Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Shimmer

Lainaus käyttäjältä: "Nenannabanna"Tässä on Silppurin koti, Silppulinna. Onkohan tuo syrkille liian korkea pudotus jos se kiipeää ketjuja pitkin kattoon ja putoaa sieltä? Silppuri on aiemmin tehnyt niin, kun riippukeinu oli vähän eri lailla. Mutta ei se ollut millänsäkään, meni vaan uudestaan ja tippui taas. Tässä on siitä video: //http://vimeo.com/24658915. Mutta voiko se siis olla haitallista, vaikka hampsteri käyttäytyy niin kuin mitään ei olisi tapahtunut? Mietin vaan, että pitäiskö noi ketjut vaihtaa vaikka fillarin jarruvaijereiksi, ettei niitä pitkin pääse kiipeämään. Koko terran korkeus on jotain 60 cm.

edit: lisäsin videolinkin

Tostahan tuli hieno! :)

PS. Multa ostettu terra  :P
No hyvä juttu ^  :D

Mä ihastuin noihin nyt täysin ja tosiaan sitten kun hiiristä aika jättää niin tuohon jättiterraan voisin hankkia pari roboa  :)
Tosiaan nuo hiiretkin siellä tällä hetkellä, pissivät sinne tänne mutta kuiviketta aika reilusti. Pari kertaa ovat pissineet vanerin päälle, mutta mitään ongelmia ei ole ainakaan vielä sen suhteen ollut > ei ole imeytynyt vaneriin vaan jäänyt ns. klöntäksi siihen päälle.

Eli kun kuiviketta on paljon, niin ei imeydy pohjaan asti  :)  Ja kerran viikossahan tapana siivota ja pyyhkäistä se pohjakin kostealla rätillä.

Eli siinä mielessä on ihan turvallista?  :D

--

Roboista kun ei kauheasti ole kokemusta, ainoastaan syrkeistä ja talvikoista  :)
Onko robot kovia järsimään esim. vaneria? Olen miettiny robojen hankkimista sitten kun ei noita hiiriä enää ole (kauan joudun varttumaan, mutta silti!) ja mulle vapautuis iso terra, jossa on noin 1cm vaneripohja. Hiiret tuota pohjaa jo muutamasta kulmasta järsiny, mutta virikkeillä olen nuo saanut hyvin tukittua, eivätkä ole sen koommin pohjaa edes yrittäneet järsiä.

Nyt heräskin se kysymys, että jos tukkisin virikkeillä nuo kulmat, niin etsisivätkö mahdollisesti uuden kohdan jota alkaa järsiä? Vai onko turvallisempaa teetättää terraan lasi/pleksipohja?

-Kiitos oikein paljon vastauksista- :)
En oo koskaan pahemmin kellosta katsonu että kauan sitä aikaa kuluu, mutta jos arvoilta heitän ni reilu 20min.
Pesävanu, eriväriset pesäpaperisilput, juoksupallot, pinnalliset juoksupyörät, sit näitä leluautoja yms. , valjaat... Sitte mones kaupas on semmosii puisia putkia joissa on niitä reikiä. Ei niistä mahu mikään elävä olento niistä rei'istä  :shock:
80x30cm kokoinen terra on hyvän kokoinen syyrialaiselle  :)

Kahdelle talvikolle suosittelen vähintään 60x35, vaikka sanotaan että 50x30cm olis kahelle hyvä. Ite oon vakaasti sitä mieltä että se ois kahelle liian pieni.
Kyllä me ainaki ollaa joskus saatu kaikenlaisia tyhjiä karkkilaatikoita sun muita ilmasiks kaupasta. Kannattaa käydä kysymässä että saako  :)
Hyvähän se vaan on varmasti kun pääsee tyhjistä lootista eroon, täällä ainaki on mielissään ku joku niitä huolii.
Ensimmäisen hamsterin sain 14 vuotiaana, kysyin vaan et "Äiskä, saanko hamsterin?" , seuraavana päivänä äiskä lähti kauppaan ja tuli hamsterin kans kotiin  :grin

Nää 2 mitä mulla nyt on, ni ei tarvin äiskältä kysyä. Äiskä on sitä mieltä et "Osta mitä ostat, ei ne mulle tuu".
Ite en paljon perusta noista monikerroshäkeistä. Ne on usein aivan liian pieniäm eikä hamsterit usein tykkää ees kiivetä tasoilla... Mulla oli aikoinaan hamsterilla 3-kerroshäkki, eikä hamsu paljon tasoilla ollut muutakun sen että kattoritilässä roikku jonkun aikaa ja touhus alakerroksessa kaikkee muuta.

Ite ainaki suosin dunia ja terroja, joihin saa sitte ite kyhättyä jonkunmoisen pienen tasanteen ja niihin saa muutenki enemmän purua ku häkkeihin.

Ja siitäki, että usein nuo monikerroshäkit on liian pieniä.
Se on muuten harmillista kun ne dunat uppaa menee rikki aina lähetyksen aikana... Mulle tuli kyl sillon tolle syrkille onneks ihan ehjänä, hyvin pieni särö oli yläreunassa, mut se nyt ei haittaa.

Ite ainaki ottaisin yhteyttä ko. kauppaan josta olisin tilannut dunan ja jos se on rikki. Haluaisin rahat takasin sillä ehdolla että lähettäisin dunan takaisin kauppaan.
Kiitos! Niin innoissani kattelin noita terroja sieltä etten tota tekstiä edes huomannut  xD
Tällä hetkellä reilu 1v 7kk , Roomeo herra-papparainen.  :D  [syrkki]
Toinen on sitte hieman nuorempi, reilu 1v 2kk , Niki-neiti [talvikko]

Vanhin hamsteri mikä on ollu, ni oli 3v 4pvä. Ihana herra oli  :lov
Onko muuten kellään mitään tietoa että saako tuolta Iso Pekalta tilattua vielä niitä terroja??

Oon nyt pari viestiä lähettäny sähköpostiin, mutta mitään vastausta ei oo kuulunu  :roll: