• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hassuinta/turhinta mitä olet eläinkaupassa nähnyt hamsuille

Aloittaja Minski, 19.07.07 - klo:19:48

« edellinen - seuraava »

jjenna

#90
Mä taas oon aina ihmetelly et miks tollasii nappeja pitää antaa, eiks ihan perus tuoreruoka kävis, on varmaan lisäaineettomampaa ja muutenki jotenki "järkevämpää"  :D
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Eevi

#91
Lainaus käyttäjältä: "jjenna"Mä taas oon aina ihmetelly et miks tollasii nappeja pitää antaa, eiks ihan perus tuoreruoka kävis, on varmaan lisäaineettomampaa ja muutenki jotenki "järkevämpää"  :D

Kyllä meillä syödään ihan perus jyväseosta ja sitten siinä rinnalla aina välillä jotain herkkuja. Kyllähän me ihmisetkin välillä herkutellaan, vaikkeivat ne karkit olekkaan mistään terveellisimmästä päästä ja niitä ilmankin tultaisiin toimeen. Minusta se on kiva antaa hamstereillekkin herkkuja, nekun niistä tuntuvat tykkäävänkin. :)

Niin ja tottakai meilläkin tuoreruokaa syödään joka ilta! Eihän ne napit ja herkut tuoreruokaa korvaakkaan.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Minski

#92
Kyllä mäkin oon joskus hemmotellut omia hamsuja erilaisilla napeilla, en näe siinä kauheasti pahaa, kunhan niitä ei joka päivä anna. Terveellinen ruokinta on toki tärkeä juttu hamsuilla(kin), mutta ei mun mielestä siinäkään tarvi niin äärimmäisyyksiin mennä, etteikö jonkun omenanapin tms voisi silloin tällöin antaa. Tuskin meistä ihmisistäkään kukaan voi sanoa syövänsä pelkästään terveellisesti, joskus vain tuntuu, että ihmiset on jostain syystä huolehtivaisempia ja fanaattisempia lemmikinsä ruokavalion terveellisyydestä kuin sitten taas omastaan :)

Toi Eevin linkittämä juoksupallorata ei kyllä kovin mukavalta näyttänyt, siis hamsua ajatellen, voin kyllä kuvitella joidenkin ihmisten kannalta tuon hauskaksi. Jossain telkkariohjelmassa oli joskus hamsterikisa, missä hamsut laitettiin tollasta rataa pitkin juoksupalloihin :nops:

Kultahamsteri<3: Ne putket olis muuten aivan loistava juttu, jos ne tosiaan olis hiukan isompia, uskon että syyrikset tykkäis semmosista tosi paljon. Valitettavasti ne putket on sen verran pieniä, että mulla ei olis itellä kuin kaksi syyristä (hoikkia ja pieniä molemmat) joille voisin uskaltaa sellasia laittaa, normi-kokoiselle syyrikselle, joita meillä on suurin osa en uskaltaisi. Jos myytäis isompia putkia niin sellaisia voisin hyvinkin laittaa hamsuilleni :)
Hamsteriton tätä nykyä

petosiru

#93
Jeps, samaa mieltä minäkin et turhiahan ne herkkunapit yms on, muttei sentään vaarallisia!
Itekin ostin tarjouksesta Jouluksi jyrsijännameja samalla kun koirat&kissatkin
saivat omansa. Jyrsimet syövät meillä kuitenkin pääasiassa "fiksusti" kuten muutkin elukat..
Paitsi 2 jalkaset ei tosin niinkään!  ;)

Mulle tuli jonkun käyt.ostamani dunan mukana leveämpiä
putkia, niistä mahtuu hyvin syrkkikin..
Ja löytyyhän niitä rotillekin tarkotettuja, ne ainakin passais.
Miten ne sais dunan ulkopuolelle kiinni onkin jo toinen juttu!
Mutta ehkä Ferplast alkaa valmistaa hamsudunastakin sitä
versiota, jossa lisänä kalterikerros, jossa putki ulkopuolella..   :D
Robojen dunassa kulkee putkea ulkopuolellakin ja kundit
tykkäävät niissä vipeltää.. =) Aina en kuitenkaan niitä pidä
et poitsuil ois jtn vaihtelua..
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Rassy

#94
Vöäh, melkein kaikki hamsterille muovistä tehty tavara on turhaa. :-) Voin uskoa että suurinosa/kaikki hamsterit enemmän tykkäävät puusta ja luonnollisista materiaaleista.

Menee hermot, kun näen eläinkaupassa tuollaisen auton. :D:D
Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta!

