Pet-show ja ulkomuotoluokka syrkeille 27.8 Limingassa

Aloittaja Sintturainen, 25.07.11 - klo:09:24

Sintturainen

Ja mulla on sitten rotat, hiiret ja chinsut arvosteltavana myös. Aloitan noilla, mutta niitä oli yhteensä n. 10kpl, että ei pitäis kauan mennä että päästään kääppäreihin  :)

Ulkkiksiin tulijoille vinkiksi, tulostin numerolaput, niin jos löytyy teippiä niin ottakaa mukaan. Toki yhdistyksen puolestakin löytyy, mutta ne tahtovat aina hukkua jonnekin, kun monta ihmistä tarvii yhtä aikaa...

Ja vielä, näyttelyihin kaivattaisiin lahjoituspalkintoja, eli jos löytyy ylimääräistä rompetta, tai jos haluat muuten vaan värkätä esim. ruokapalkintoja, ovat ne enemmän kuin tervetulleita!

EmmaTi

^Jos tuo noita lahjoituspalkintoja, minne tai kelle ne siellä annetaan? Mulla on esim pari juomapulloa (uusia) jotka on syrkille liian painavalla kuulalla mutta sopii varmaan rotille tai marsuille tms

Ja toinen asia... voiko tuoda 3kk syrkin näytteille M-kokoisessa boksissa??

Eve87

^ viet vaan pöydälle lappu kyljessä, että mistä ominaisuudesta palkinto jaetaan :)

voispa ittekkin väsäillä jotain taas. :)

edit// siis sen lajin arvostelupöydälle mille haluat sen jaettavan :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Sintturainen

Juu pöydälle vaan. Voi tosiaan keksiä ominaisuuden (esim. kauneimmat silmät kanilla...) tai sitten jättää sen tuomarin huoleksi kelle haluaa palkinnon antaa. Jos haluaa, voi lappuun laittaa myös kuka lahjoittaa :)

Minä oon ainakin arvostelukaavakkeeseen huomauttanut M-koon boksista, mutta en oo kyllä kuullut/nähnyt että niistä ois sen enempää haloota nostettu meidän näyttelyissä.

EmmaTi

Huh, näyttely takanapäin ja kiva päivä oli.

Omilla hamsuilla meni suunnilleen niin kuin odotin, PAITSI pikku Pähkinä puri Sinin sormen verille ja säksätti aika lailla, taisi säikähtää kun otettiin eka kerran boksista, sen jälkeen ei kyllä purrut harjoitusarvostelussa eikä lemmikkiarvostelussa. Eikä oo kyllä purrut kotonakaan..

Pulmu on ylilihava, tosin hoikistumaan päin. Pitää kai ruveta punnitsemaan, kun silmällä on vaikea arvioida kun joka päivä näkee.

Pieni tyttäreni parka odotteli että saadaanko jotain palkintoa, mietinkin kotimatkalla että olis pitäny tuoda itse lahjoituspalkinnot otsikoilla "terävimmät hampaat" ja "muhkein maatuska" niin olis saatu jotain  :D

Marla

^ Ihan näin OT:na, mutta tuo "muhkein maatuska" oli ihana. xD Sellainen lahjoituspalkinto ehdottomasti joskus!

Sintturainen

Mukava päivä oli, ja paljon eläimiä  :)

Saana

Kyllä tosiaan ihmisen täytyy lapsena oppia sietämään pettymyksiä. Vasta aikuisena niitä kohdatessaan se voi koitua ylitsepääsemättömän vaikeaksi. Ja onko ehkä parasta eläinrakkaalle lapselle, että pääsee koko päiväksi viettämään aikaa äitin kanssa satojen eläinten keskelle. Vanhempien läsnäolo ja lasten kanssa viettämä aika kun ei nykyaikana ole kaikille lapsille mikään itsestäänselvyys.

Mutta kiva päivä oli ja kivoja ihmisiä paljon. Wiidiin kanssa viikonloppu sujui oikein rattoisasti ja Mirauh viihdytti meitä seurallaan automatkalla ja hoiti assarinkin tehtävät moitteettomasti. Pessikin löysi parhaan nukkumapaikan Mirandan sylistä. :sydan Erika sihteerinä oppi todella nopeasti kaavakkeen ja mitä mihinkin halusin kirjoitettavan. Hän hoiti sihteeröinnin oikein mallikkaasti. Kirjottelin muistiinpanoja jonkun verran ja toivis jaksaisi tässä vielä kirjotella teille jonkun yhteenvedon niistä. Ainakin sitä koko näyttelyn BIS1:stä täytyy tulla vielä hehkuttamaan. Oli nimittäin sen verran hieno eläin kaikin puolin!

Eve87

Mahtoi olla melkoinen ylläri tämän BIS1 hamsun omistajalle, todella suloinen hamsu. En vaan ehtinyt näkemään sen kummemmin. Todella mukava päivä kaikinpuolin!  :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Meilläkin tyttö oli huuli pitkällä kun hänen hamsunsa ei voittanut mitään. Mutta musta on vain hyvä lapsillekin opettaa että aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta  :D

Niin on, ja meillä tätä häviämistä on opeteltu mm. painikisoissa, kun molemmat lapset on ikäisekseen isokokoisia niin joutuvat aina ottelemaan itseään jopa 2v vanhempia vastaan  :shock:

Ei se varmaan niinkään pettyny vaikkei palkintoja tullut, vaan suurin murhe oli se että hänen "ikioma" hamsunsa päätettiin aamulla jättää kotiin vaikka oli jo ilmoitettu, kun turkki olikin niin harva kyljistä ja ikää puolitoista vuotta.

Tosiaan kuten Saana sanoi niin nämä yhteiset reissut on kyllä lapselle mieluisia ja vielä kun sai vähän kantaa boxejakin niin koko kotimatka menikin sitten sikiunessa  :)

Iinu

BIS-1 oli kyllä tosi upee :)
Täältäkin päin kiitokset hyvin järkätystä näyttelystä jälleen! Ja menestystäkin tuli taas.
Nyt vaan bussimatkaa ootellessa...

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi

PiiaL

Kivat näyttelyt oli minunkin puolestani ja oli taasen tosi mukavaa ja mielenkiintoista olla sihteerinä ulkomuotoluokan tuomarille. Päivä siinä vieressä vierähti siivillä. :)

Olen myös tyytyväinen meidän menestykseemme, eritoten iloinen olen Igor Juniorin (Pikkumökin Yökyöpeli**) toisesta sertistä ja sijoittumisesta kolmanneksi pitkisten ulkomuotoluokassa. Eikai hyvin paljon voi enempää olla tyytyväinen tuohon "serti"linjaan, kun siinä nyt tähän saakka kaikki omat viisi urostani peräkkäin ovat saaneet joko yksi, kaksi sertiä tai olleet muotovalioita. Lemmikkiluokasta saimme myös kolme kunniamainintaa ja pari erikoispalkintoa.

mirauh

Ensimmäistä kertaa vieräilin OSJH'n nättelyssä ja matkustin Saanan ja wiidiin kanssa kuusi ja puoli tuntia suuntaansa, matka sujui hurjan hyvin hyvässä seurassa. Eihän tuollaisesta reissusta muuten olisi tullut mitään :D

Assarointi oli hurjan mukavaa ja näyttelypaikka oli ihanan avara, ilma huonontui loppua kohden pitkän päivän jälkeen, mutta se onkin pikkujuttu. Suuri kiitos isoista numerolapuista jotka oli selkeästi merkattu, suurella fontilla - helpotti boksien hakemista todella, todella paljon! Omat hamsterini eivät oikeastaan pärjänneet sen kummemmin, ulkomuotoluokassa tuli "hieman" palautetta liika lihavuudesta ja huonosta karvan laadusta/kunnosta, mutta nyt on aika skarpata ja kiinnittää huomiota niihinkin. Saanan hurmasi meidän Liam (Moon Lurjuspoika) joka sai lahjoituspalkinnot "ikiliikkuja" ja "nallenaama" :)

Lisäksi tykästyin tulostauluihin, joita aion ehdottomasti ehdottaa hamsteriyhdistyksellekkin ;)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Sintturainen

Meillä kans tuli kahdelle hamsulle noottiia että ovat turhan pulskia. Juutin laitoinkin heti laihkarille, ei saa enää mössöjä, pelkkiä kasviksia ja hedelmiä vaan tuoreeksi  :D

Kiva että näyttelypaikka oli tykätty. Kyllä me siitä itekki tykätään, vaikka aika kallishan se on.

Saana

Saatinpas vihdoin loputkin tulokset foorumille! :) viewtopic.php?f=19&t=9688