• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Juuli

#450
Tatu, W A U. :shock: Sinun kumpikin lasiterraariosi ovat todella hienoja, kivan tilavan ja viihtyisän näköisiä! Talvikoilla on kyllä hyvät oltavat noissa. Ensimmäisen terran taso on kiva, tuo päällyste on varmaan todella kätevä - lika ei imeydy puutasoon. Kiva tuo puuputkikin, mistä noin pitkän löysit? Sitten on kaikkea pientä mukavaa virikettä hamsulle ajanvietteeksi, tuskin käy aika pitkäksi. :)
Toisessa on hieno tuo taustapaperi, tuollainen luo aina tietyn tunnelman terraarioon. Erilainen idea sijoittaa juoksupyörä tuolla lailla tasolle, ei usein törmää. Muutenkin edellisen tapaan paljon kaikenlaisia juttuja laitettu. :D
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.

Tatu

#451
^ Kiitos paljon! Ihana saada nuista positiivista palautetta kun välillä tuskailen harmain hiuksin sisustusten kanssa :D Kun ei voi muuntautua itse talvikoksi vaan on yritettävä noita seurailemalla saaha selville mistä pitävät. En ihan ymmärtänyt  mitä puuputkea ylemmässä terraariossa tarkoitit..  :oops:
Joo se tasonpäällynen on ihan vahakangasta, käteväksi todettu!

BooBoo

#452
Meillä pojat asustelevat 100 x 40cm terrassa, joka on jaettu pleksillä puoliksi. Sisustus on vielä hieman kesken...tarkoitus on väkertää molemmille pajusiltoja kunhan pääsen mökille hakemaan materiaalia.



Busmannin kämppä


BooBoon asunto

Juuli

#453
Lainaus käyttäjältä: "Tatu"En ihan ymmärtänyt  mitä puuputkea ylemmässä terraariossa tarkoitit..  :oops:
Hahh, mitäs ihmettä oikein olen kirjoitellutkaan ajatuksissani. :D Tarkoitin tuota etualalla olevaa pitkää pahviputkea.

BooBoolla on hyvä idea tuo terraarion jakaminen. :) Sisustukset vaikuttavat tosiaan hiukan keskeneräisiltä ja asumukset ovat jotenkin tyhjänoloiset - terraarion korkeus ja matalat virikkeet vaikuttaa tähän. Nuo olemassa olevat virikkeet ovat sieviä, mutta kaikkea lisää kannattaa keksiä - mutta niinhän olet tekemässäkin. Busmannin mökki on muuten aivan ihastuttava. :)
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.

Tatu

#454
^ Aaa.. Terveydenhoitajalta, niissä on ollut tutkimussänkyjen päällyspaperit :D

BooBoo

#455
Lainaus käyttäjältä: "Juuli"BooBoolla on hyvä idea tuo terraarion jakaminen. :) Sisustukset vaikuttavat tosiaan hiukan keskeneräisiltä ja asumukset ovat jotenkin tyhjänoloiset - terraarion korkeus ja matalat virikkeet vaikuttaa tähän. Nuo olemassa olevat virikkeet ovat sieviä, mutta kaikkea lisää kannattaa keksiä - mutta niinhän olet tekemässäkin. Busmannin mökki on muuten aivan ihastuttava. :)

Juu, on tosiaan tulossa lisää sälää asumuksiin. En oikein pidä mistään muovihärpäkkeistä, vaan nikkaroin mieluummin itse nuita tarvikkeita ajan kanssa. Olen siniviiräisilleni tehnyt pajusta "rampin" (http://www.tirpat.suntuubi.com/?cat=10) ja ajattelin samalla periaatteella väsätä hamsuillekin jonkunlaiset kiipelytelineet  :)

Nilla

#456

Chion on taas peittänyt siemenkuppinsa puruilla  :S


Ompun itse järjestelty kämppä  :teipit

Ichigon pikku talo

Hirotsukun loota

Niiskun terra

Napin akvaario
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Juuli

#457
Tatu, hah aika kekseliästä. :D
BooBoo, joo itsekkään en pidä näistä neonsävyisistä muovihärpäkkeistä - luonnonmukaisesti sisustetut asumukset ovat aina parhaita.  :) Mutta ei luoja tuota sinun siviviiriäisestesi häkkiä! Jäin vain sanattomana tuijottomaan, tuohan on todella upea! Tuollaiset pajuiset rampit sopisivat varmasti myös talvikoillesi. Tekisi mieli kysellä enemmän noiden valmistuksesta, mutta menisi ohi aiheen.  xD
Nilla, Ompulla ja talvikoillasi on kivat asumukset. Napin puinen tasojuttu on tosi hieno. :)
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.

Hannaaa

#458
Olen katsellut tuommoista Duna Fun häkkiä...
Onko jollain semmosta? Missä niitä myydään? Siitä löytyy helposti kuvia kun menee -> googleen -> kuvahaku -> "Duna fun"
Vai onko se huono hamsterille?

Hannaaa

#459
Lainaus käyttäjältä: "Hannaaa"Olen katsellut tuommoista Duna Fun häkkiä 8-) ...
Onko jollain semmosta? Missä niitä myydään? Siitä löytyy helposti kuvia kun menee -> googleen -> kuvahaku -> "Duna fun"
Vai onko se huono hamsterille?
Sori jos pistin tän väärään keskusteluu :c8 ...

Nilla

#460
^^ Minun mielestä tuo on liian monimutkainen enkä tykkää, mutta ihan okei hamsun asumukseksi, kunhan hamsu mahtuu tuosta putkesta kulkemaan.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Juuli

#461
Hannaaa: Kukaan hamsteriharrastaja tuskin suosittelisi sinulle duna funia. Edullisempi ja parempi vaihtoehto kääpiöhamsterille olisi mielestäni ehdottomasti  Ferplastin Mini Duna: http://www.amazon.fi/images/fer%20minidunahamster.jpg :)
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.

Juulia

#462
Lainaus käyttäjältä: "Hannaaa"Olen katsellut tuommoista Duna Fun häkkiä...
Onko jollain semmosta? Missä niitä myydään? Siitä löytyy helposti kuvia kun menee -> googleen -> kuvahaku -> "Duna fun"
Vai onko se huono hamsterille?

En suosittele hankittavaksi "duna funia" :| . Hamsteri tuskin viihtyy tuollaisessa muovihärpäkkeessä.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Hannaaa

#463
Juu kiitos hyvistä "vinkeistä"... Huomasin että sehän on aivan liian pienikin...

Mustikkamaan

#464
Lainaus käyttäjältä: "Elisabet"Mustikkamaan asumukset on kivasti sisustettu ;)  Mitä ruokaa sä Heidi käytät, näyttänee hyvältä?  :P

Pasture Mixiä mihin oon sekottanu "vähän kaikkea".
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]