• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Nöpsykkä

#345
Olin ensimmäiset koulu vuoteni koulu-kiusattu. Ei ollu oikein kamuja :oops:  Valitin äitille,että mulla ei oo yhtään kavereita. Luin hamstereista jonkun vuoden ja menin äidin kanssa "vain" katsomaan talvikkoja... Siellä oli semmonen ihan pikkunen hamsukki joka oli niin ihana että äitiki ihastu. Näinpä meillä tallustelee omassa pikku häkissään 2vuotinen energinen käppäri :) :lov
[size=85]Nöpöni<3[/size]

hamster fani

#346
minä sain ensimmäisen aivan yllätyksenä. Olin aina halunnut hamsterin, mutta vanhemmat kielsivät sen. Eräänä päivänä serkkuni toi hamsterinsa hoitoon koska serkkuni oli lähdössä risteilylle. Kun serkkuni tuli hakemaan hamsteriaan niin hän kysyi että haluanko hamsterin sillä hän myy sen hamsterin. Tiettyhän minä sanoin kyllä. Menin äkkiä äidin luo kysymään että voinko ostaa sen ja jotenkin äiti heltyi. Ja ostin sen. Mutta minä olen sen jälkeen suostutellut vanhempiani että olen luvannut hoitaa hamsteriani ja ostaa ruuat ja sen sellaiset.
pk normaali Syyrialainen Tahvo
normaali Talvikko Papu

Gina

#347
Mun mielestä ei voi niinkään sanoa minkä ikäinen on valmis huolehtimaan lemmikistä, jos on oikeasti kiinnostunut ja valmis hoitamaan eläintä. Tietysti 11 vuotias tarvitsee vanhemmiltaan suostumuksen ja tuen lemmikin hoitoon. Minä sain ensimmäisen hamsterini kun täytin 8, samaan aikaan ystävälläni oli jo hamsteri (hän oli muistaakseni 10 silloin) hamsteri oli hankittu ns. ''heräte ostoksena'' kauppareissulla. No, parin kuukauden päästä hamsterin hankinnasta, ystäväni yritti myydä ja antaa sitä minulle, koska tämä hamsteri oli erittäin aggressiivinen eikä hän jaksanut hoitaa sitä. No, niinhän siinä sitten kävi että ystäväni vanhemmat kyllästyivät ja ystäväni isä vei hamsterin metsään ja pamautti vasaralla päähän.. Tämä ystäväni sai sitten taas vuoden kuluttua kanin, joka lähti kiertoon n. 4kk jälkeen, sen jälkeen hänellä oli vielä marsu ja gerbiilejä, jotka kaikki lähtivät sitten taas eteenpäin.

Minä siis sain ensimmäisen hamsterini ollessani 8, hoidin sen aivan itse. Tottakai äiti oli apuna joskin tarvitsin. Tästä asti minulla on aina ollut omia lemmikeitä, nyt olen 17 ja minulla on koira, kaksi rottaa ja syrkki. Kaikki minun hoidollani. Tämä kyseinen ystävä josta kerroin juuri ^^ on edelleenkin ystäväni ja hän kyselee minulta usein '' Miten sä jaksat noita eläimiä '' Miten sä jaksat ulkoiluttaa joka päivä jotain koiraa'' jne. Kyllä mä jaksan kun olen ne hankkinut ja olen tosissani kiinnostunut niistä ja mun mielestä niiden hoito on kivaa :)

Nappi98

#348
Sain ensimmäisen hamsuni n. 11 vuotiaana ja sama herra asuu meillä vieläkin  :D

Insku

#349
Itse olin 11-v kun sain mellin, ja hyvin ollaan pärjäilty :)

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Deesa

#350
Mulla just menossa suostuttelu. Äiti on ollu silleen "Ei tähän taloon enempää elukoita! Meillä on jo koira ja kaksi undulaattia." Ja nyt oon ollu vähän aikaa hiljaa siitä asiasta. Koko ajan oo kuiteskin selaillu tätä forkkaa yms. Nyt en tiiä uskaltaisko lähettää sille kirjeen, jonka oon jo kirjottanu :/ :D Taidan antaa sen sille ;D
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

