• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Tampere 2.8.

Aloittaja Mustikkamaan, 18.05.09 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

@amorous

#225
Talvikoille minäkin metsästän niitä L1:siä...mut mut kun olis jotain muuta kuin noita väärän värisiä näytille. :roll:

TiBe

#226
Meillä kans nuo L1:set haussa nuorimmille yksilöille :)
Pahus kun hamsujen omistaja on niin laiska ja inhoaa paperi hommia niin tuo kasvattajanimen hakeminen aina lykkääntyy vaikka L1:siä tarpeeksi olisikin jo :D
Minä epäröin täällä sunnuntain säätä, onkohan liian kuuma hamstereille matkustaa autossa jossa ei ole ilmastointia. Onko kellään hyviä vinkkejä miten pitää pienien kyytiläisten olot mukavina matkojen ajan n.170km suuntaansa? Kun tosiaan lämpöhalvauksen hamsteri saa varsin helposti :/
Crystal\'s talvikot
http://crystals.nettisivu.org/

GaneshaX

#227
Mun kaikki hamsut näyttää ihan kamalilta  :kieli  Näille on ihan turha odottaa mitään...

Ei munkaan autossa ole ilmastointia, mutta eihän täs missään iltapäivän paahtees onneks ajetakkaan...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Niina-03

#228
Lainaus käyttäjältä: "Pirapana"Onko kellään hyviä vinkkejä miten pitää pienien kyytiläisten olot mukavina matkojen ajan n.170km suuntaansa? Kun tosiaan lämpöhalvauksen hamsteri saa varsin helposti :/
HELLEVINKKEJÄ:

Otat ohuen pyhkeen ja kastelet sen vedellä, sitten väännät sen niin kuivaksi kuin saa. Sitten laitat pyyhkeen - yksi boksien päälle ja toinen alle. Märkä pyyhe viilentää bokseja. Tietenkin pitää katsoa, etteivät valu vettä enää ettei ole uitettuja hamsuja arvostelussa.

Aurinko ei saa paistaa bokseihin, eli varjostukset ikkunoihin tai laatikot sijoitettu autoon siten että aurinko ei osu niihin. Ikkunat auki ei voi ajaa vedon takia.

Kylmäkalleja on joskus käytetty boksien lähellä, mutta niitä ei voi laittaa hamsuboksin alle, sillä silloin voimakas lämpötilan vaihtelu voi tappaa eläimet = kylmä, kuuma, kylmä.
Jos kylmäkalleja haluaa käyttää niin siten, että ne on vaikka 10-20cm päässä hamsubokseista. Sitäpaitsi kylmäkallet sulavat päivän aikana, jolloin niitä ei saa paluumatkalle jolloin on usein kuumempi kuin tulomatkalla.

Jos hamsu oireilee (hikoilee, hengittää raskaasti, tuntuu lämpimältä ja veltolta sekä levittyy taljan lailla boksiin purujen päälle) ja lämpöhalvaus on mahdollinen, voi jopa purut kastella boksin toisesta reunasta. Eläin kaivautuu kosteisiin puruihin tarvittaessa.
Äärimmäinen konsti hätätilassa, jos lämpöhalvausta epäilee on kastella itse eläin haalealla vedellä, päätä ei saa kuitenkaan kastella.

Hieman vähemmän puruja ja pesäainetta voi myös laittaa kuljetusbokseihin, että ilma kiertää paremmin. Sellaiset 4-5cm purua riittää syyriksille ja kääpiöille, ei tarvitse olla boksi puolillaan.

Näillä ohjeilla meillä ei ollut koskaan yhtään hamsukuolemaa ja näyttelyissä on ravattu jo 16 vuotta.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Mustikkamaan

#229
Yritän kyllä olla hellätunteinen kesän suhteen, veikkaan meinaa että aika moni hamsu kärsii näistä lämmöistä turkissa ja sitä kautta värissä. Eli älkää ihan kauheesti ainakaan pelätkö, jotka mulle tuotte :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Niina-03

#230
Accuweatherin mukaan SU 2.8. Tampereella:
päivälämpötila +23´C ja sataa
Yöllä on alhaisempi lämpötila + 12-14´C joten aamulla on viileämpi ja ok keli.

Jos näin tapahtuisi, ei tulomatkalla tarvitse mitään viilennyskonsteja, mutta vettä ja pyyhkeitä kannattaa ottaa mukaan paluumatkalle. Hervannan näyttelypaikka lienee aika tilava (?) joten toivottavasti siellä ei ole kuuma. Pyytäkää ilmastointi päälle!  :)
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Marla

#231
Pakko käydä ostamassa vauvatalkkia ja jokin pehmeä harja, jolla noiden pitkisten turkkeja saa siistittyä. Edellinen harja katosi mystisesti jonnekin. Pakko nyt yrittää saada turkkeja edustaviksi... Lyhkisten turkit ovatkin hyvässä kondiksessa.

Pitänee ottaa pyyhkeitä matkaan, on se 45 minsankin matka jo sen verran pitkä, kun ei ilmastointiakaan ole.

Minski

#232
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Meillä ollaan joko liian läskejä, hoikkia, huonoturkkisia tai muuten vain rumia
Sama.
Mutta onpa ainakin tasapuolista, kun kaikki näyttelyyn tulijat valittaa samoja asioita :D

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Mä näin painajaista tästä pari yötä sitten; unohdin koko näyttelyn ja tajusin sen vasta puolenpäivän aikoihin. Kaikki meni ihan sekaisin, kun mun piti olla assari, mutten tullutkaan paikalle. Muistan sen todentuntuisuuden, kun toivoin unessa kaiken olevan unta muttei se ollut.
Onneksi en usko enneuniin tai mitään... :roll:
Hahaa :D No huoli pois; jos noin käviskin niin eiköhän siä löytys vara-assari helposti, ei koko näyttely mene sekasin sentäs :) Mut älä ny silti unohda :D

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Apuva.. eka assarointi edessä. Ei se nyt niiiin vaikeaa voi olla, mutta... Ei siis sillä, ettenkö assaroisi mieluusti.
Kyl sä suoriudut hyvin, assarointi on superhelppoo, kun vaan sattuu löytään oikeet boksit ajallaan :P Lemmikkiluokkia kun assaroi niin pitää ettiä niitä bokseja sieltä ulkomuotopöydiltäkin, kun hamsut voi olla ilmotettu myös sinne. Ja sit jos haet ulkomuotopöydältä hamsun niin vie se myös sinne takas arvostelun jälkeen, ettei sitä etitä kissojen ja koirien ja hermostuneen ulkomuotoassarin voimin :D

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Yritän kyllä olla hellätunteinen kesän suhteen, veikkaan meinaa että aika moni hamsu kärsii näistä lämmöistä turkissa ja sitä kautta värissä. Eli älkää ihan kauheesti ainakaan pelätkö, jotka mulle tuotte :D
Kyl mä silti vähä pelkään :) Mutta kesällähän hamsu myös lihoo ja kärsii pulskuudesta :P No ei vaan, mulla ei oikeestaan nyt oo kun yks läski sinne tuoda (kun muita en kehdannu ilmottaa :D)

Lainaus käyttäjältä: "viiru"assareitakin saa auttaa (etenkin aamulla boksien järjestämissä numerojärjestykseen!).
Tähän viitaten niin mua saa auttaa järkkään lemmikkisyyristen boksit numerojärkkään, kun ite oon kiinni siinä jälki-ilmojen vastaan ottamishommassa sillon aamulla. Ja sit jos joku vois tuurata mun assarointia jossain vaiheessa päivää, kun koira on ilman hoitajaa yksin kotona ja käyn sitä välillä käyttämäs pihalla (kuljen bussilla kotiin ja takas, joten jos joku sellanen vois tuurata, jolla ei oo näyttelypäivänä muuta hommaa, kun tossa mun reissussa voi vierähtää jonkun aikaa, matka nyt sinänsä ei oo kun 5 km suuntaansa, mutta kun en tiiä noista busseista miten niitä menee kesäsunnuntaisin).
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#233
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "viiru"assareitakin saa auttaa (etenkin aamulla boksien järjestämissä numerojärjestykseen!).
Tähän viitaten niin mua saa auttaa järkkään lemmikkisyyristen boksit numerojärkkään, kun ite oon kiinni siinä jälki-ilmojen vastaan ottamishommassa sillon aamulla.
Ois kyllä ihan superia, jos kaikki viittis vähän kattoa aamulla mihin hamsunsa tyrkkää. Niinku ees joidenki suunnilleen samannumeroisten viereen laittais. :)

NuclearBitch

#234
^^ Minä voin kyllä auttaa boksien järjestämisessä, jos vaan kelpaa :)

Marla

#235
Lainaus käyttäjältä: "Minski"[Hahaa :D No huoli pois; jos noin käviskin niin eiköhän siä löytys vara-assari helposti, ei koko näyttely mene sekasin sentäs :) Mut älä ny silti unohda :D
En mä oikeasti sitä epäile etteikö löytyisi, mutta unet ovat asia erikseen... D

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Kyl sä suoriudut hyvin, assarointi on superhelppoo, kun vaan sattuu löytään oikeet boksit ajallaan :P Lemmikkiluokkia kun assaroi niin pitää ettiä niitä bokseja sieltä ulkomuotopöydiltäkin, kun hamsut voi olla ilmotettu myös sinne. Ja sit jos haet ulkomuotopöydältä hamsun niin vie se myös sinne takas arvostelun jälkeen, ettei sitä etitä kissojen ja koirien ja hermostuneen ulkomuotoassarin voimin :D
Täytyy tosiaan muistaa tuo ulkkisjuttu - vaikka sen tietääkin periaatteessa, muistaminen tilanteessa on asia erikseen. Niin pitkään pitänyt assariksi tarjoutua, että hyvä vain nyt vihdoin päästä!

Hessuinen

#236
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Pakko käydä ostamassa vauvatalkkia ja jokin pehmeä harja, jolla noiden pitkisten turkkeja saa siistittyä. Edellinen harja katosi mystisesti jonnekin. Pakko nyt yrittää saada turkkeja edustaviksi... Lyhkisten turkit ovatkin hyvässä kondiksessa.

Vähän tyhmä kysymys, mutta miten tuo vauvatalkki auttaa turkkiin?  :)
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

wiidii

#237
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Tähän viitaten niin mua saa auttaa järkkään lemmikkisyyristen boksit numerojärkkään, kun ite oon kiinni siinä jälki-ilmojen vastaan ottamishommassa sillon aamulla. Ja sit jos joku vois tuurata mun assarointia jossain vaiheessa päivää, kun koira on ilman hoitajaa yksin kotona ja käyn sitä välillä käyttämäs pihalla (kuljen bussilla kotiin ja takas, joten jos joku sellanen vois tuurata, jolla ei oo näyttelypäivänä muuta hommaa, kun tossa mun reissussa voi vierähtää jonkun aikaa, matka nyt sinänsä ei oo kun 5 km suuntaansa, mutta kun en tiiä noista busseista miten niitä menee kesäsunnuntaisin).

Tuli nykimään minua hihasta niin laitan tuon toisen puoliskon assaroimaan. :) Sopi sille mainiosti, kun on tulossa lähinnä kuvaamaan ja jännäämään menestystä paikan päälle.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Niina-03

#238
Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"Vähän tyhmä kysymys, mutta miten tuo vauvatalkki auttaa turkkiin?  :)
En tiedä, en ole koskaan käyttänyt. Talkki varmaan vie rasvan turkista, mutta saman asian tekee oikeanlainen wc-paperi (serla) jota voi laittaa hamsujen kuljetusboksiin. Vääränlainen kuivike tai pesäaine rasvoittaa turkkia.
Älkää sitten ihmeessä pilatko eläimen turkkia lääppimällä hamsuja näyttelyssä ennen arvostelua :)
Ja bokseihin porkkanaa ja parsaa, ne eivät sotke turkkia. Arvostelun jälkeen voi sitten antaa muita tuoreita :D
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

NuclearBitch

#239
Ah, onneksi ei tarvikkaan tulla yöjunalla Tampereelle. Serkku asuu Hervannassa ja pääsen sinne hamsuineni yöksi :) Serkun kämpältä on vain 800m näyttelypaikalle.