• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamstereidenne nimien selitykset

Aloittaja Juulia, 17.09.07 - klo:21:55

« edellinen - seuraava »

minttunen

#30
Myyrä: Sillä oli tuo nimi jo kun se tuli mulle enkä vaihtanut sitä kun se sopi Myyrälle ihan loistavasti.

Siiseli: Kun olin pieni, kutsuin lapasista ja hanskoista irtoavia, untuva-hahtuvia siiseleiksi. Musta se oli soma nimitys joten päätin nimetä hamsun sen mukaan.

Nokkonen: Mietin pitkään Nokkoselle nimeä. Ja päädyin siihen koska se kuulosti mukavalta ja Nokkonen jotenkin näytti ihan Nokkoselta :D

[size=85]Tahmatassu <3 R.I.P. Myyrä, Siiseli ja Nokkonen[/size]
[size=85]mukana menossa mäyris-tyttö Pipsa ja poikansa Pessi[/size]

.Jogu.

#31
Edesmenneet talvikkoni olivat Helmi ja Muru.
Helmi oli oikealta nimeltään Newer Newer, mutta kutsumanimeksi tuli Helmi, kun tyttö oli helmiäisnormaali ja sellainen ihana pieni pallero :sydan
Muru tuli eläinkaupasta ja tiesin jo pitkään etukäteen, että seuraava hamsterini olisi Muru. Keksin sen yhdestä kirjasta ja se sopi niin hyvin pienelle hamsterille.   :)
Nykyinen syrkkipoikani on koko nimeltään Roger Tappi Taylor  xD  Poika on eläinkaupasta ja tavallaan serkkuni lahja minulle. Serkkuni keksi sille nimen Queenin rumpalin, Roger Taylorin mukaan. :sydan  Kutsun poikaa milloin miksikin, mutta useimmiten ihan vaan Rogeriksi.
Roger, ihana syrkkipoikani <3  ( Muistoissa suloiset talvikkotytöt Helmi ja Muru  <3 )

Nilla

#32
Symphatil Takiainen ''Omppu'' Ompun nimi oli päätetty jo ennenkun se muutti meille. Jotenkin vain päätin että ekasta hamsustani tulee omppu.
Nappi Napin ostin eläinkaupasta. Kun olimme äidin kanssa kotipihalla ajattelimme nimiä ja, kun silmiä oltiin katsottu ja ne oli niin nappimaiset niin nimeksi tuli Nappi  :D
Satumetsän Valentina ''Niisku'' Niiskun nimen keksisin vain jostain kun mietin n kirjaimella alkavia nimiä sitten mieleen juovahti ''Niisku''
Ichigo Olen aina pitänyt tästä nimestä koska se on japanilainen, päätin sitten antaa yhden poikasen nimeksi Ichigo, kun muillekkin annoin japanilaiset nimet. ichigo jäi sitten kotiin.
Hirotsuku Ichigon veli, annoin kaikille pokasille japanilaiset nimet, ne ovat niin hienoja.
Chion Sama kun Hirotsukulla
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

millamaariak

#33
Linnunradan Valkoinen Tiikeri on "oikea" nimi, mutta en osaa sanoa hamsteria tiikeriksi  :haha , joten piti keksiä uusi nimi. Mietittiin miehen kans monta päivää sopivaa nimeä, mutta mikään ei oikeen ollut tätä hamsua kuvaava. Samalla kutsuimme sitä ihan vaan pikku-ukoksi ja se nimi sille sitten jäi; Pikku-Ukko.  :D Vaikka uusi nimi on tuommonen tavallinen, niin se kuvaa meiän hamppelia hyvin: se on pieni ja se on poika.
...me kaksi, talvikko ja 4 gerbiiliä...

Zelda

#34
Hilma oli nimenä ollut mielessä jo pitempään. Minua harmitti pitkän aikaa kun en nimennyt ensimmäistä hamsteriani Hilmaksi (oli syntynyt Hilman päivänä). Joten kun tuo toinen hamsteri tuli taloon, sen nimeksi tuli sitten Hilma. Olen nimeen varsin tyytyväinen, vaikkei se niin kauhean kummallinen olekaan.

Tatu

#35
Elena = "Ellu" - kasvattajan antama nimi, ja lempinimi tuli automaattisesti oikeasta nimestä, sen enempää miettimättä.

Spinelli = "Nelli" - ennen Nellin hakemista kasvattajalta en tiennyt tämän oikeaa nimeä ja minulla oli suuri tuska ja vaikeus miettiä kivaa nimeä tyttötalvikolle. Noh, kasvattajalla kun sain paperit käteen, vilkaisin nimi- kohtaa; Spinelli. Eipä sitten tarvinut enempää miettiä kutsumanimeä.

Bourbon Cobbler = "Timi" - kasvattinimestä en saanut väännettyä mitään järkevää lempinimeä. Käväisin muutamalla nimisivustolla (on niin kovin huono mielikuvitus..) ja päädyin  Timiin. Se on lyhyt ja mielestäni sopii tuolle pojulle, enkä ole törmännyt sen nimiseen hamsteriin aikaisemmin.

Pauliina

#36
RöLLi: Koska mietiskelin että sitten kun saan toisen hamsun sen nimeksi tulee MiLLi.. Ja siin rölli elokuvas on rölli ja milli... xD
<3 Just live with it <3

Omppu

#37
Vanilla "Vani"
En meinannut millään keksiä nimeä Vanille. Mietin äitini ja siskoni kanssa pitkään nimeä, kunnes sisko ehdotti Vanillaa. Mietin nimeä vielä yön yli ja päätin että siitä tulee sitten Vanilla. (:
Cindy (roborovski, norre 10.2005-6.10.2007 R.I.P.) Sandy (roborovski, norre 10.2005-26.2.2008 R.I.P.) Vanilla (syyrialainen, creme 12.9.2007-31.12.2009 R.I.P. )

Pallero

#38
Hamsterini nimi on äitini keksimä, se on Pallero, niinkuin minunkin nimeni täällä. Se on minusta söpö, ja ihana nimi :lov!!!

laudeliina

#39
Romeo "Justus"= Ajattelin ensin antaa Romeon nimeksi, mutta sitten veljeni oli jo monta päivää hokenut "Mä oon Justus lohikäärme" ja samalla heiluttanut käsiä niinkun korvina (perheen oma vitsi) niin sitten lopulta minunkin oli myönnyttävä siihen että kaikki kutsuivat Romeota Justukseksi... :mrgreen:

Theo

#40
Theo Sai nimensä jo ennen kuin tuli meille. Katsoin The Hauntingia(elokuva),jossa Cathrine Zeta-Jones näytteli samannimistä naista.

Linda Vääntelin jälleen kerran englanniksi nimiä suussani ja se tuntui sopivalta

Hannibal On oikeastaan nimeltään Hopkins,mutta Hannibal on hoidettaessa helpompi lausua "Hannibal,tule tänne xD ". En kuitenkaan osannut päättää kumpi nimi on parempi,olin kuitenkin päättänyt nimetä herran Hopkinsiksi ennen kuin edes meille tuli ja päätin että se saa pitää molemmat. Puhun siitä siis molemmilla nimillä. Ja arvatenkin Anthony Hopkinsin mukaan nimetty.
Muistoissamme Hyny sekä Theo
Poistuivat sateenkaaren tuolle puolen 6.2.2008

piksu

#41
Nöpsö
_Kun haettiin Nöpsöä eläinkaupasta, matkalla mietittiin nimeä kuumeisesti. Tämä sitten jäi koska näytti ihan Nöpsöltä  :)  Ei ehkä poikamaisin nimi, mutta ihan hyvä silti.

Puhvi
_Ensiksi piti antaa nimeksi sopuli, koska värityksestä tuli se mieleen. Hamsterin kotiuduttua neiti saikin nimekseen Puhvi." Se vaan tuli jostain", eli en osaa sen paremmin selittää miksi ja mistä. xD
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

jennu

#42
pontuskselle mietin nimeä kovasti...siitä meinasi tulla hilleri, mutta matkalla ajattelin että:pieni-paksukainen otus on pontus :D
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

GaneshaX

#43
Satumetsän Qarlos, on ihan vaan Huli.
Kun se on ihan Hulin näköinen :mrgreen:  (vaikka hoikka poika onkin)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

zanakurre

#44
Belldandy oli vaan niin Belldandyn näköinen. Siitä lempinimenä Bellis joka on helppo sanoa kutsuessa.

Bonaparte tuli siis kaveriltani, joka kyseisen nimen oli hamsulle antanut. Bonaparten nimi tulee eräästä roolipelistä, jossa oli keltainen, epämääräinen syöppö otus jonka nimi oli Bonaparte.