Millä "hoitaa" hamsun rasvaista turkkia?

Aloittaja spellcaster, 26.09.07 - klo:22:25

spellcaster

Siis oiskohan jotain mitä vois vielä lisätä ruokavalioon mikä parantaisi turkin laatua ja vähentäisi sen rasvoittumista. Meillä syödään suht monipuolisesti kasviksia, hedelmiä, lihaa/kanaa silloin tällöin, sallittuja maitotuotteita välillä, perus jyväseosta, kuivattua leipää ym. ylipäänsä sallittua syötävää...
Vinkkejä kiitoos!!  :)

excitant

Vähennät niitä rasvaisia ruokia? Esim. auringonkukansiemeniä

Heli

Itse asiassa liian vähärasvainenkin ruokavalio voi aiheuttaa turkin rasvoittumista...
Destiny's hamsterit 2001-2009

Iiris

Lohta kannattaa syöttää säännöllisesi (esim. kissanpurkkiruuissa on useita vaihtoehtoja, kestävät myös pakastamista. Ei kannata valita sellaista, mikä on kastikkeessa. Ne ei ainakaan mulla hamstereille oikein maistu).

Jos hamsteri tykkää chinchillanhiekassa kieriä, niin sen tarjoaminen kerran viikossa toimii ainakin ensiapuna.

Mappy

Meillä hamsterin turkki rasvoittuu kun ihmiset silittelee aina, eikös voisi siitäkin johtua?
Mä annan ainakin Mustin oleskella chinchillan hiekassa, siitä se meijjän poju tykkää.

-haru-

Meillä hamsut pyöriskelee siinä chinchillan hiekassa, eikä turkki tosiaan näytä niin rasvaiselta.

Woollen

Kaikki hamsterit eivät välttämättä kieriskele kylpyhiekassa, niinkuin ei omanikaan (entiset hamsuni rakastivat siinä kierimistä), joten silloin tällöin ripottelen itse hieman hiekkaa hamsun turkkiin, hieron ja puhdistan sen sitten pois =) On ihan toimiva keino.

Laku-kissa

Niinkuin muut sanoivatkin jo, pari kertaa viikossa laitettuna kylpyastia pitää rasvan poissa turkissa. :D
Jos katse tappaisi, olisin jo haudassa]

5in1

Kaneilla ainaki saa turkin parempaan kuntoon,laittamalla juomaveteen ananasmehua  :P Tiedä sit hamsuilla.
Kotonani ihanuudellansa tilaa vie:
Pk Syyrialainen Magic s. -05 Uros

Nekku

Chinchillan hiekassa se puhdistuu , ainakin meillä aikoinaan.
Yökyöpelin Kikkara \'\'Tofu\'\' 24.9.2007 - 15.1.2009 <3
Jäät mieleeni ikuisiksi ajoiksi, vaikka nukahdit tärkeään heinäpesääsi, ikuiseen uneen. Nyt oli sinun aikasi lähteä, enkä voi käsittää sitä. Nyt on sinun parempi sielä, pilvien päällä. <3

Miharu

Entäs sitten sellainen "lohkeileva" turkki ? Meillä Aapolla ei ole rasvainen turkki, sillä se syö monipuolisesti ja sopivasti rasvaisia ruokia ja kierii pari kertaa viikossa kylpyhiekassa. Kuitenkin sen turkki on "lohkeileva" eikä kylpyhiekkakaan auta.. Voisko joku auttaa?
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

GerbuHamsu

Nasun turkki on tosi pehmoinen. Se popsii Supaa ja Oskua sekaisin sekä tuoreruokaa ja saa kerran tai pari viikossa mahdollisuuden chincillahiekkakylpyyn sekä se pyöriskelee välillä vessalaatikossa papanoiden keskellä xD

HamsterSailor

Mä oon antanu chinchillan hiekkaa astiassa. Se on hamejen mielestä tosi kivaa kieriä siinä :P Tosi hyvässä kunnossa pysyy turkit! :sydan

Mianna

Minäkin kaipaisin jonkun vinkin tuohon lohkeilevaan turkkiin. Tuntuu ettei kylpyhiekka auta eikä öljykään. Iho ei kyllä hilseile. Auttaisiko perunajauho? tai talkki? Vinkkejä?  ;)

Marianne

Vikillä olen antanut aina kerran viikossa olella n.10 min chinchilla hiekassa, kylla jepulis on auttanut suosittelen ;)
? Viki A. Vikkelä ? ? Tiiti A. Tinteriina ?
27.02.2008 ~ 20.01.2010   10.11.2009
Vkh talvikko Vkh talvikko helmiäissafiiri