• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Hamsufani97

#855
Hahhahahah   :lol:
Kuulostaa jotenkin niin tutulta tuo että hamsu tuhoaa kaiken ;DD

Marla

#856
Voi jestas... Netta on karannut viime yönä, ja mun pitäis tässä runsaan tunnin päästä lähteä reissuun ja tulla takaisin vasta ylihuomenna. :roll:
Noh, jos ei typykkää löydy, laitan tuon dunan pohjaosan lattialle, jotta neiti pääsee halutessaan omaan pesään nukkumaan ja syömään...
Miksi nuo aina karkailevatkin silloin, kun vähiten toivoisi..?

s.at.u

#857
Onnea Marlalle hamsterin metsästyksessä, mie pidän peukut pystyssä! :]

Vevve

#858
Meilläkin pääsi syrkki tänään karkuun, mutta ei onneksi kauas!
Siivosin terran tänään ja olin näköjään sulkenut ovet huonosti. Ihmettelin huoneeseen tullessani että mitä ihmettä meidän Iisa-kissa oikeen kyttää, kun eihän se yleensä ole kiinnostunut Köntistä. Vilkaisin terraan ja huomasin jonkun liikkuvan lattialla viereisen lipaston alla. Siellähän se Köntsä oli ja nappasin kiinni. Oli tunkenut itsensä ulos kolmisenttisestä raosta, minkä verran ovi oli ilmeisesti jäänyt auki. En yhtään tiedä kauan se ehti siinä seikkailla, mutta luojan kiitos meidän kissoilla ei ilmeisesti ole kovin suurta innostusta näitä suurempia otuksia kohtaan...

Sintturainen

#859
Meiltä lähtee tänään viimeiset näyttelystä tulleet matkalaiset uusiin koteihin, ollut vähän vipinää kun hamsuhuoneessa (joka tod. ei oo iso, pieni vaatehuone) on ollut laskinko että 14 hamsua, joista 5 on omaa  :D

supiainen

#860
voiko hamsterit ripuloida kurkusta? entä oksentaa?
aamulle menin katsomaan nuppua. sillä oli veeseehiekan seassa (annoin sille kalaa ja kurkkua illalla) kalan näköistä mössöä. ja muistelisi että näin on käynyt joskus ennenkin kun olen antanut kurkkua.
[size=85]? Delfoin Elga "Nuppu"
syyrialainen, lk, musta valkoinen, s. 12.2.09 ?
[/size]

Vevve

#861
Testasin eilen meidän X-Men -poikueen näteimmän uroksen Juggernautin, ja sehän oli positiivinen.  :( Se oli diabetesvaarasta huolimatta tarkoitus jättää kotiin vaan lemmikiksi ja näyttelyihin, koska se on mielestäni tosi nätti ja tumma normaali... No, eipä päästä näyttelemään Juggernautin kanssa.  :|

MirkkuH

#862
^voi itku :cry:

Minski

#863
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Testasin eilen meidän X-Men -poikueen näteimmän uroksen Juggernautin, ja sehän oli positiivinen.  :( Se oli diabetesvaarasta huolimatta tarkoitus jättää kotiin vaan lemmikiksi ja näyttelyihin, koska se on mielestäni tosi nätti ja tumma normaali... No, eipä päästä näyttelemään Juggernautin kanssa.  :|
Mutta voihan sitä silti näyttelyihin viedä ? Vaiko eikö ?



Edit. Toi Mirkun allekirjotuksen kuva on kyllä tosi hieno :yes: Oon jo monta kertaa ihastellut sitä :)
Hamsteriton tätä nykyä

Vevve

#864
^ Nuoruusiän diabeteksella se ei selviä seuraaviin näyttelyihin asti.   :(

sarilau

#865
Vevve, otan osaa  :(

Meillä oli kans syrkki karkuteillä eilen illalla. Päästin sen eläinnurkkaan ulkoilemaan normaalisti 21 jälkeen. Se on saanut nyt olla n. 30 - 60 min. siel aina vapaasti. Sit katottiin telkkarii miehen kans olohuoneessa ja kani oli siin lattialla kans. Yhtäkkiä tv tason edestä kipittää Himi noin vaan. Mul meni pari sekunttii ennenkuin edes tajusin, ett tää on totta, et mä en vaan kuvittele et se siin kipittää. Onneks sain kanin heti kiinni (ettei tulis yhteenottoa) ja vietyä häkkiin. Mies otti Himin kiinni ja oli vähän ongelmissa, kun tää hamsterin käsittely on jäänyt viime aikoina mulle ja lapsille. Se oli ihan et hei miten mä saan pidettyy tätä. Aika pitkän matkan se oli jo tullut, ilmeisesti eteisen ja keittiön seinan viertä pitkin olohuonen seiniä seuraten.. Pitää illal kattoo, et mistä se on sieltä päässy, me nimittäin  tilkittiin se just sitä ejatellen et sais turvas siellä urheilla... xD
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

Marla

#866
Meillä on tosiaan nyt toi Netta ollut kateissa kolme päivää... Tulin tänään reissusta ja kävin kaikki mahdolliset paikat läpi, mutta eipä löytynyt. Vanhemmatkin kävivät eilen etsiskelemässä samalla, kun vaihtoivat pikkuisille vedet ja antoivat ruokaa, mutta eivät hekään nähneet missään... :(
Noh, katsoo nyt, josko sitä illemmalla näkyisi. Juotavaa sillä on ollut tarjolla, samaten ruokaa, jonka määrässä ei vissiin ole juurikaan muutosta tapahtunut... Tosin oli hamsteri elävä tai kuollut, kai se etsiessä olisi löytynyt. :roll:

Louna

#867
Kaverilla oli joskus hamsteri useamman viikon kateissa mutta löytyi kuitenkin lopulta elävänä ja terveenä :) (samasta huoneesta jossa oli kadonnut, oli varmaan seikkaillut välissä ties missä kun sitä kuitenkin etsittiin kunnolla) Jos hamsteri on päässyt johonkin toisiin huoneisiin, kannattaa etsiä niistä kummallisistakin paikoista; äiti löysi joskus aikoinaan kadonneen hiirensä elävänä imurin sisältä pölypussista  :D Olen kuullut myös muista imurista löytyneistä vipeltäjistä, vissiin se putki on melko huokutteleva piiloutumistunnelli  :roll:
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Marla

#868
Mulla on onneksi vaan 31 neliötä kämppää, joten ei hamsutin pääse ihan valtaisalla alueella vaeltamaan - ja siksipä luulisikin, että olis helpompi löytää... Tuntuu, että kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin paikat on etsitty jo...

//Jassoo, Piltit katosivat lattialta kiposta, joten jossain neiti on. Harmi vain, että en tuolloin tuota bongannut, mutta josko uusikin satsi kelpaisi... Täytyy väijyä silmä kovana. :D

porsas

#869
Marla, ootko kokeillut ansojen virittämistä? Joku riittävän korkealaitainen laatikko, johon menemään tikapuut ja pohjalle toki tutun tuoksuista purua pehmikkeeksi ja ehkä ruokaa houkuttimeksi. Ja siis ideana se että hamsteri pääsee tiputtautumaan laatikkoon, mutta ei enää sieltä pois  :)

Ja sohvan sisus on aika tehokas piilopaikka. Mun kateissa ollut talvikkotyttö piileksi varmaan jossain sohvan sisällä (siis ei tyynyjen välissä tms, vaan jostain alakautta oli varmaan kiivennyt ylemmäs rakenteisiin).
Talvikkosiskokset Silkkiapina ja Evakkosiili, s. 3.7.2009