• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#960
^Mä poistin sen joku aika takaperin, VAHINGOSSA!  :D  Täytyis perustaa uusi. Se oli jotenki "jakautuneena" sekä jalostus- että yleistä hamsterikeskustelua -osioihin, ja ku poistin jalostuspuolelta (ei sen tarvii siellä olla), niin sehän poistu sit kaikkialta.

Olis tärkeetä että siinä synttärilistassa sit ihmiset mainitsisi myös synttärivuoden, koska ei oo mitään järkeä että siellä roikkuu eläimiä jotka on jo kuolleetkin. Et tietyn synttärivuoden eläimiä vois modet sit poistella jos on selkeesti jo hengettömiä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Möfö

#961
Sain kaverilta ilmatteeksi 70x35x40cm kokosen terran ja kauhea hamsukuume jyllää! Mutta ku tuntuu että tuo on aivan väärän kokoinen; liian iso talvikolle ja liian pieni syrkille.  :teipit Aloin kyllä muitakin lajeja miettimään mutta ei ne oikein jaksa innostaa samalla tavalla ku hamsterit...
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

Markka

#962
Kyllä tuo talvikolle sopii :)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

wiidii

#963
Ja myös syyrialaiselle sopii ihan hyvin.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Nape

#964
Meijän Gunvald-talvikko lähti mun kaverille ja sen 7-v pojalle Kokkolaan "koelemmikiksi" tarvikkeineen. Heillä kun on kaksi kissaa, niin mun kaveri ei uskalla ostaa kaikkia tavaroita ja hamsua jos hamsun ja kissojen yhteiselo ei onnistukkaan toivotulla tavalla. Hän saa Gunvaldin suljettua huoneeseen turvaan, kun ovat poissa kotoota eikä kissat pääse sinne huoneeseen, mutta jos ne alkaa oikeen kynsiin ja raapiin sitä ovea, niin eihän ne sitte voi hamsteria vuokra-asunnossa pitää ku menee paikat rikki. Käyvät meillä säännöllisin väliajoin ja kokkolassa on vielä yks hyvä yhteinen kaveri kelle Gunvald voi mennä siks aikaa asumaan, että pääsee takas meille kotiin, jos ne kissat pimahtaa ihan täysin. Ihan kiva juttu :)

Möfö

#965
Vilho oli kolme viikkoa hoidossa (itse olin Englannissa kielimatkalla) yhden tytön luona. Nyt siitä on jo muutama päivä kun kävin hakemassa sen takaisin ja tuntuu että koko hamsteri on ihan eri! Ennen Vilho tuli ihan itsestään kädelle ja yritti kiivetä olkapäälle ym, nyt tuntuu ettei uskalla edes pähkinää ottaa kädestä. Kysyin sitten tytöltä, että onko hän ollenkaan käsitelly, johon sitte vastas että "en uskaltanu ku pelkäsin et puree." Nice. Nyt pitänee sitte alottaa ton "kesytys" uudestaa...

Ja nyt kun vielä etsinnöissä ois vielä se talvikkokin ja sitten alkaa sen kesytys :P
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

mirauh

#966
Kuinka todennäköistä on että hamsterilla voisi olla mahdollisestu puruallergiaa?
Meillä Venicellä ollut mörttiröpöä aikaisemmin tänään sekoitin purujen sekaan normaalia kutterinpurua, ei kovinkaan pölyävää ja nyt tuntuu että Venis aivastelee.
Limakalvot kuitenkin hyvässä kunnossa, vielä.
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

jeebu

#967
Tähän väliin tämmönen, että paljon se 25kg'n säkki kutterinpurua olikaan siellä Agrimarketissa? :)
lk normaali vn Poutapilvi "Pipa" s. 10.09.2010
~ Syyrialainen rakkauspakkaus <3 ~

Anonymous

#968
^Ei ole enää 25kg vaan 20kg ja hinta 6,50€

mirauh

#969
^Meille taidettiin ostaa joku agrimarketin säkki ja se oli täynä isoja tikkuja:(
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

lentsu

#970
Lainaus käyttäjältä: "mirauh"Kuinka todennäköistä on että hamsterilla voisi olla mahdollisestu puruallergiaa?
Meillä Venicellä ollut mörttiröpöä aikaisemmin tänään sekoitin purujen sekaan normaalia kutterinpurua, ei kovinkaan pölyävää ja nyt tuntuu että Venis aivastelee.
Limakalvot kuitenkin hyvässä kunnossa, vielä.

Ei kovin tavallista mutta ei täysin tavatontakaan. Mulla on ollut yksi puruallergikko, ja kun ottaa huomioon miten kauheasti noita hamsui on vuosien varrella ollut ja tosiaan tää on ollut ainoa, ei se ehkä kovin tavallista ole. Sillä oireilu oli tosin varsin rajua ja kohdistui ihoon. Eli kaikki karvat lähti ja iho punoitti vatsan alta + kaikista purun kanssa eniten kontaktissa olevissa ruumiinosissa, jos piti missään puumatskussa. Hamsteri eli elämänsä sitten paperisilpussa ja siinä asuessaan kasvatti kauniin turkin ja iho pysyi kunnossa. Jalostukseen sitä ei tietty voinutkaan sitten käyttää, allergiat kun periytyvät.

mirauh

#971
^Kiitos paljon vastauksesta, onneksi meillä ei noin tajusti olal reagoitu, ainakaan vielä. Seuraan tilannetta, mutta on hyvä tietää että tälläistäkin ilmenee!
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Mustikkamaan

#972
Mulla on ollut puruallergikkoja useempikin. Joskus se tosin on semmosta, että erityisen pölyävän purun myötä veret tulevat nenästä mutta se menee ohi sit ku pahin pöly laskeutuu, eli tavallaan on vaan herkät limakalvot jotenkin sille purupölylle. Joillaki ei sit mee ohi, et verta tulee jatkuvasti nenästä, niin siihen on auttanu haapa- tai leppähake.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sintturainen

#973
Onko siellä päin agrin puru säkeissä, vai sellaisissa "paaleissa", mihin se on puristettu?

Mustikkamaan

#974
Paaleissa (siis jahka multa kysyit). Agrin puruihin oon ollu pääsääntösesti ihan tyytyväinen.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]