaan tiputellu tai assaroidessa bokseja :D


EKO5: Onnea Nasulista, kuulostaa ihanalta hamsulta :)
Tuo Timandran lainasulho Oliver on kanssa ihan tosi ihana hamsu, sitä on pidetty sijoituskodissa niin hyvin ja käsitelty paljon, että se on tosi utelias ja kiltti ja kesy poika, justiin semmonen kun lemmikkihamsun kuuluukin olla, aivan ihana <3 Ja olipa kyllä ihana luonne Sarlotan Halmar-sulhollakin, kivoja poikia meillä kyläillyt :)
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

#102
^^ ihan yhtä hyvin minä oisin voinu kirjoittaa että jotain meni rikki. Oon kans sellainen että yritän tehdä asiat välillä turhan suurella tilannenopeudella ja sit hajoaa jotain.
Tänään siistein Lillanin häkkiä ja sisustin aika kovin ottein niin vasta lopuks huomasin että häkin päällä oli kokoajan killunut ruokakuppi. Kumma ettei tippunut. Rikkihän se olis menny.

Voi että ku tänään taas tuntui ihanilta ja rakkailta nuo hamsut :sydan  Olin niin onnenhuipussa kun ujopiimä Filip antoi ottaa käteen suoraan terrasta eikä tarvinut putkea eikä odottaa että se alkais kiipeämään kättä pitkin. Sitte pystyi vielä kunnolla käsitteleen eikä tarvinu terran yläpuolella vaan pidellä ja pelätä että toinen hyppää alas. Se on kyllä ollut sellainen ujo kokoajan. Mutta onneksi kiltti, että on voinut ujoudesta huolimatta hyvin pidellä.

Mustikkamaan

#103
Mä aina eksyn tänne karkuun ku tulee koulutehtävissä joku ärsyttävä osio :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sintturainen

#104
Mä en malttas oottaa että saan kiinarivauvan wiidiin luota tänne kotia  :lov  
Lapset on jo innossaan nimiä keksineet, saas nähä mikä hänestä tulee :)