Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Heli"Mä en nyt kyllä kässännyt muutenkaan. En ymmärrä miten koulujen alut liittyy mitenkään siihen viikonloppuna olevaan näyttelyyn. Näyttelyitähän on ympäri vuoden muutenkin. Ei ne voi aina osua jokaisen lomille.  ;)
Ei kaikilla ala koulukaan samaan aikaan, että ei sen perusteella oikein voi näyttelykalenteria suunnitella. ;) Ja eikös se nyt ole pääasia, että niitä näyttelyitä ylipäätään järjestetään? :)

Anonymous

onha se kiva juu; peruskoulut alkaa aika yli säännöllisesti ennen elokuun 15päivää.

Aya

^no mut näyttelyhän on onneks viikonloppuna ja silloin ei kenelläkään ole koulua. Ja sitä paitsi, mulla ei edes ole lomaa ollenkaan kun kesäloma menee töitä tehdessä  :kieli Eli mä vaan olen tyytyväinen ku pääsee ainakin yhdeks viikonlopuks reissuun ja kaiken lisäks tämäkin näyttely on näin 'lähellä'! :D

arctican

Niin, lomien aikaan (heinäkuussa) järjestetyt näyttelyt taas saattaa kärsiä osallistujapulasta, kun ihmiset on reissuissa ja mökkeilemässä, eli asioilla on aina kaksi puolta.

Jos Jyväskylään saadaan hamsujen lisäksi muillekin lajeille luokkia, niin Oulusta starttaa varmaan taas halpa bussi sinne päin.

Nyt pelottaa. :shock:
Menen Ellun kanssa tänä lauantaina pet-näyttelyihin, kun kerrankin tässä lähellä ovat! Ensimmäiset näyttelyni ja saa nähdä mitä onnistun sähläämään.. Nämä ovat Pirkanmaan Nakertajien järkkäämät (?) niin onkos niissä sama periaate kuin muissakin? Siis esim. että hamsteri menee veteraaniluokkaan mikäli hamsteriyhdistyksen sivuilla oleva laskuri niin sanoopi? Äääh, olen ihan pihalla koko näyttelytouhusta ja vielä kun tämä tuli niin kamalan äkkiä. :D (Tänään luin vanhoja kaupunkiuutisia ja ilmoitus pisti silmään) Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin. Mutta ihanaa päästä vihdoinkin, Hämeenlinnaan näyttelyitä ollaan odoteltukin!
Niin ja mitenkäs tuon kuljetusboksin koon määrittäminen? Mulla on käytössä ollut FOP- merkkinen (tai niin pohjassa ainakin lukee) kuljetusboksi, joka on pohjapinta-alaltaan liian pieni syyrialaiselle, mutta boksin leveimmästä kohtaa (keskikohdasta) ihan sopiva. Kelpaako tällainen?

maarit

^Ootko käyny Pirkanmaan Nakertajien kotisivuilla jos sielä olis jotai lisäinfoa?Täälä: http://www.pirkanmaannakertajat.net/tapahtumat.html
Itse olen näillä näkymin menossa kans käymään tuola.  ;)
Tällä hetkellä hamsteriton

^ Juu olen käynyt. :)
Sieltä vain ei löytynyt vastauksia kaikkiin kysymyksiini..

Jane_O

Tatu: Pinan näyttelyissä on ihan sama meininki kuin SHY:n näyttelyissäkin, ei eroa mitenkään. Paitsi että ruusukkeet on hiukan erilaiset  ;). Ja luokat menee samalla lailla myös. Mutta veteraaniluokallahan ei sinänsä ole muuta merkitystä kuin että hamsteri voi saada paras veteraani -palkinnon, mikäli vetsku-luokassa on.

Tuosta boksista en mene äkkiä sanomaan mitään... Mutta ainakin jos laitat puruja reilusti (jos korkeus riittää), niin sittenhän hamsulla on isompi "pinta-ala" käytössään jos kerran boksi levenee ylöspäin.

T: Jaana (PiNan hallituksen jäsen) -> eli myöskin paikalla H-linnassa :D
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Ninde

Hamsterit arvostelee SHY:n erikoisluvalla Saana Kankare (hän ei ole vielä valmistunut lemmikkituomariksi), eli tästä näyttelystä saa VH-pisteitä sekä sijoitukset otetaan huomioon valiolemmikkititteliä anottaessa.

Onko Tatun boksi M vai L kokoa? L-kokoiset FOPin boksit on ainakin ihan ok.

Tatu

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Onko Tatun boksi M vai L kokoa? L-kokoiset FOPin boksit on ainakin ihan ok.
Sen kun tietäisi. :roll: Keskikohdasta boksia ulkomitat on mittaukseni mukaan 28x21 cm. Saas nähdä joutuuko tässä boksiostoksille huomenna..

Näyttelysäännöissä sanotaan seuraavaa:

Suosituskoot:

Syyrialaiset: L-koko* (tilavuus 6 litraa, koko 30 x 20 x 20,3)
Kääpiöhamsterit: M-koko* (tilavuus 2,5 litraa, koko 23,2 x 15,3 x 16,6 cm)
Suositellaan myös, että S-kokoisia* bokseja (tilavuus 1 litra, koko 18,2 x 11,5 x 14 cm) ei käytettäisi näyttelyissä kääpiöhamsterien kuljetukseen. Mikäli S-kokoa käytetään, maksimi eläinmäärä boksiin laitettavia kääpiöhamstereita on 1 kpl.

Syyrialaisilla sekä venäjänkääpiöhamsteri roborovskeilla S-koon boksi on kokonaan kielletty. Mikäli hamstereita tuodaan näiden suositusten vastaisesti, voidaan ne jättää arvostelematta.

*) Koot otettu Ferplastin Geo-malliston boksiko'oista, lisätietoa Internet-osoitteesta http://www.ferplast.com. Koska boksimallistoja on monia erilaisia, käsitetään koot noin-arvoina.

Tatu

Juu noita mittalukemia on tullut lueskeltua pariinkin otteeseen!
Ei tässä nyt mitään muuta ongelmaa, mutta mietin vain että haittaneeko boksini pieni pohja-ala.. Mutta tuolla sitten mennään ja jos ei kelpuuteta niin seuraavia näyttelyitä odotellessa, ja uusi boksi hankintaan!

Heli

Eikös noita M-boksejakin kuitenkin SAA käyttää syrkeillä? Ja taitaa tuo Tatun boksi vastata mitoiltaan lähinnä L-boksia. Ne mitathan on muutenkin noin mittoja eikä mitään ehdottomia minimimittoja tm.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Tatu

Okei, hienoa, kiitos vastauksista! :)

GaneshaX

Kun olen yhdistyksen jäsen ja maksanut jäsenen ilm. hinnan, niin pitääkö mulla olla jokin todistus jäsenyydestä mukana?
Se sininen kortti minkä sai kotiin joskus, niin en oikeesti ole löytänyt sitä vieläkään.
Meillä on kotona ihan hirvee paperikaaos, täältä ei löydä mitään.
Hyvä kun ittensä.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki