Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

Hilmeliini

"Missä teillä on hengityssuojaimia??" kysyi eräs tuttava kun kävi meillä tässä taannoin. Juu, hamsterithan tuolta yläkerrasta erittävät kaikenmaailman kolibakteerit, paiserutot sun muut, ihme ettei oo meihin vakiasukkaisiin tarttunu?  :icon_lol:
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Crodino

Melkein kaikki kaverini pitävät hamsteriharrastustani outona. Hamsterini ovat ällöttäviä likaisia ja pelottavia rottia nääs.  :nuija:
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

jakiem

Äiti aina kauhuistelee meidän eläinmäärää (2 kissaa, 5 hiirtä, kaksi syrkkiä ja uusimpana tulokkaana perjantaina muuttanut talvikko) käydessään. Myös yleensä ihmisten ilme on jotain huvittuneen ja epäuskoisen välillä kun kerron että pidän kovasti jyrsijöistä ja haaveilen että voisin joskus parin vuoden päästä alkaa kasvattamaan talvikoita. Tuota huvittuneisuutta ei ainakaan vähennä se että olen yli kaksikymppinen miehenalku...
Kerran yksi tuttuni koulussa ihmetteli miksi ihmeessä tykkään niin paljon hiiristä ja talvikoista, ne kun kuulemma ovat niin tylisä fretteihin verrattuna...

nuuttiboyy

" Pitääkö noita rottia hommata noin paljon ??"
Kaverin kanssa juttelin siitä kun Nuutti on jo aika vanha ja ikä todellakin alkaa jo näkyä, sanoin sitten että varmaan joudun pakkaseen laittamaan, luultavasti ei tuo vanhus enään kestä kesään asti ja haluan herran haudata meidän pihaan.
kaveri sitten tokas " Paljon helpommalla pääsisit jos heittäisit vaan roskikseen tai syöttäisit koirilles" O.o  Ja ihan tosissaan oli..
Yleensä ihan hyvin ollaan suhtauduttu :)

jakiem

Lainaus käyttäjältä: nuuttiboyy - 13.01.13 - klo:22:21
" Pitääkö noita rottia hommata noin paljon ??"
Yleensä ihan hyvin ollaan suhtauduttu :)

Tyttöystävälle oli sanottu kanssa sanottu että heitä roskikseen, kun oli koulussa kertonut ensimmäisen talvikon kuolemisesta ja pakkaseen sijoittamisesta

Janzu

[ot] Haha, kyllä vaan mm. meillä heitetään yleensä kuolleet eläimet vaan roskiin, noita sen verran kuitenkin etten mä koko pihaa (joka ei ole edes omani) ala noiden takia rei'ittämään :p [/ot]

Snow Hurricane

Tosiaan aika monet kutsuu munkin hamsteria rotaks tai hiireks.  :nuija:

Janiica

Iskä kiusakseen kutsuu Niiloa ''hyppyrotaksi'' (????) : D Välillä jokaiseen Niiloon liittyvään ilmaukseen mitä sanon, esim. '' Niilo on vetäny pientä rallia tuolla terrassa '' Isä vastaa '' Se on hyppyrotta '' .. kai se luulee olevansa jotenkin hauskakin
Älä unelmoi elämääsi,vaan elä unelmaasi

Heissi

Kun hamsuista kiinnostuin ja rupesin harkitsemaan ni porukat sano hiiriksi ja äiti luuli että syrkeillä on rottahännät ni ei halunnu :DD mutta kyllä seki nykyään tykkää :)
Muuten ei oo hirveesti mitään, mutta ollessani nyt Lapissa työssäoppimassa, ja puhuin äitini kanssa puhelimessa hamsuyhdistyksestä, niin sai sielä mökki/työkaverit vissiin vuoden naurut, koska moneen kertaan ne sille vielä myöhemminkin nauroi... oli vissiin hauska juttu tää mun hamsteriharrastus (:

Murmelsson

Täällä päin on hassun paljon ihmisiä, jotka kuvittelee hamstereiden olevan jotenkin persoonattomia pikkukakaroiden lemmikkejä. Eli juurikin tyylillä "miks käytät tohon noin paljon rahaa ja aikaa" sun muuta, ihmetelty miten viitsin edes pitää tollasta "aivotonta elukkaa", kun sehän on niin tylsä eikä sen kanssa voi tehdä mitään.

Jadesku

Inhottavaa on minullakin se, että hamstereitani kutsutaan usein hiiriksi tai rotiksi.

Minua huvittaa vieläkin hauskoin hamsteri kokemukseni, meille tuli sukulaisia kaukaa kylään, ja pariskunnasta nainen kysyi minulta kun näki hamsterini: ''Onko tuo sellainen marsun poikanen? Näin sellaisia aika vasta'':D Kerroin kyllä naiselle että ''marsun poikanen'' ei ole marsu vaan hamsteri. Hän näytti hieman yllättyneelle, kun sai tietää että eläin ei ole marsun poikanen vaan hamsteri.
Syyrialaiseni,
Khabab, lkr ruoste ?

Lisäksi 2 gerbiiliä ja 3 kissaa

Hippunen

No mummi kysyy usein että: ''Mitä sille sun marsulle kuuluu?'' Ja kun näkee sen: ''Voi kun Helmi on soma!''  :icon_lol:

Siis ihan ystävällisesti kyselivät kaikki isovanhemmat, tutut, ym. Oikeastaan kun näin tarkkaan miettii en saanut koskaan oikein mitään kummallisia tai ilkeänsävyisiä kommentteja.
Helmi-hamsterini kuoli 26.3 2013 :'(

Avatarissa Helmi ♥

liukuhihna

Äiti: "Kyllä sie sen marsun saat jos pidät siitä huolta"
Minä: "Äiti, se on hamsteri."
Äiti: "No mikälie."
uros: Pinokkio "Tarmo" (29.3.2013)

S.D.G.

Eipä ole hetkeen tullut aihetta kirjoitella tänne. Selkeästi, kun aloitin tän keskustelun, ikävä tai omituinen kommentointi oli mun kohdallani aika arkipäiväistä. Sen jälkeen onkin tullut kasvattajanimi, lisää eläimiä, paljon poikueita, jonkin verran menestystäkin. Joo, ja varmaan nahkaakin on tullut paksunnettua iän myötä. Että jos joku jotain kommentoi niin voi sanoa, että tuo kuvottava rotta on itse asiassa kaksinkertainen talvikoiden luokkavoittaja, sertivoittaja ja BIS-voittaja. In your face!

Nyt tuli vaan just pitkästä aikaa tollanen tilanne Facebookissa, kun joku kommentoi jonkun kaverini jakamaan söpöön talvikkokuvaan tyyliin "hyi olkoon" ja "jos meille tulis tommonen, niin onneksi on kissa, joka hoitais sen pois päiviltä". Siis tätä ihan perussettiä. Aikaisemmin tässä threadissa ihmeteltiinkin just tuota, että mikä kumman egonjatke se kissa tai koira on ja minkälainen ihminen sellaisesta haluaa fantasioida. Loppuu mun kohtalaisen laaja ja mustakin huumorintaju siihen paikkaan. Hetken raivoilin itsekseni, mutta jos on aikuisella ihmisellä tuollainen asenne ja empatian puute, niin olkoon mun puolesta, it's your loss.

Kun enhän mäkään sano, että "jos meille tulis semmonen ällö kissa, niin vähänkö ampuisin sen", onhan irtokissojen ampuminen ainakin ennen ollut laissa sallittua, liekö vieläkin. Heti muuttuu meininki; hamstereita saa syöttää kissoille, kissojen tappamisesta pidä puhuakaan...

Tulipas ragea  :hauskaa: Ottipa päähän pitkästä aikaa. Nykyään tavallisempi "ongelma" on, että äitini, joka on ihan tavattoman ylpeä harrastuksestani ja tärkeimpiä tukijoitani, kertoo harrastuksestani mielellään KAIKILLE tyyliin postinkantajasta automyyjään, jos vain tilaisuuden saa. Mä oon joutunu jopa toppuuttelemaan, ettei siitä oikeasti nyt ihan kaikille ventovieraille ihmisille tartte kertoo... Mutta tää nyt on positiivinen ongelma!  :haha:
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Alkemistin

^Olispa mullakin tuommoinen äiti. :applause: Pikemmin kuin tämä, joka kommentoi isosta syrkkipoikueestamme: "Kai sä heität puolet siitä läjästä vessanpönttöön". :prll: Siis mitä! Tiesi hyvin kuinka paljon niitä oltiin harkittu ja toivottu. Siksi varmaan sanoikin. Oikeasti otin se aika pahasti, vaikka jo aikuinen olenkin. Kyseessä on kuitenkin ihminen, joka on aiemmin ollut... meinasin sanoa eläinrakas, mutta itse asiassa hänkin on pitänyt vain kissastaan.
En minäkään kaikkia koirien glitterineuleita ymmärrä (sori :icon_cheesygrin:), mutta en mene sitä sille glitterineulekoiran omistajalle aukomaan. Se on yksinkertaisesti lapsellista, koska eihän se multa pois ole.

Hupaisaa sen sijaan on erään mieheni työkaverin tyttöystävän kommentti hamsublogistani: "Ja minä kun olen saanut kuulla olevani hullu marsutäti ja meillä on vaan kolme!". :haha:

p.s. Niin ja se mutsin kissa oli alunperin mun, tietty. Onneksi omena putosi aika helkutin kauas puusta... Ihanaa muuten angstata äitijuttuja 36-vuotiaana.  :hauskaa: