• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mitä virheitä teit ensimmäisen hamsterisi kanssa?

Aloittaja Juulia, 27.09.07 - klo:15:47

« edellinen - seuraava »

Handiis

#30
No enpä varmaan mitään.
Mutta Bondi (toinen hamsterini) Ei syönyt kuiva ruokaa.
Sille ostettiin sitten kerran kite kattia kissan ruokaa ja sitä sit koko elämä.
Bondiis sai pitkän elämän varmaan koska kite kat on aika ravitsevaa.
Näitten uusien munecan jordin ja cryslerin kanssa ollaan kuukausi elelty ilman vahinkoja.  :roll:
Jotkut sanovat ettei hamsuja VAAN saa laittaa samaan häkkiin mutta mun höpönassut vaan koisaa somassa kasassa.  :zzz:
Kerran olin unohtanut laittaa ruokaa ja ne jotenkin pääsivät livahtamaan. (yhteis tuumin).  :rant:
Ja en anna enää siemen seosta kun se ei kellekkään tunnu maistuvan.
Jordi taas mättää sitä niin että se paisuu.
Muut ei.   ;)

mirilii

#31
Hamsterin ravinto pääasiallisesti nyt vain on HYVÄLAATUINEN siemenseos ja hamsteri varmasti sitä syö, jos ravinto on jotakin muutakin kuin lähimarketin Oskua. Vieraile eläinkaupoissa, niistä saat hamstereille sopivan siemenseoksen. Kissannappulaa voit toki lisänä antaa, mutta hamsteri nyt vain tarvitsee jyväseosta sekä monipuolista tuoreruokintaa

Et voi sanoa ettetkö olisi tehnyt virheitä, sillä kahden syyrialaisen yhdessä pitäminen on suurin moka minkä kukaan syyriksen omistaja voi likimain tehdä. Joku kaunis päivä totuus sinullekin varmasti valkenee kun häkistä löytyykin kuollut tai pahasti vahingoittunut hamsteri. Hamsterisi ovat vielä nuoria, mutta riitoja _varmasti_ vielä tulee.

MurderDoll

#32
Ensinnäkin syyrialaisellani oli alussa aivan liian pieni häkki, onneksi kuitenkin jo kahden viikon päästä viisastuin ja ostin uuden reilusti tilavamman. Käytössä oli metallinen juoksupyörä jonka pinnojen väliin en tajunnut laittaa paperia. Onneksi kuitenkaan vahinkoja ei sattunut. Siemenseos oli jotain halpaa markettitavaraa ja tuoreruoka melko yksipuolista. Onneksi viisastuin ja hamsulla on nyt paljon paremmat olot kuin aikaisemmin  :)
Vili & Hippu <3

-karo\\

#33
Mulla eka talvikko ainakin vähän aikaa häkissä, mutta sitten se asui myöhemmin dunassa. Kuivaruoka oli myös mulla jotain huonoa ja syötin ekalle hamsulle tosi paljon herkkuja, ja se olikin sen näköinen. Painoa en tiedä mutta se oli hirvee pallo ainaki. Juustoa ja aksiemeniä sille syötin suurimmaksi osaksi, enkä leikannu siltä kynsiä (en kyllä muista että ne olisivat olleet erityisen pitkät..) :c8
koiruus ja syyrialainen ?

Sneezy

#34
Mun ehkä pahin moka oli, kun unohdin laittaa sille yöksi vesipullon!Aamulla ku huomasin sen rupesin melkein itkemään :cry: Ajattelin: hamsua EI saa herättää päivällä, mut nyt on hätätilanne!Nostin pesän katon varovasti ja hamsu oli liikkumatta. Sit mä säikähin ja ekat kyyneleet tulivat jo silmiin. mut sit tuli nappisilmät esiin eikä se ollu kuollu. sit vaan katto ja juomapullo paikalleen. Onneks sill oli jotain porkkanaa tai omenaa. sen jälkeen oon kyl viisastunu ja tarkastan aina vasipullon xD
On helppoa olla rohkea kun ei ole mitään pelättävää.

minttunen

#35
En tainnut tehdä itseasiassa ja onneksi mitään virheitä Myyrän kanssa :)

[size=85]Tahmatassu <3 R.I.P. Myyrä, Siiseli ja Nokkonen[/size]
[size=85]mukana menossa mäyris-tyttö Pipsa ja poikansa Pessi[/size]

manni

#36
Mun eka hamsteri, talvikko asui koko elämänsä kalterihäkissä. Ja sitä ruokittiin oskulla tai jollain bestfriendin mössöllä.  :<
[size=85]Pirjo lk musta vn 20.3.2007-23.2.2009[/size] ?

Carnation

#37
En muistaakseni tehnyt mitään suurempia virheitä...En muista mitä kuivamuonaa oikein syötettiin...Paitsi ehkä se oli moka, että ostin sen pallon...  :roll: Onneks en käyttänyt sitä kun pari kertaa...se tais sitäpaitsi mennä rikki..
[size=85]Jengiin kuuluu Uolevi-talvikko
Rukoilijasirkka
Kilppari  ja
110l lätäkkö[/size]

Juuli

#38
Aluksi oli liian pieni häkki (ei tosin eläinsuojelulain mukaan), mutta se tosin oli alusta lähtien vain väliaikainen ratkaisu. Ja kyseessä oli melko korkea asumus, joten se antoi hieman anteeksi, mutta koska en oikein käyttänyt korkeutta hyödyksi se oli melko tarpeetonta kiipeilyä lukuun ottamatta. Ensin meillä oli myös pesävanua, mutta poistin kyllä välittömästi noin viikon sisällä kun kuulin sen olevan kiellettyä. Eläinkaupassa sanottiin sen sulavan elimistöön tai jotakin siihen suuntaan :roll:.

Metallisen juoksupyörän, jossa oli välit, tajusin päällystää pahvilla myös vasta vähän myöhemmin. Onneksi mitään onnettomuuksia ei sattunut. Yleensä on myös kehotettu välttämään muovimökkejä ja sellainen kirkkaankeltainenhan minulta aluksi löytyi  xD. Ruma se oli ja puhtaasti siitä syystä vaihdoin kookospähkinämökkiin ja pahvilaatikoihin. Pohja saikin ansaitsemansa käytön sitten myöhemmin: pissalaatikkona.
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.

Elisabet

#39
Pieni asumus ja marketti ruokaa. Myös tuoreruoka oli muistaakseni aika yksipuolista (kurkku, omena, juusto, porkkana)
Hiiriä ja hamstereita
..pienimuotoista kasvatusta..
Kurkkaa uudet kotisivut!

Tiituz

#40
Vähän aikaa oli juoksupyörä jota ei oltu päällystetty ja alussa syöttelin vaan kurkkua,porkkanaa,salaattia yms.
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

Mustikkamaan

#41
Laitoin talvikkoni häkkiin ja ihmettelin kö se karkas. Hää oli vielä luovutusikänen silloin.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

#42
Oli liian pieni häkki ja ruokakin oli aika yksipuolista,mutta sen muistan että kyllä sitä silti paljon juoksutettiin lattialla(siis ihan todellakin paljon).Tuskinpa mitään sen erikoisempia virheitä tuli tehtyä.

Sikuri

#43
Antun (joka oli eka hamsterini ja on vieläkin ainut hamsterini) kanssa en varmaan pahoja virheitä tehnyt, mutta eka ruokapussi oli best friendin sekoitus, ja sillä oli paljon muovia häkissä.
Miksi vihata ja sotia, kun voi rakastaa ja leikkiä kotia!

Pimu96

#44
No ihme ihem, hamsumme pysyi kauan elossa. Emme antaneet melkein koskaa tuore ruokaa. Ehkä n. kerran kuussa. Hamsu eli silti yli kaksi vuotiaaksi. Pidimme hamsua kyllä todella paljon vapaana, eli hänellä oli kuitenkin hyvä elämä :sydan