Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Minnaw

Sanotaan, että lapsettomuus periytyy.
On kuitenkin varmasti aika haastavaa lähteä sanomaan johtuuko huono tiinehtyvyys esim. elinolosuhteista (lihavuus, huono ravinto, muut ympäristösyyt) vai onko se geeneihin sidottua. Tätä selvittäessä pitäis jättää varmaan itelleen useampi naaras (miksei toki myös uroksia) ja kokeilla...

Mulla on ollu kasvatushistorian aikana ainakin yksi talvikkonaaras, joka sai poikasia vasta myöhemmällä iällä ja niitäkin vain 3 säilyi luovutusikään asti (sai 5 poikasta). Tämän naaraan tyttären jätin kotiin ja se pyöräytti 10kpl poikasia, joista kaikki luovutettiin terveinä ja hyvinvoivina uusiin koteihin.
Ihana aihe  :sydan:

Tungen tänne nyt sitten kuvia  :icon_cheesygrin:

Tässä aivan ensimmäinen kasvattamani poikue. Emänä Susa Erma's Jutta (helmiäisnormaali - piti olla safiiri) ja isänä Fairyland's karachi Khan** (helmiäissafiiri). "Kamala" helmi-helmi yhdistelmä  :icon_rolleyes:

Kotiin jäi tuo alimmainen helmiäissafiiri-neitokainen. Täytyykö vielä perustella :)? ihana nallenaama, joka tosiaan poikueen ainut safiiri!

Toinen poikue oli yhdistelmästä, jossa kaikki poikaset normaaleita. Kotiin jätin nämä kaksi veljestä:

Tasaiset värit ja tyypit sekä miellyttävä luonne oli kotiinjäämisen syynä. Toinen näistä (Black Magic) sai myös näyttelyssä sertin.

Sitten tuli helmiä  :peukku:

Kattokaa noita kylkikaaria  :puna: ja oikeanpuoleisen pojan korvien leveyttä. Tää oli ihana poikue!  :sydan:

Ja seuraavasta poikueesta jäi kotiin Cheirosa:

Ihanat kylkikaaret ja kaunis pää!
Tässä vielä neitokainen vanhemmalla iällä:

Mutta kyllä se poikasen valitseminen yhä ja edelleenkin menee ihan fiilispohjalla. Se, joka miellyttää eniten silmää, jää kotiin. Toisinaan se ei edes ole se poikueen paras.
Tässä yks "sekametelisoppa":

Valinnanvaikeutta?

Kaikista kotiinjäävistä ei ole kehittynyt myöhemmällä iällä huipputähteä, mutta jokainen on ollut kyllä kotiinjättämisen arvoinen  :icon_smile:

Tämmöinen keskustelu olikin kiva bongata, kun mustat syrkit on olleet aina lähellä sydäntä. Multakin löytyy aika paljon vanhoja valokuvia mustista - ja kirjo on melkoinen!

(pahoittelen, että osasta puuttuu hamsujen nimet, kun en niitä millään enää muista)

Tällä kaverilla turkin pituus ja tiheys oli hieno, mutta väri kärsii:

Sama kaveri kuin edellisessä kuvassa, mutta hitusen nuorempana

Ja juuri meille muuttaneena

Oranssin Fina

Ja sama hamsu vanhempana:

Jonnan kasvatti

Joku uros, vuodelta 2008

Ja sama hieman vanhempana

Mun eka hamsuni (voih!) vuodelta 2005

Siinäpä ne...
Täällä tämmöisiä  :sydan:

Minna ilmoittautuu Saijalle sihteeriksi :)
Tulossa - isohkolla kokooonpanolla!  :yes:
Mukavaa näyttelypäivää kaikille! Mie jännitän tuloksia kotona ja odottelen pientä pehmeää pakettia kotiutuvaksi Ruotsin puolelta  :icon_smile:
Kiitos kivasta näyttelystä! Olin vain "ohikulkumatkalla", kun omia eläimiä ei ollut ilmoittaa. Ensi vuonna sitten sitäkin suuremmalla joukolla liikenteessä ;)

Harmitti kovasti kun näyttelyluetteloita ei ollut enää jäljellä, mutta sain onneksi lainattua Arjan luetteloa. Näyttelypaikka on kiva, toivottavasti saadaan jatkossakin käyttöön!

Koko näyttelyreissun kruunasi heräteostoksena hankittu aivan täydellinen, ja sydämeni ensisilmäyksellä sulattanut lk norrenaaras Annelta. Kiitos tästä valloittavasta hamsteripersoonasta, joka pitää ehdottomasti tuoda näytille ensi vuonna!
Meillä emo paisuu, paisuu ja toivottavasti pikapuoliin saadaan maailmaan pikkuisia safiirinatiaisia. Hirvittää vaan, että paljonko niitä mahtaa tällä kertaa tulla. Emo on kasvattini ja siihen poikueeseen syntyi 10 poikasta.
Pitäisköhän nyt aktivoitua hieman kirjoittelemaan täällä foorumillakin.  :nuija:

Meillä tosiaan kasvatus viettänyt hiljaiseloa (johtuen niin omasta lisääntymisestä kuin hamstereiden lisääntymättömyydestä), mutta nyt taas nostamme päätä :)

Pariskuntia taas yhdistelty ja ainakin äärettömän toiveikkaana sieltä uskoisin pian syntyvän ihania pieniä safiirinakkeja  :sydan:
Helmiäiskuviotakin toivoisin syntyvän, mutta uros on ollut vähän enemmän sinkkumies-tyyppiä eikä perheen perustaminen juuri ole kiinnostanut. Katsotaan nyt...  :peukku:
10 päinen talvikkopoikue sai tänään nimet

Hocus Pocus
Hoogie Boogie
Hip Hop
High Voltage
Her Highness
Happy Hour
Hidden Hope
Hot Shot
Heavy Metal
Hypnotic Liquor

H-teemalla jatkettiin parin vuoden tauon jälkeen :)
^Kiitos! Tää on kyllä vähän kuin ois lotossa voittanut. Raaskinkohan mie luopua noista yhdestäkään  :loov:
Meille on syntynyt pitkän ja hartaan odottelun jälkeen talvikon poikasia yhdistelmästä Mapilamis Isidoor (hs) - Tarinan Paprika (n). Jättipoikue, jossa poikasia kaikenkaikkiaan 10kpl!  :sydan:
Talvikkomamma Tarinan Paprika alkaa jo pyöristyä hyvää vauhtia. Poikasia on siis tulossa!
Ihanaa, kun yli 2vuoden tauon jälkeen meidänkin hamsulaan saadaan talvikoita.  :sydan: