Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mustikkamaan

Jouduin lähtemään koiran luo kotio heti arvosteluiden jälkeen, joten en ehtinyt pitää sitä puhetta, jonka suunnittelin. Tässä siis vähän löpinöitä.

Voittaja-tummanharmaata lukuun ottamatta mikään eläimistä ei ollut oikein tähtönen tällä kertaa. Likimain kaikki hamstereista olivat sellaisia ryhdittömiä, keskitason eläimiä tai sen alle. Sanoinkin suurimmalle osalle "kaulakas" (joka on meikäläisen pari kirjainta lyhyempi versio siitä, että kaula erottuu), vyötärö erottuu (tähän voiskin sanoa vyötärökäs edellisellä logiikalla! :D), takapainoinen, kaipaa hartioita tms.. Lihaksettomia hamstereita oli myös paljon, jonka ruikuttamiseen käytin valitettavan laajaa sanavarastoa. Hamsterit vaikuttivatkin pääpiirteittäin sellaiselta "telkkarin ja sohvan välillä matkaavilta", eikä sen kaltaisilta elämäniloisilta, sporttisilta fitness-tyypeiltä kuin pitäisi. Väsyttääkö tämä talvi sitten näitä ötökäisiä, vai olisiko pito-olosuhteissa (jalostuksen lisäksi) jotakin muutettavaa, voisi pohtia. Veikkaan, että osuutensa kaikilla näillä.

Sukupuolileimat olivat pääpiirteittäin ok tai jopa hyvät, mutta tuli myös vastaan näitä, jotka olisin yleissilmäyksellä väittänyt vastakkaiseksi sukupuoleksi.

Hamsterit olivat suurimmaksi osaksi erinomaisen kokoisia. Parille mainitsin, että "ei saa olla yhtään suurempi", joka tarkoittaa tietysti jalostukselliselta kannalta, sillä juuri tämän yksilön kokoon ei voi tietty enää vaikuttaa. Mut niitä sellaisia jättimegamursuja ei onneksi tullut vastaan, eikä mitään räjähdysmäisen lihaviakaan, loistohomma! Ylipaino verottaa kuitenkin automaattisesti myös arvosanaa alaspäin (ei välttämättä kokonaista pykälää, riippuu vähän virheen suuruudesta, mutta vaikuttaa selvästi kokonaisarvosanan muodostukseen - ja sen myötä myös loppusijoitukseen).

Monilla oli tosi kivaa tyyliä jo päässä. Sellaisia eläinkauppatyylisiä hiiripäitä oli vain muutama. Useimmiten kaikilla oli voimakkaat päät: leveät ja ryhdikkäät. Otsapenger oli muutamalla erinomainen, mutta useimmilla se vielä oli hakusessa, yksi tärkeimpiä asioita! Itse kaipaan syrkeille sellaista tietyllä tavoin "jalostettua luonnonmukaista" päämallia, jossa on voimaa ja kulmikkuutta - noh, sitä samaa standardi tok vaatii. Tällaisessa päässä pieni kuonokkuus ei haittaa lainkaan, oikeastaan päinvastoin, sillä hamsterin päähän saadaan välillä jalostettua tosi luonnottoman lyhyt malli. Jokuselle muuten mainitsin, että "kuono erottuu (jyrsii kaltereita)". Kaltereiden kuluttama kuono vaikuttaa heti siihen, miltä pää näyttää, eli kyse ei ole pelkästään hamsterin elämänlaadusta (vaikka mikäpä sitä tärkeämpi), jonka vuoksi en laittanut sitä yleiskuntoon. Monilla myös suupielet olivat kärsineet kaltereiden nakerruksesta, josta ruikutin sitten yleiskuntopuolella.

Ainoa hamsteri, joka mielestäni aivan todella ansaitsi sertifikaattinsa, oli voittaja tummanharmaa. Tok se oli vähän pitkäpäinen ja - yleinen epäkohta, mistä aina jaksan olla erityisen suruissani - sen hilkka ja poskimerkit olisivat kaivanneet selvyyttä. Siksi se saikin miinuksen ERInsä perään. Sertifikaatit sijoille 2-4 olivat oikein erityisen kiikunkaakun, mutta tulin todenneeksi, että vaikka sertifikaatti on kannustuspalkintona hyvin kyseenalainen, halusin kuitenkin parhaimmistoa palkita muullakin kuin sijoituksilla. Viidenneksi jäänyt ei kuitenkaan enää ollut sertifikaatin arvoinen, mutta sangen kompakti tapaus!

Värit olivat hamstereilla pääosin enempi tai vähempi pielessä. Osalla jopa niin pielessä, että yllätyksekseni jouduin useamman kuin yhden kohdalla pyytää konsultaatiota. Ne olivat niin tulkinnanvaraisia väreiltään, että periaatteessa kyllä menisivät sillä millä ilmoitettu, mutta sitten ei ihan kuitenkaan. Ensisijaisesti en kuitenkaan lähde muuttamaan värimääritystä, koska en tiedä perintötekijöistä, ja olen pahoillani jos niiden puolesta jotain meni lopulta pieleen. Siksi Maijun tekemä ehdotus siitä, että luettelossa olisi vanhempien nimien sijaan niiden värit, olis varmastikin aika jees! Näin on kuulemma hiirillä. Se voisi auttaa ees vähän, vaikka vanhempienkin värimääritykset tok voivat olla pielessä.

Monilla pyysin selvempiä värimerkkejä jne., joka tarkoittaa sekä värin puhtautta että väriosion rajautuneisuutta. Ainoa, millä oli erinomainen värien kontrasti, oli kolmoseksi sijoittunut ruoste. Yhdellä cinnamonilla oli myös kivasti erottuvat puolikuut. Tähän kontrastiin vaikuttaa myös turkin pohjaväri, jonka tulee olla puhdas, voimakas ja selvästi perusväristä "rajautuva". Kaikki miinukset kontrastissa tekee kokonaisuudesta sotkuisen.

Tyyppi tekee hamsterin. Sen tulin taas todenneeksi, kun se likimain kaikilta puuttui. Muistaakseni kahta kehuin siitä, että kaula ei erotu, se oli todella mainittava asia! Kunnon tyyppikuninkaita oli pari ylipäänsä. Jos käytin jostain sanamuotoa "vain hieman/aavistuksen", niin siinä oli jo paketti likimain koossa :)

Luettelo oli kovin sekaisin, tuli kaikenlaista lisäystä, eläimiä ei meinannut löytyä, osa vaihtoi sukupuolta ja kaikkea sellaista pientä. Vaikka tämä ei periaatteessa haittaa yksittäisen eläimen arvostelua, niin arvosanaskaala hieman kyllä kärsii - oon ehkä aavistuksen sellainen ylijärjestelmällinen tyyppi, että epäjärjestys saa pasmat liiankin sekaisin. Tietty se vähän väsyttää muutenkin, kun tulee jatkuvasti näitä "hei täällä olis vielä tämmönen", ja olishan se jees, että eläimet tulisivat ikäjärjestyksessä arvosteluun.

Pääsin käyttämään tuota "vuoden-vanhaa-uutta" kaavaketta ekan kerran ja paria hienosäätöä lukuun ottamatta tykkäsin kovasti. Odotan kuitenkin mielenkiinnolla, mitä parannuksia siihen tänä vuonna tehdään!

Mut hei, jos tulee jotain mieleen, että mitähän tarkoitin milläkin, niin saa mailata: heidimarialehikoinen at gmail.com. Olin taas "yllättäen" hidas alussa, ja koiran odottaessa kotona (en saanut sille hoitopaikkaa tällä kertaa), lopussa tuli tyypillinen kiire. Tai no, ehkä sitä kiirettä ei olis ihan siihen kahtoon tullut, jos eläimet olisivat tulleet arvosteluihin paremmalla organisaatiolla. Enikeis, loppupäästä ne arvostelut menivät turhankin ympäripyörein kommentein. Eihän se paljon mitään kerro, jos sanon vaikka pohjaväristä "melko hyvä", että mitä siinä on sitä hyvää ja mikä huonoa. Olen tästä tosi pahoillani, toivottavasti ens kerralla sujuis paremmin sekä luettelon puolesta että oikein erityisesti omastani: löytäisin sanat vähän paremmin heti alussa, ettei tulis sitä kuuluisaa Heidi Harjun loppukiirettä.

Kiitos Marjutille, joka jakoi palkintoni ja hoiteli BIS-kisan puolestani, sekä enkeli-Mirkulle, joka antoi pätäkkää  :sydan  :D Assari-Riikalle myös suurkiitos, oli varmasti stressiä kaikesta siitä kadonneiden eläinten ettimisestä! :)

Maiju: vaikka sanoit välillä että "odota vähän, en oo mikään kone", niin kyllä sä oot! Maiju the Machine, paras sihteeri ikinä  :sydan
On ihan tyypillistä, että suosikkilajit, -turkkimuunnokset ja -värit vaihtelevat. Näin se on ollut aina. Ei kannata hätäillä, vaikka lyhkikset eivät tällä hetkellä olekaan niin suosiossa, jossain vaiheessa tilanne kuitenkin taas tasaantuu tai kääntyy päälaelleen. Vastaava juttu kääpiölajien kanssa.

Just sopiva määrä arvosteltavaa meikäläiselle :) Jälkkäreitäki voi suosiolla ottaa.

On sovittu, että mikäli lemmikeissä eläinmäärä ylittää sen 60, niin jaetaan urokset ja naaraat omiin luokkiinsa. Eiköhän ne siten tässäkin tapauksessa jaeta :)

Ryhmäluokista: niin kauan kuin muistan (ja myöskin näyttelysäännöt näin sanovat), niin ryhmiksiin on saanut ilmoittaa paikan päällä. Ainoo mikä on, niin vois kuulutella hyvissä ajoin ja tiedottaa ryhmäluokista. Ylipäänsä semmoi näyttelyn avauspuhe olis must aivan todella tärkeä, siinä vois mainita yhtä sun toista, muun muassa ryhmäluokkien järjestämisestä :)
Lainaus käyttäjältä: "Maiju*"Mä voisin mielelläni olla taas Heidin sihteeri. :)

Ihanaa, mussukkaiseni!  :lov
Mä kävin lähinnä viuhahtamassa näyttelyssä  :shock: Tulin sinne töistä suoraan, arvostelin hamsterit, jaoin palkinnot ja lähin pois (kuskia ajatellen). Suuri kiitos assareilleni sekä iki-ihanalle Maiju-sihteerille  :lov Megajättikiitos myös meidän armottoman tehokkaalle yhdistysväelle, jotka jaksoivat jälleen kerran pienellä porukalla hoitaa kaikki järjestelyt!  :sydan Ite en voi sanoa olleeni avuksi, henkilökohtaisista syistä, eikä se näytä kovin hyvältä tuon ensi näyttelynkään osalta. Mut senmosta se on!
^Otanpa noi sit pois omasta nimilistastani  :D
Tässä on vielä tämä ohje:
viewtopic.php?f=20&t=9647

Minun mielestä on ihan luonnollista, että tuomaritietoja kysellään. Ainahan se harmittaa, jos kyselyt tulevat ikävään sävyyn, mutta toisaalta näiden tietojen ei tietenkään tulisi venyä näin pitkälle. Ulkkispuoli nyt on ikuinen murheenkryyni muutenkin. Eiköhän nää asiat tästä selviä pikkuhiljaa, ja myös minun mielestäni saa perua, jos tuleekin sellainen tuomari mille kokee, että jotain eläintä ei "kannata" viedä.

Itsellänikään ei ole inhokkituomareita ollenkaan, no ainakaan kotimaisissa. On kuitenkin tosiasia, että tuomarit vähän painottavat asioita erilailla. Silloin sellaiset "kynnelle kykenevät" saattavat jäädä kotiin, jos tuomariksi valitaan joku tietty, jolla se ei taatusti ainakaan menesty :D
Ihmettelen juurikin tuota, että millä perusteella tässä nyt ollaan "pakottamassa" näytteilleasettajat tieten tahtoen paperi-ilmoiluun, kun sähköpostitsekin voi ilmoittaa? Se vaihtoehto vain siirtyi tavallista myöhemmäksi, ja se on kieltämättä ikävää ettei selkeää päivää tälle mahdollisuudelle saatu kerrottua. Siitä asiasta saakin valittaa, kuten saisi silloinkin, jos todella oltaisiin vaihtamassa kokonaan sinne paperi-ilmopuolelle. Mutta sellaisesta nyt ei ole kyse. Ja saa mun puolesta valittaa siitäkin että joutuu kynää käyttämään, mutta kun kyse on näin harvinaisesta tilanteesta, niin onko se nyt aivan todella kuolemanvakava asia? Toki jos on lähdössä vaikka matkalle eikä siksi voi odottaa sähköposti-ilmoja, niin on saattanut joutua palaamaan vanhanaikaiseen menetelmään poikkeuksellisesti.

Toiseksi: ilmojen vastaanottajilla ei aina ole tulostinta (esmes meitsi oli hyvän aikaa tuossa kokonaan ilman printtiä), enkä todellakaan itseni kohdalla kokisi reiluksi toiminnaksi, että minun täytyisi omakustanteisesti tulostaa kaikkien ilmot, jotta saisin tehtyä ne näppärämmin. Musteet ovat melkoisen tyyriitä tänä päivänä, eikä yhdellä patruunalla tulosta kovin montaa sivua. Eri asia olisi, jos tulostin olisi yhdistyksen kustantama - silloinhan ne kulut voitaisiin piiloveloittaa näytteilleasettajilta näyttelymaksuissa. Toivon nyt vain tämänkertaisen luettelontekijän puolesta, että sähköposti-ilmoissa olisi käytetty tavallista enemmän tarkkuutta - silloinpa ei tätäkään ongelmaa ole (ja tietenkään kaikki ilmojen vastaanottajat eivät koe niin tärkeäksi korjata kaikkia virheitä kuin minä). Mutta se siitä monimutkaisesta pohdinnasta minun puolestani, väistyn takaisin taka-alalle tämän asian suhteen.

Muistutan vielä tuosta, että jos haluatte niitä VV-ruusukkeitanne tänne, niin ottakkee yhteyttä :)
No nyt on jo pakko kommentoida. Sähköposti-ilmon juuri tämänhetkistä tilannetta en tiedä, mutta uskon että sellainen on tulossa.

Mutta sähköposti-ilmoista: Ilmoittautujista ylivoimaisesti suurin osa kirjoittaa ne ilmot jotenkin pieleen (ohjeistuksesta & tarkkaavaisuuspyynnöstä huolimatta) niin, että niissä on hirvittävä korjaustyö. Siten meikäläinen ainakin kymmensormijärjestelmänkin taitavana huimasti nopeammin lajittelee paperiset ilmoittautumiskaavakkeet luokittain, sukupuolittain ja ikäjärjestyksittäin, ja näpyttelee ne suoraan luetteloksi oikeaan järjestykseen, kuin ensin yrittää saada selkoa niistä ilmoittautumisista ylipäänsä, klikkailee tekstinkäsittelyohjelman ja sähköpostin väliä, välillä etsien että mikä niistä elikoista jo oli siellä luettelossa ja mihinköhän luokkaan se nyt menikään. Ja tähän päälle vielä ne miljoonat korjaukset ja lisäselvityspyynnöt. Siksi en itse otakaan enää ilmoja vastaan, jos ne hoidetaan sähköpostilla.

Ehkä saadaan Galaan jo se internet-ilmoittautumiskaavake kuitenkin.

P.S. Siitä pdf-tiedostosta ei "muuteta mitään asetuksia" vaan jokaiselle täyttökohdalle tehdään oma laatikkonsa ja annetaan sille oikeat arvot ja katsotaan, että se lopputulos on suunnilleen kelpo. Suurin osa ihmisistä laittaa netin kautta ilmot, paperi-ilmoja tulee sellaisilta pienemmiltä ihmisiltä, jotka ilmoittavat noin yhden hamsterin. Siten en ole kokenut vaivan väärtinä lähteä vääntämään siitä täyttöpdf:ää, mutta ketään en kiellä sellaista tekemästä. Ei se suuren suuri homma ole, mutta en ole kokenut sitä tarpeelliseksi (vrt. rekisterikaavake, jossa niitä kohtia on paljon ja papereita joutuu useasti täyttämään monta kappaletta). Olen todella pahoillani jos joudutte joskus harvoin tänäkin päivänä palaamaan pimeälle keskiajalle ja käyttämään kynää. Palautetta saa antaa kaikenmoista (esim. tää sähköposti-ilmojuttu on mennyt myöhäiselle ja ymmärrän, että sitä ihmetellään), mutta tää on jo ehtinyt livahtaa sinne turhanpäiväisen ininän puolelle - näin minun makuuni. Kiitos niille, jotka vielä osaavat käyttää kynää näinkin moderneina aikoina ja ilmaisivat sen :D
Inhottavia tällaiset tilanteet, olen pahoillani ettei homma ole toiminut niin kuin pitäisi  :S  Mutta ota ihmeessä yhteyttä vielä:

johanna.vihavainen (at) gmail.com
Poskipussi-lehti 3/11 (ilmestymiskuukausi elokuu) menee postin kuljetettavaksi tänään perjantaina 19.8. ja se jaetaan kaikille Suomen Hamsteriyhdistys ry:n vuosi- ja nuorisojäsenille.

Lehti viipyy postissa vaihtelevan ajan: joillakin se voi olla jo maanantaina, osalla vasta viikon päästä. Näille aikaeroille emme valitettavasti voi mitään. Odottakaa siis kärsivällisesti. Mikäli et vielä kahdenkaan viikon kuluttua ole saanut jäsenlehteäsi tai sen kanssa on jotakin muuta häikkää (esim. lasku- tai jäsenkorttiongelmia), ota yhteys viipymättä jäsenrekisterinhoitajaan:

Sähköposti: johanna.vihavainen(at)gmail.com
Puhelinnumero: 040 861 2466

Johanna pyytää yhteydenotot ensisijaisesti sähköpostilla. Mikäli otat yhteyttä puhelimitse, muistathan säädylliset soittoajat - Johanna vastaa puhelimeen omalla vapaa-ajallaan.

Muistathan myös pitää osoitetietosi ajantasalla! Muuttunut osoite ilmoitetaan Johannalle.

Heidi Harju
lehden postittaja
Lähetä esimerkiksi sähköpostia jäsenrekisterinhoitajalle:

mailto:johanna.vihavainen@gmail.com">johanna.vihavainen@gmail.com

Kerro koko nimesi, vanha osoitteesi ja uusi osoitteesi :)
Huomatkaahan tämä: viewtopic.php?f=11&t=9270

Eli sähköpostilla päähän mahd. pian, jos tiiätte tulevanne tähän näytsiin ja haluatte ruusukkeenne sinne :)
Nyt saa taas meikäläisenkin kasvattien nimen eteen lykätä Mustikkamaan-liitteen :)

Kaks kuukautta siinä kesti, että päätös tuli :D Mut tulipas kuiteskin!
Grand Gala 2011 -hamsterinäyttely

Aika: Lauantai 26.11.2011
Paikka: Hyvinkään järjestötalo (Munckinkatu 49, 05820 Hyvinkää)
Järjestäjä: Suomen Hamsteriyhdistys ry
Luokat: Ulkomuoto- ja lemmikkiluokat kaikille hamsterilajeille sekä hamstraus- ja parikilpailut. Alle 13-vuotiaat voivat tuoda myös pehmolelunsa leikkimieliseen pehmoleluluokkaan, jossa asiantunteva tuomari arvostelee pehmolelut ja palkitsee parhaat.

Tässä vuosittain järjestettävässä näyttelykauden huipentumassa on jaossa tavallistakin hienommat palkinnot, sekä seuraavat tittelit: S 1 –> GG11, KS 1 –> KGG11, ES 1 –> EGG11, PLH 1 –> LGG11!

Tuomarit:

Lyhytkarvaiset syyrialaiset: Satu Evilampi
Pitkäkarvaiset syyrialaiset: Lotta Ling, Ruotsi
Ei-standardi syyrialaiset: Pernilla Rehnqvist, Ruotsi
Campbellit & kiinankääpiöt: Saija Kukkohovi
Talvikot & roborovskit: Sebastian Mårtensson, Ruotsi
Lemmikkisyyrialaisurokset: Pernilla Rehnqvist, Ruotsi
Lemmikkisyyrialaisnaaraat: Heidi Harju
Lemmikkikääpiöt: Martina Munther
Lasten lemmikkiluokka: Martina Munther

Loput tuomaritiedot tulevat sitä mukaan kun ne vahvistuvat.

Ilmoittautumiset 11.11.2011 mennessä:

Posti-ilmoittautumiset: Veera Kujansuu, Ilomäentie 9 B 56, 00840 Helsinki
Internetilmoittautumiset: //http://www.hamsteriyhdistys.fi/ilmoittautuminen/

Mikäli käytät ruusukepalautusvaluuttaa, ilmoitathan asiasta sähköpostitse tai kirjeitse ilmojen vastaanottajalle samalla, kun lähetät ilmoittautumisia.