Eevi

#95
Minun edellisellä hamsterillani oli joskus putkihäkki, missä oli aika tilavat putket ja kyseinen hamsteri jopa kääntyi niissä, se kyllä näytti jo kamalalta, mutta hamsteri harrasti kääntyilyä niin usein, että tuskin sitä sattui yms. Kyseinen hamsteri ei tosin ollut mistään suurimmasta päästä, mutta ei pienimmästäkään.  Tämä hamsteri myös hamstraili putket täyteen, pissi niihin ja nukkui niissä. Se rakasti putkiaan. Kun siirsin herran dunaan minun oli pakko laittaa sinnekkin putki, josta hamsteri myös meni usein läpi. Eihän sen rakastamia putkia voinut kokonaan poiskaan ottaa. Jossain häkeissä on kyllä aivan liian pieniä putkia. :/
Nykyiset hamsteit asuvat terraarioissa, missä ei muuta olekkaan kuin puuta, muovista ei ole muuta kuin tuoreruokakipot.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Anonymous

#96
Minski kirjoitti:

Kultahamsteri<3: Ne putket olis muuten aivan loistava juttu, jos ne tosiaan olis hiukan isompia, uskon että syyrikset tykkäis semmosista tosi paljon. Valitettavasti ne putket on sen verran pieniä, että mulla ei olis itellä kuin kaksi syyristä (hoikkia ja pieniä molemmat) joille voisin uskaltaa sellasia laittaa, normi-kokoiselle syyrikselle, joita meillä on suurin osa en uskaltaisi. Jos myytäis isompia putkia niin sellaisia voisin hyvinkin laittaa hamsuilleni :)


okei, eli turha ees yrittää? :D vai? ku en kyl halua sitä riskiä että leevi parka jäis putkeen jumiin...  :nops:

Suklaa

#97
Näin tänään eläinkaupassa hamsterin "kaulapannan" ja talutushinan... :roll:
Sen pakkauksen kuvassakin hamsteri näytti siltä että kuristuu pian :shock:  Muita tyhmiä juttuja mitä olen nähnyt ovat ainakin pesävanu, jotkut todella pienet putkihäkit, juoksupallo ja hajustetut purut. :c8
hamsteri Nöpi, lk normaali uros
hiiret Suklaa, Pähkinä ja R.I.P. Piparminttu

ZiiCan.

#98
Juu, tässä yksi päivä näin eläinkaupassa sellasta mansikan tuoksuista ''hajustetta'', mitä suihkitaan hamsun terraarioon tai kanin häkkiin, ettei haise..pullon kyljessä luki; ''blääblään avulla, sinun ei tarvitse enää haistella parhaan ystäväsi ominaishajua'', tai jotain sinne päin. Sitten siinä luki myös, että: ''Suihkutathan blääbläätä vain 1-2 suihkausta kerran päivässä'', tai jotain sellaista, en tarkkaan muista..oli kuulemma joku uutuustuote... :x, hirveitä tuotteita!

Niin ja minun mielestäni, herkkunappien sijasta käy ihan hyvin vaikka joku marja tai vaikka banaanilastu.. :)
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Miipemi

#99
Lainaus käyttäjältä: "Kadi"Kerran näin faunattaressa kiipeilyseinän, johon oli liimattu kivasti pikkuisia puunpaloja jotta sitä pitkin voi kiivetä ylös. Hamsterihan siinä paketin kuvassa oli...

Muuta turhaa on tietty kaikki pesävanut, hamsteripallot ja -autot ja valjaat ehdottomasti.

Minulla on tuollainen kiipeilyseinä talvikollani ja se on kyllä ollut kovassa käytössä! Nyt se on syrkilläni ja syrkkikin siinä on jo paljon kiipeillyt.

Minun mielestä turhia ovat kaikki pesävanut, juoksupallot, liian pienet juoksupyörät, juoksupyörät jotka eivät pyöri hyvin, Heinäseimet hamsuille (Syövätkö hamsut heinää?) ja valjaat.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Rose

#100
Mun mielestä heinäpallot ja heinäseimet on tosi turhia ja vaarallisia, sillä hamsteri jää todennäköisesti jumiin niihin.

Vevve

#101
^ Nehän ei yleensä taida olla edes hamsuille tarkoitettuja, vaan marsuille ja kaneille.  ;)

Rose

#102
^ Kyllä oon parissa eläinkaupassa nähnyt heinäpalloja mikä nimenomaan myydään "hamsterin heinäpallona"

Nape

#103
Meillä on sellainen heinäpallo, jossa on tarpeeks isot aukot ja se on mieleinen, samoin sellaisessa pupunheinässä möyhiminen on Minnin mielestä kivaa. Sitä heinää on myös innoissaan käytetty myös pesänpehmikkeenä. Se on sellasta pehmeetä ja pientä hyvätuoksuista heinää.

Mut ihmeelinen on mun mielestä kankaasta tehty iglu tai koirapedin tapainen hamsterinpeti xD

Miipemi

#104
Vevve/ Olen varma, että se heinäseimi, jonka minä näin oli tarkoitettu hamsuille, koska se oli niin pieni, ettei kanille tai marsulle olisi mitään järkeä antaa sellaista kämmenen kokoista seimeä.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3