• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Hessuinen

#660
Täytyypä nyt vielä kommentoida tuohon parin sivun takaiseen putkikeskusteluun, eli tänään löysin skanssin faunattaresta niitä pari kappaletta myytävänä, aika kivan kokoisia ja putken halkaisija 10cm. Mutta se _hinta_, yhdestä putkesta pyysivät vaivaiset 17,90e, ja eipä ainakaan mun kukkaro kestä tuollaisia hintoja.. :roll:
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

metsku

#661
Mutkaputkia oli myynnissä hyvinkään salamanterissa! Siis noita syrkki-rottakoon :)

niiscuneiti

#662
Meille muutti eilen nuori syrkkineiti ja tällainen asumus oli odottelemassa. Kokoa 100*35*40 ja virikkeitä aletaan nyt sitten muokkailemaan sitä mukaa, millaiseksi touhuajaksi neiti paljastuu :) Viivi Pumpaseksi ristitty neiti näkyy vessalaatikossa peseytymässä


EmmaTi

#663
^Onko sulla mitään kantta tohon? Kannattaa viritellä joku verkko siihen, ainakin tohon päähän missä toi taso on. Meidän ensimmäinen hamsu karkasi juomapullon ripustuksia pitkin tuon korkuisesta altaasta.
On kyllä Viivi Pumpasella ihanan iso asumus!!  :)

niiscuneiti

#664
Verkkokansi ei ollut paikallaan kuvien ottamisen aikana :)

Minski

#665
niiscuneiti: Mielettömän ihana terra, tykkään :sydan

Mulla kävi niin upee säkä, ettei tosikaan. Sain nimittäin tänään ilmaiseksi ison terraarion ! Terraario on mitoiltaan 100x50 cm ja ei maksanut mulle mitään, sen omistaja halusi siitä vain eroon eikä tyrkytyksistä huolimatta suostunut ottamaan rahaa, mieletön säkä tuo terran saanti, oon niin ilonen <3

Terrasta kuva

Sisustus on ihan alkutekijöissä vielä, mutta jahka tilipäivä parin viikon jälkeen koittaa niin sitte pääsee virikeostoksille :)

Terraarioon pääsi asumaan Lottiina ja sehän rakastui siihen oitis; ihan hirvee purujen mylläys ja sukeltelu alkoi siellä, neiti on kuin myyrä; mitään ei päälle päin näy, mutta purujen alla liikkuu xD Lottiina on ilmiselvästi terraariohamsu, nauttii kyllä ihan kympillä tuolla, ihana tunne itelläkin :)

Tässä pari kuvaa Lottiinasta nauttimassa terraarion mahdollistamista purukylvvyistä:





Hessuinen: Herramujee mikä ryöstöhinta niillä näkemilläsi putkilla :shock: Johan niitä myydään tuohon nähden netissäkin "edullisesti", kun hintaa on liki puolet tuosta kappaleelta.

Lainaus käyttäjältä: "metsku"Mutkaputkia oli myynnissä hyvinkään salamanterissa! Siis noita syrkki-rottakoon :)
Minkä hintaisia nämä olivat ? Hitsi, ei joku haluais ostaa niitä mulle muutamaa ja tuoda Hyvinkään näyttelyyn :P Mä niin haluaisin noita isoja putkia, mutta vaikka täällä Treellä on noin miljoona eläinkauppaa (en liioittele koskaan :D) niin missään ei oo noita syyrisputkia, ihan mälsää.
Hamsteriton tätä nykyä

metsku

#666
^Valitettavasti en katsonut hintaa  :(

-Didi-

#667
Olen ostanut uuden terran tulevalle syrkilleni mitat noin 75cmx36cmx40cm! onko tarpeeksi iso että pystyy sisustamaan kunnolla ja hamsteri viihtyy, sillä en halua että se joutuu kärsimään vaan etttä olisi mahdollisimman mukavat oltavat.

Jinny

#668
^ Meillä on syyrialaisella tuon kokoinen terraario, ja kyllä se mun mielestä on vähän liian pieni. Hamsteri tosin itsessään on koko ikänsä ollut todella rauhallinen omissa oloissaan kököttäjä eikä todellakaan mikään touhuaja, eli kyllähän se tuossa näyttää ihan hyvin asustelevan. Mua itseäni kyllä häiritsee, kun tuntuu ettei tuonne mahdu tarpeeksi kiipeilyjuttuja ja muita virikkeitä, joten suurempi asumus on koko ajan hakusessa.



Tuolta se näyttää. Tuo iso kiipeilyteline sieltä kyllä haukkaa ison osan, siltoja, mökkejä ja muita olisi vielä vaikka kuinka, mutta kun eivät vaan mahdu tuonne :kieli Juoksupyöräkin kun vie aika tehokkaasti tuota tilaa.
Olisi edes pohjapinta-alaltaan 75 x 40 cm ja korkeutta se 35 cm, mutta kun tuo on tietysti juuri toisin päin, eli hassun kapea ja korkeutta tavallaan vähän liikaa, kun sitä ei pysty nyt oikein mitenkään hyödyntämään. Mutta kaipa tuo nyt toistaiseksi välttää, kunnes saan sen ison häkin jostain hankittua.

MirkkuH

#669
Mä hommasin tulevalle syrkille terran 80x35x40...saa nyt ainakin alussa olla siinä, jos on tosi vilkas yksilö, niin ehkäpä sellaisen häkin (joita Minskillä on) hankinta sitten harkinnassa. Terrassa oli valmiina siisti verkkokansi ja hintakin vain 20€ joten se ratkaisi asian.

Mä ajattelin hyödyntää sitä korkeutta ripustamalla siihen verkkoon kaikenlaisia hörpäkkeitä...tarttee tehdä niitä pahviputki rippareita yms.

-Didi-

#670
^okei, no katsoo nyt sitten miten hamsteri rupee viihtymään tossa. Ehkä tilanpuutteessa saatan nikkaroida pari puista tasoa mihin sais vaikka ruokakupit yms. pois tieltä että koko alataso jäisi puuhailu alueeksi.:) Aikaa kun tässä on ennen kuin hamsterin kotiin saa, ei millään malttaisi odottaa kun terrakin jo valmiiksi sisutettu  :D

Hilssstu

#671
Meille tulee 101cm x 40,5cm x 45,5cm kokoinen terrario. :)
200 litranen akvaario siis.

sinne ajattelin laittaa.. http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1473 ... &showAll=1

Jomman kumman noista pikkusista  :lov  :sydan
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

Minski

#672
Lainaus käyttäjältä: "-Didi-"Olen ostanut uuden terran tulevalle syrkilleni mitat noin 75cmx36cmx40cm! onko tarpeeksi iso että pystyy sisustamaan kunnolla ja hamsteri viihtyy, sillä en halua että se joutuu kärsimään vaan etttä olisi mahdollisimman mukavat oltavat.
Kyllä tuo ihan ok on, vaikkei tuota nyt isoksi voi sanoa, mutta ei tuo liian pienikään ole. Tosin riippuu hamsterisi aktiivisuudesta riittääkö tuo sille vai olisiko isompaa tilaa vailla :)

Meillä terrat on välillä 80x50 - 100x50 cm. Terran leveydestä en tingi; kaikki terrat ovat tarkoituksella 50 cm leveitä ja kapeampia en huoli, tämä siksi, että noihin mahtuu leveyden puolesta paremmin virikettä ja myöskin jos terra on kapeampi niin hamsukin tuntuu liikkuvan sitä vain pituussuunnassa, leveämpi terra mahdollistaa hamsun liikkumisen paremmin myös leveyssuuntaa hyödyntäen.

Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Mä ajattelin hyödyntää sitä korkeutta ripustamalla siihen verkkoon kaikenlaisia hörpäkkeitä...tarttee tehdä niitä pahviputki rippareita yms.
Mäkin haluaisin hyödyntää omissa terroissani tuota korkeutta vielä enemmän kuin nyt, mutta valitettavasti mulla on osassa terroja nuo kansiritilät sellaisia isopinnaisia, että hamsu pääsisi karkuun niistä, jos yltäisivät kattoon asti. Onneksi korkeutta on kuitenkin 50 cm niin eivät kattoon asti yllä ja korkeutta pystyy jonkin verran siis hyödyntämään. Sitten taas ongelmatapaukseni Onesimos, joka asuu myöskin 50 cm korkeassa terraariossa ja jonka kattoverkko on tiheä ja sen vuoksi olen tuota terran korkeutta myös halunnut hyödyntää eli Onesimosilla on siellä kiipeilyvirike, jonka päältä se valitettavasti yltää kattoon ja sitten sieltä katosta se hyppii sen 50 cm matkan alas, se on aika kamalan näköistä ja nyt parissa viime näyttelyssä, juuri tähän terraan muuton jälkeen on Onesimosin hännästä sanottu, että se on jännän loiva, ei mikään knikki, ei siis taitosta, ei pattia, ei mutkaa vain loiva häntä, mutta hylätty kuitenkin. Itellä yhdisty heti tuo siihen terran katosta hyppimiseen, mutta ei siitäkään voi varma olla, mutta ajoitus sopisi niin oivallisesti juuri siihen.
Hamsteriton tätä nykyä

jem_ppura

#673
Olisi säilössä tuommonen 130*60 kokoinen terra, mahtaako tuo olla "liian"tilava syrkille?Vai voiko tuossa koon puolesta tulla jotain reviirin puolustusta tms?
Talvikoita, Syrkkejä sekä muita karvanaamoja <3

Tuoho

#674
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Mutkaputkia oli myynnissä hyvinkään salamanterissa! Siis noita syrkki-rottakoon :)
Minkä hintaisia nämä olivat ?

Oisko ollu seittemän euron kieppeillä. En ihan tarkkaan muista, mutta ei se hinta mikään päätähuimaava ollut.