Ilmoittautumishinnat SHY:n jäsenille

Standardi- ja koestandardiluokka (ulkomuotoluokkia):
1. ja 2. hamsteri: 6 €/kpl
3. hamsteri ja sitä useammat: 4 €/kpl

Ei-standardiluokka (ulkomuotoluokka):
3 €/hamsteri

Lemmikkiluokka:
1 ja 2. hamsteri: 5 €/kpl
3. hamsteri ja sitä useammat: 4 €/kpl

Ilmoittautumishinnat ei-jäsenille

Standardi- ja koestandardiluokat: 8 €/hamsteri
Ei-standardiluokka: 5 €/hamsteri
Lemmikkiluokka: 6 €/hamsteri

Lasten lemmikkiluokan ilmoittautumishinta (kaikille):

3 €/hamsteri – hamsterin omistajan tulee olla alle 13-vuotias.

Ilmoittautumiset maksetaan ennen näyttelyä seuraavasti:

Maksun saaja: Suomen Hamsteriyhdistys ry
Tilinumero: Nordea 146930-26415
Viitenumero: 4 26118käytä viitenumeroa, jätä viesti-kenttä tyhjäksi

Maksetuista näyttelymaksuista tuodaan kuitti näyttelypaikalle, jota vastaan saa osallistumisnumerot. Kuitiksi käy maksuautomaatilta tai internetpankista tulostettu kuitti. Ilman kuittia näyttelyyn ei voi osallistua.

Ilmoittautuminen on sitova!

Kun ilmoitat hamsterisi näyttelyyn, sitoudut maksamaan ilmoittautumismaksun ennen näyttelyä – vaikka hamsterisi ei tulisikaan paikalle. Näyttelymaksusta voi vapautua näyttelysääntöjen 13 §:n mukaisesti. Lunastamattomat näyttelynumerot laskutetaan tarvittaessa jälkikäteen.

Jälki-ilmoittautumiset

Hinnat (ei jäsenalennuksia!)
– standardi- ja koestandardiluokat: 10 €/hamsteri
– ei-standardiluokka: 7 €/hamsteri
– lemmikkiluokka: 7 €/hamsteri
– lasten lemmikkiluokka: 3 €/hamsteri

SHY pidättää oikeuden olla vastaanottamasta jälki-ilmoittautuneita, mikäli eläinmääräkiintiöt ylittyvät! Etukäteen ilmoittamalla varmistat siis osallistumisesi näyttelyyn. Jälki-ilmoittautumisia vastaanotetaan näyttelyaamuna klo 9–9:45.

Näyttelyluettelo

Näyttelyyn ilmoittautuneista eläimistä kasataan luettelo, jossa ne ovat tietoineen arvostelujärjestyksessä. Luettelon hinta etukäteen tilattuna 1 €, näyttelypaikalla 2 € – vain tilaamalla etukäteen varmistat luettelon saatavuuden.

Yleistä näyttelystä

Näyttelypaikalla on kahvio, josta voit ostaa pientä suolaista ja makeaa syötävää sekä juotavaa.

Kun ilmoittaudut näyttelyyn, sitoudut noudattamaan Suomen Hamsteriyhdistys ry:n näyttelysääntöjä. Voit tutustua niihin etukäteen osoitteessa: http://www.hamsteriyhdistys.fi/nayttelysaannot.php.

Ennen näyttelyä saat erillisen näyttelyvahvistussähköpostin, jossa on kerrottu näyttelyn kulusta, eläinmäärät, tuomarijakauma jne. – tämä tapahtuu jossain vaiheessa ilmoittautumispäivän jälkeen, kun näyttelyluettelo on saatu valmiiksi. Mikäli ilmoittaudut postitse, eikä sinulla ole sähköpostiosoitetta, saat vahvistuskirjeen postitse ilmoittamaasi osoitteeseen.

Näyttelyn tarkemmat tiedot, kuten tarkka tuomarijako, aikataulu, eläinmäärät jne. löytyvät osoitteesta http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi heti niiden varmistuttua – pääsääntöisesti viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.

Näyttelyyn on kaikille vapaa pääsy!

Lisätietoja näyttelystä:

Internetistä: www.hamsteriyhdistys.fi
Sähköpostitse: http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi > keskustelua näyttelyistä.