Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

Tiu

Meillä ei ole erikoisia reaktioita hamsuharrastukseeni paitsi että aluksi suurinosa luuli että ne on sellaisia pitkähäntäisiä purevia jyrsijöitä,mutta niiden tieto osoittautui vääräksi(sekoittivat varmaan johonkin rottaan, vaikka eihän ne nyt kauheasti pure) :hauskaa: Mutta täälläkin päin suurin osa tutuista kysyy että mites marsu voi, tai että mitä se rotta nyt puuhaa.. Ei kyllä ole kauhean ihana kuulla omaa hamsteria haukuttavan rotaksi tai marsuksi  :dry:  muutamat kaverit varsinkin mun 3 parasta kaveria osaa sanoa hamsteriksi ja se on hyvä :yes: tuntuu heti paljon kivemmalta vaikka ei mulla siis ole mitään rottia ja marsuja vastaan eläiminä, mutta se nimittely nyt on vähän..  :icon_rolleyes:
Meillä temmeltää
Yksi pk hopeakyyhkynharmaa syrkkipoika Hattivatti "Hapsu"
Sekä kaksi tyttö cavalieria Tara ja Titine
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Sahapukki

Lainaus käyttäjältä: Vevve - 12.03.12 - klo:15:36
Meiltä löytyy kuutisenkymmentä hamsteria ja hiirtä yhteensä :)

Unohdinpas sanoa tuoreiden kämppisten tuumat elikoista. Ainoastaan kissoista ne on varsinaisesti valittaneet, mutta hamstereita rotitellaan ja marsutellaan kyllä jatkuvasti, eikä niiden päähän oikein mene miten tärkeä harrastus tämä minulle on. SHY:n standukokous lauantaina ajoi toisen kämppiksen kokonaan pakosalle, toinen kyhjötti huoneessaan koneella koko kokouksen ajan  :icon_cheesygrin:

Teillä sitten riittääkin sitä vipinää ja vilskettä vähäksi aikaa.  :peukku:

Auts, ois se kurjaa menettää molemmat kämppikset 'harrastuksen' takia. Toivottavasti toinen heistä vielä siellä pysyy ja ymmärtää tilanteen. :)
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Vevve

^Ei se kämppis pois muuttanut, lähti vaan koko päiväksi pois kun ei halunnut katella "hamsteritätejä"  :msilly:

Sahapukki

^ Aijaa, taisin käsittää väärin tekstistäsi. ;) No onneksi ei sentään muuttanut - hyvä näin. :D
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Sintturainen

Lapsethan on sellaisia totuuden torveja, niimpä meidän Tarun päiväkodintädit on harvinaisen selviä meidän hamstereista ja muistakn eläimistä  :icon_lol: Mutta eipä siinä mitään, Tarun eskarikaverin kävi tammikuussa täällä synttäreillä ja nyt yhen eskarikaverin (pojan) perheeseen otettiin meiltä hamsteri  :icon_cheesygrin:

EmmaTi

Viime vuonna kun poika oli ekaluokalla, niitten koko luokka kävi eläinten päivänä meillä katsomassa eläimiä. Lehmiä, vasikoita, koiraa, kissoja, hamsteria poikasineen sekä akvaariokaloja  :peukku:
Tulivat oikein parijonossa kävellen  :icon_e_biggrin:

Hamsu-hullu

Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

ems

Itse keksin ottaa kääpiöhamsterin kun olen ikäni kaneja hoitanut ja jotenkin kaikenlaiset nakertajat ovat aina kiehtoneet (rotat kyllä eivät oikein, vaikka älykkäitä ovatkin). Opiskelen enää muutaman vuoden tällä paikkakunnalla, joten kanin ottaminen ei ole hyvä idea niiden pitkäikäisyyden vuoksi ja hamsterista olen haaveillut pitkään. Siinä sitten kun elämä vähän heitteli ja muutin omaan asuntoon niin kypsyi idea että hei, nyt se kääpiöhamsteri! Kerroin kavereille ja kaikki nauroivat, tyypillinen randomidea minulta! Äiti ei pitänyt ideasta myöskään, hän pelkää hiiriä ja ajattelin että kääpiöhamsteri ei äitiä miellytä kyllä... Mutta no, minä touhotin asiaa aikani ja kerroin ideasta kaikille reaktioista huolimatta. Sitten minä marssin hamsterinäyttelyyn jonnekin aika ihme syrjäkylälle ja ostin kasvattajalta ihanan safiirinvärisen nappisilmäisen tyttötalvikon! Annoin sille nimeksi Bobby ja tämä on kyllä niin mainio tapaus kuin olla voi! Suloinen ja vilkas, ymmärsi juoksupyörän ideankin muutamassa minuutissa eikä pelkää laisinkaan. Ruoka maistuu ja jahka saan siirrettyä vanhan ison akvaarion kämppääni, niin Bobby pääsee riehumaan oikein kunnon lukaaliin! :)

Ja nyt kaverit ovat aivan ihastuneita siihen, kaikki haluavat nähdä sen ja innokkaita lomahoitajia löytyy! Myös äiti on iloinen kun otin sen, vaikka hän asiaa ensimmäisenä vastusti :D Joten niin se Bobbyn suloisuus sai kaikki heltymään!

S.D.G.

Muistan kun sillon kauan sitten aloitin tän ketjun ollessani 17-vuotias olin aika tuohtunut siitä, kuinka lapsellisena mua pidettiin hamsuineni. Haha! Haha! Kyllä aikuisena (?) olo JOSKUS on mukavaa, kun voi vakuuttaa olevansa 22 ja harrastavansa ihan kympillä (hallitus & kasvattajanimi) ja enää ihmiset eivät uskalla niin paheksua tai pitää ihan pikkulapsena. Yleensä nykyään suhtaudutaan niin, että mennään hämmennyksestä hiljaiseksi tai ollaan peräti kiinnostuneita. Viime syksynä opiskelujen alussa kerroin avoimesti fuksiryhmässäni hulluista puuhistani ja sain yllättävän hyvää palautetta. Onhan se vähän persoonallisempaa harrastamista kuin lenkkeily ja lukeminen. :)

Ja se siitä sitten. :futschlach: Muutaman kerran oon jälkikäteen miettinyt, että olisko ollut fiksumpaa jättää hamstereiden mainitseminen vähän myöhemmälle tapaamiskerralle?  :nuija:
Vaan kaiken kaikkiaan - jos miäs ei ymmärrä että mun mukana tulee muutama hamsukin niin se on kyllä tekemätön paikka. Niin kuin lentsu keskustelussa aiemmin mainitsi - hamsut oli eka!
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

sarsu

Meidän isä on sitä mieltä, ettei lain mukaan tällaista eläinmäärää saa pitää minkäänlaisessa asunnossa ja ne aiheuttavat allergiaa. Erehdypä siinä sitten kerrankin yskäsemään tai aivastamaan kun ukko on kylässä, niin kyllä on kaikki taudit nyt tulleet elukoista. Täysin terveet vanhemmat koiratkin, jotka siis tänä vuonna täyttävät 9v ja 12v, pitäisi lopettaa kun ei niistä mitään hyötyä ole enää...  :rant:  Väitti vielä että Ely tekee meistä eläinsuojeluilmoituksen ja elukat lähtee sillä aikaa kun ollaan ulkomailla ja hän hoitaa elukoita.  :futschlach:

Sukulaiset ja tuttavat jaksavat ihmetellä miksi niitä eläimiä pitää olla niin paljon, tosin lähimmät nyt jo alkavat ymmärtämään kun on muutaman kerran jaksanut selittää, että kasvatan hamstereita ja vieläpä kolmessa eri värissä, niin ei pärjää yhdellä tai kahdella hamsterilla. Enää meillä ei onneksi ole "rottia" vaan hamstereita.  :icon_smile: Äiti taitaa olla ainoa miehen lisäksi, jotka oikeasti ymmärtävät miten tärkeä ja rakas harrastus eläimet ovat.

Meillä siis 14 syyrialaista (+ kolme sijoitusta), kaksi kääpiöhamsteria, kolme koiraa, käärme, neljä kania ja kaksi gerbiiliä, viikon päästä tulee kaksi rottaa.
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

Vevve

Lainaus käyttäjältä: S.D.G. - 19.04.12 - klo:22:20Mutta, hehee, ehkä radikaalein reaktio kuitenkin oli se, kun olin eräässä koulutuksessa, jossa tutustuin erääseen mukavaan ja mielenkiintoiseen nuoreen mieheen. Juteltiin siinä ja kerrottiin itsestämme ja tyyppi oli hyvin kiinnostunut - aina siihen asti kun menin kertomaan että "no joo, mä luen ja piirrän ja kuuntelen metallia ja käyn keikoilla... ja öö, kasvatan hamstereita. Mulla on niitä parikymmentä." Se silminnähden nikotteli mutta yritti ystävällisesti nyökytellä.

Vähän samansuuntaisia kokemuksia mulla. Tulin dumpatuksi, vänkäsin syytä ja sain vastaukseksi että liikaa eläimiä. Noh, jos ei sille kelpaa eläimet niin se ei kelpaa mulle  :nuija:

Eve87

Mulla jaksoi jopa avovaimo aikansa jäkättää hamstereista, jostain syystä se ei jaksa enää ja kuitenkin itse tuolla niille lässyttää  :hauskaa: Uus hamsteri talossa ei ole enää maailmanloppu, vaan on hyväksynyt että käytän rahani miten käytän. Joskus saattaa kysyä, että eikö vois ittelle joskus jotain ostaa  :icon_cheesygrin:

Muuttomiehet oli kyl näkemisen arvosia, kun muutettiin kerrostalosta rivariin tässä vastikään. Kysyivät ilmeellä  :icon_eek: "Mikä eläintarha täällä on?" tmv. En muista kunnolla enää, mutta kyllä nauratti vähän juu  :icon_rolleyes:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

wiidii

Kyllä minäkin aikoinaan useamman kerran olen joutunut vienoisen välttelyn kohteeksi eläinmäärän vuoksi. Mutta eikös se niin ole, että se on koko paketti tai ei mitään.  :icon_e_wink: Sukulaiset sun muut ovat lähinnä naureskelleet ja melkeinpä innoissaan olleet, koska aina kun meille tuli niin sai katsella eläimiä (silloin oli akvaario, kissoja, koira, hamsuja ja hiiriä).

Meikäläisen avokehan sai tietää eläinmäärän kokonaisuudessaan vasta kun tuli ensimmäisen kerran vierailulle pohjoiseen (oltiin todella pitkän aikaa kaukosuhteessa), eli jonkun noin 4 kuukauden seurustelun jälkeen.  :futschlach: Epämääräisesti olin puhunut että on joo hamstereita ja kasvatan niitä, mutta silloinen noin 15 syyrialaisen hamsterin määrä oli ehkä silti vähän järkytys. Nythän noita on meillä alle 10 mikä on kuulemma oikein sopiva määrä. En ole vielä uskaltanut keskustella mahdollisesta määrän lisäämisestä..
Puoliskon äiti ei ole koskaan uskaltanut kommentoida eläinmäärä millään tavalla, ihastelee se etenkin hamsterinpoikasia aina joten ihan negatiivinen suhtautuminen ei siis taida olla. Ja en minä kauheasti tuon anopin mielipiteistä muutenkaan perusta, joten ei kai sillä niin sitten ole väliäkään.

Ja perusvitsihän esimerkiksi opiskelutovereiden keskuudessa on se, jos minun vaatteisseni ei ole yhden yhtä karvaa tai en mainitse päivän aikana kertaakaan hamsuja tai kissaa.  :tongu:
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Marla

Mähän olen tullut nyt järkiini/aikuistunut ja mitälie kaikkea, kun oon lopettanut hamsuhörhöilyt. :icon_rolleyes: Näin siis joidenkin mielestä. Sehän ei missään nimessä voi selittyä millään muulla tavalla, joten niinpä niin, yhdestä hullutuksesta olen kasvanut sitten muka yli. Eipä noihin jaksa pahemmin puuttua, ajatelkoot syyksi mitä tahtovat.

Olisin kyllä voinut joskus harkita hamstereista luopumista tai niiden vähentämistä kumppanin vuoksi, mutta suhteen olis sitten pitänyt olla jo vakavalla pohjalla siinä vaiheessa. Koira ei lähde kumppanin vuoksi minnekään, sen suhteen en kompromisseihin suostuisi.
Varsinkin pätevä syy, kuten allergia, olis kelvannut mulle syyksi hamstereista luopumiseen. Eksähän sai oireita hamstereista, muttei mun koirasta, ja jos se olis edennyt vakavaksi, kyllä mä olisin hyvinkin sen vuoksi voinut lopettaa hamsuilut.

Ana

Tänne pari juttua hamsuista/harratuksesta:

Yksityökaveri meinasi, että ovat vain pikkutytöille.
Toinen työkaveri nauroi veet silmissä kun kuuli, että hamsut voi viedä näyttelyyn.
Yleinen kysymys näyttelyistä: Mitä temppuja niiden pitää sitte osata sielä?
Porukoiden: rotittelu ja tuttujen marsuttelu on ärsyttävää. No tuttavat ei muista aina mitä ne nyt olikaan, mutta tuon rotittelun porukat tekee tahallaan.
Äidin suusta: Pallohamstereista mää tykkään ja ne on söpöjä, mutta nuista rumista en tykkää, älä nyt niitä ainakaan ota. (pallohamsteri: campbelli tai talvikko, ruma:syyrialainen) No onneks en asu kotona, niin ei oo paljo sanavaltaa porukoilla....paitsi onhan ne vuokraisäntiä :D
Tässä nää mitä yleensä tulee mieleen.