Möfö

#351
^Heh, kuulostaa ihan multa muutama vuosi sitten  xD

Mutta itsehän sain kovan kinuamisen, valittelun ja unelmoimisen jälkeen ensimmäisen syrkkini Väinön. Kun Väinö sitten kuoli ei ollutkaan enää mitään vaikeuksia saada Vilho tyhjäksi käyneeseen terraan. Ja nyt tähän tulevaan uuteen tulokkaaseen piti vähän käyttää aikaa (perustella miksi pitäs toinen saada  :roll: ) mutta paljon helpommin se kävi mitä Väinön kanssa oli..
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

Deesa

#352
Joo :D

Mä annoin sen eilen illalla äitille ennen kuin menin nukkumaan ja nyt aamulla se sano et "mä harkitsen..."  :pileet:
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

Markka

#353
Mä kinusin hamsteria varmaa vuoden sitten kun tuli 11 vuotissynttärit yllätysyllätys sain hamsterin! Kun kysyin äidiltä kuinka kauan sen täyty miettiä se sano et ei hetkeekään :)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

coco

#354
luin paljon hamstereista, joten he näkivät että ne oikeasti kiinnostaa. sitten etsittiin kasvattajia ja näin  :)
[size=85]coco meidän pikku vipeltäjä
[/color][/size]

spellcaster

#355
Mulle ei ees pitäny tulla hamsteria  :D

Useamman vuoden tauon jälkeen uskaltauduin taas pyytämään saisinko ottaa gerbiilejä ja sainkin luvan (johtui varmaan siitä että en ollut enää penska ja porukat uskals luottaa että tällä kertaa hoidan ne ihan kokonaan ite  :roll:  ). Pyysin faijaa ajamaan eläinkaupan kautta kun töistä tulee, no ajoihan se, soitti sieltä eläinkaupasta ja sanoi että "ei täällä gerbiileitä oo mutta tossa olis jotain tollasia hamstereita". Sanoin että tuo sellaanen sitten  :D
Tunnin päästä mulla sitten oli hamsteri. Hieman huonoin perusteinhan se oikeestaan tuli mutta ikipäivänä en ole sitä katunut, musta tuli hamsteri-ihminen  :angel

Deesa

#356
Mä saan hamsterin!!!  :taju:  :grin:  :pileet:  :hyper
Mutta lupasin maksaa sen itse (ruoan, tavarat, purut ja itse hamsun) joten siinä menee vähän aikaa... :/

Aluksi en meinannutkaan saada. Äiti oli vahvasti sitä mieltä, että koira ja kaksi undulaattia riittäisivät ja luovuinkin jo toivosta, kunnes tämän keskustelun kautta päätin kirjoittaa äidille kirjeen jossa kerroin, että voin maksaa kaiken itse, ja kerroin hamstereista tietoa; hyvät ja huonot puolet, mitä se tarvitsee jne. Meni vähän aikaa kunnes aloin omatoimisesti tekemään hamsuille virikkeitä ja näytin ne äidille ja iskälle. Sitten iskä suostui ja äiti oli ns. suostunut jo vähän aiemmin (kun oli kirjeen lukenut). :) Kannatti antaa se kirje! ;)

Nyt sitten vain keräämään rahaa =)
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

Meven

#357
Vaikka olenkin 20, niin pakkohan se lupa oli anoa, kun kotona vielä muutaman kuun asun ja meillä oli sääntö, ettei lemmikkiä taloon. :D

Eli oli nää perusjutut: Huolehdin itse, maksan kaiken itse, pidän vain omassa huoneessa.. Eli toisin sanottuna kenenkään ei tarvitse edes huomata koko ötökän olemassaoloa, jos ei itse niin halua. Vaikka toisinhan siinä kävi, kyllä sitä on kaikki täällä pällistelly enemmän ja vähemmän innoissaan.. (;

Sabat

#358
Itse vain otin. Asuin silloin kylläkin koululla.:Dnykyään äiti haluaisi että olisin jättänyt Lenni syrkin asumaan heille kun muutin viime lauantaina.:D

yennni-

#359
mä vinguin mönkijää tarpeeks kauan niin sitten äiti sano että saan hamsterin :) kun siis olin sitä hamsteria halunnut jo pitkään mutta äitee oli tyrmänny ajatuksen
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?