• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

Ana

Karon äitille kyllä pisteet! Mun äiti on aina kauhuissaan kun kuulee, että on uus. Nyt on oo muutamasta uudesta maininnut mitään. Pallo hamsterit on ihan ok, kunhan niitä on vähä (pallohamsteri=cämpsy tai talvikko) mutta syrkki on niin iljettävän ruma hyi, miten voi tykätä? Niihin se ei uskalla ees koskee :D

mut poikakaveri on kyllä ottanut hyvin harrastuksen, ja tykkää jopa todella paljon yhdestä hamsusta. Osaa jo tunnistaa lajit, ja joitaki värejäkin. Sekä joskus näytelyissä tullu hirvee ragekin kun sen suosikki ei oo pärjänny :D ja myös se sanoo, että se on söpöä ko mää lässytän hamsuille XD

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Ana - 30.06.13 - klo:09:33
mut poikakaveri on kyllä ottanut hyvin harrastuksen, ja tykkää jopa todella paljon yhdestä hamsusta. Osaa jo tunnistaa lajit, ja joitaki värejäkin. Sekä joskus näytelyissä tullu hirvee ragekin kun sen suosikki ei oo pärjänny :D ja myös se sanoo, että se on söpöä ko mää lässytän hamsuille XD

Sama täällä, aivan pilkulleen. :icon_lol:  Meiltä Lula on siipan ehdoton lemppari, ja tänäänkin matamia taas niin ylistettiin. Olen ollut kuulevinani pientä lässytystä häneltäkin joskus, ja siippahan on mun ykkösroudari. :sydan:

Crodino

Oikeestaan mun hamsteriharrastukseen on suhtauduttu ihan hyvin. Varsinkin äiti tykkää paljon "lahjoa" niitä (antaa pähkinää, hedelmiä yms.) Jotkut kyllä sanoo pahastikin, mutta useimmin onneksi vitsillään. Mulla on kyllä semmonen todella ei-toivottu tapa sanoa sitten pahasti ja kärkkäästi takaisin. Kaikkea rakasta pitää puolustaa... :loov:
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

Vevve

Meillä on ollut joskus vähän sama ongelma kuin Karolla, että äitini tykkäsi mainostaa hamsteriharrastusta kaikille.

Noh, nyt hän aloittelee itsekin talvikoiden kasvattamista minun avustuksellani... Ensimmäinen poikueensa juuri muutti uusiin koteihin ja toista pariskuntaa ollaan yhdistämässä! Ei varmaan ihan se perinteisin tarina tähän ketjuun  :msilly:


jursu

Onhan se hassua kun ihmiset sekottaa hamsterit ja muut samankokoiset, vaikkapa rotat  :icon_frown:  Mutta kuinka paljon kukin tiesi näistä pikku epeleistä ennen kuin alkoi harrastamaan..?  :puna: Niinpä!  :hyper:

Nonparelli

Ihan ok-suhtautuminen ollut. Tutut haluaa hoitajaksi ja käydä katsomassa syrkkiäni, se on mukavaa että tällaista pientä eläintäkin arvostetaan  :peukku:
On tietysti ollut sellaista "meidän kissa jos näkis ton"- juttuja, ja kutsuttu hamsteria milloin marsuksi, maskotiksi yms. Harvat muistaa mikä eläin se nyt olikaan, joku jyrsijä  :icon_e_biggrin: Jotkut jopa pelkäävät hamsteria, esimerkiksi yövieras kysellyt eihän se karkaa häkistä, säikkynyt ääniä jne.
Monet sanoneet että "oli meillä noita kun olin pieni". Itse haaveilin pienenä hamsterista, mutta nyt vasta aikuisena hankin ja en kadu  :icon_lol:

strauss

Mummo oli vaan että koskas teille se hamsteri vai marsukos se oli niin oikeen tulee? Näytti lehdestä vielä marsun kuvaa, ja lisäks oli vahvasti sitä mieltä että pitäis hankkia kissanpentu... Siitä kuulemma ei ole mitään vaivaa :wassat: onhan sitäkin harkittu, mutta kun täälä ei voi niitä pitää vapaana nii ei. Ja "jotain murujahan ne sitten syö?" Mummokin ties... Kaiken kaikkiaan kaikki on suhtautunu tosi hyvin, mitä nyt marsuks välil sanotaa  :applause:

Robo :3

Eihän ne mitenkään sen kummemmin kuin ihastelleet kuinka söpöjä ne on :) Pari on hankkinut itselleenkin talvikon kun meidän näki :D  :sydan:
http://llovelyhamsters.blogspot.fi

Braak's Wiima
Goldilock's Åtava
Rousku
R.I.P Venla

S.D.G.

Lainaus käyttäjältä: Hajime - 30.06.13 - klo:00:20
^Olispa mullakin tuommoinen äiti. :applause: Pikemmin kuin tämä, joka kommentoi isosta syrkkipoikueestamme: "Kai sä heität puolet siitä läjästä vessanpönttöön". :prll: Siis mitä! Tiesi hyvin kuinka paljon niitä oltiin harkittu ja toivottu. Siksi varmaan sanoikin. Oikeasti otin se aika pahasti, vaikka jo aikuinen olenkin. Kyseessä on kuitenkin ihminen, joka on aiemmin ollut... meinasin sanoa eläinrakas, mutta itse asiassa hänkin on pitänyt vain kissastaan.
En minäkään kaikkia koirien glitterineuleita ymmärrä (sori :icon_cheesygrin:), mutta en mene sitä sille glitterineulekoiran omistajalle aukomaan. Se on yksinkertaisesti lapsellista, koska eihän se multa pois ole.

p.s. Niin ja se mutsin kissa oli alunperin mun, tietty. Onneksi omena putosi aika helkutin kauas puusta... Ihanaa muuten angstata äitijuttuja 36-vuotiaana.  :hauskaa:

Lainaus käyttäjältä: Ana - 30.06.13 - klo:09:33
Karon äitille kyllä pisteet! Mun äiti on aina kauhuissaan kun kuulee, että on uus. Nyt on oo muutamasta uudesta maininnut mitään. Pallo hamsterit on ihan ok, kunhan niitä on vähä (pallohamsteri=cämpsy tai talvikko) mutta syrkki on niin iljettävän ruma hyi, miten voi tykätä? Niihin se ei uskalla ees koskee :D

:> On se totta, liian harvoin tulee ymmärtäneeksi kuinka hyvin meillä äitin kanssa nää hommat menee. Pitäs varmaan käydä erikseen kiittämässä eikä aina pitää itsestäänselvänä.  :icon_smile:
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Unipallo

Jännä kuunnella ihmisten reaktioita ja "tietämystä" hamsuista. Monikaan ei tiedä oikein mitään, korkeintaan osataan yhdistää tämä "rotta" juoksupyörään.  :peukku: No, vähänpä tiedän itsekin jostain minulle total tuntemattomasta harrastuksesta jos joku tulisi kyselemään...

naaw_

#265
Ilkeimmät kommentit tuli oikeestaan ala-asteella. Enkä jotenkaa koe tarpeelliseksi hamstereista ei-hamsteri-ihmisille huudella :D

Meijä äitee o ihan yhtä hurahtannu näihi ja on usein se jolta mä ensimmäiseks kysyn jos joku ruoka epäilyttää että saako antaa vai ei tms.
- Silver Lining Bear ("Aatu")
- Heart Of Gold Bear ("Oiva")

daisyville

Mun mies totesi, että eiks noi hamsterit oo 12-vuotiaiden harrastus  :icon_e_biggrin: (Oon 25v)

Hän ei oikein pysty ymmärtämään innostustani. Minulla on aiemminkin ollut hamstereita ja kesyrottia. Harrastuksessa oli muutaman vuoden tauko ja nyt odotan taas todella innolla, että saadaan hamsteri meille. Kivaa hommata tarvikkeita ja hakea tietoa, ja päästä osallistumaan näyttelyihinkin. Oli tässä touhussa järkeä tai ei  :icon_e_biggrin:

Eevuska

Sukulaiset olleet myönteisiä, innoissaankin, miesystäväni oli alkuun että "mitä sä nyt touhuat, vähävaranen ihminen..onks tossa järkee?" No, viimeks tänä aamuna herra leperteli "meiän nappisilmälle", piti kädessään ja rapsutteli.  :icon_lol:  :puna:
Syyrialainen hamsteri Kasperi (hopeablondi rex, s. 4.7, kasvattaja J.Jokiranta), ukkokulta ja kaks muksua löytyypi täältä Kotkasta.

hamsufani99

Joskus Ala-asteella varsinkin pojat keksivät kaikkea mahdollista hamsterinpilkkausta, mutta kun pari heistä uskalsi tulla kattomaan mun hamsteria, ni molemmat halusi kyllä pitää sitä sylissä :D
     
Ennen kun meille tuli ensimmäinen pk syrkki, niin äiti oli ehdottomasti pitkäkarvaisia vastaan, mutta nykyään äitin mielestä pk syrkki on ihana karvakasa :)

Varsinkii isovanhemmat aina kyselee, että mitäs sun marsuille kuuluu? Joudun aina korjaamaan, että ne on hamstereita :D

Alkemistin

Eilen tuli pari hauskaa taas. Toinen Napoleonista: "Tämä on ihan epätodellinen!" (sillä on kauttaaltaan pitkä turkki, ei vain laahus), ja toinen meidän sinisistä: "Ei tällaista väriä voi olla, näyttää ihan lelulta".  :haha: